Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin ihaleli açtığı “logo yarışmasını” bir Amerikalı şirket kazandı. Bu logo için Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin kasasından yaklaşık 760 bin TL çıktı. Belediye’den yapılan açıklamada ise “Bahsi geçen haberde Gaziantep için hazırlanan kapsamlı marka şehir kimliği çalışması sadece bir logo çalışmasına indirgenerek maliyeti üzerinden yanlış ve eksik bir şekilde sorgulanmaktadır.” savunması yapıldı.
Gaziantep’in metropol ilçelerinden olan Şahinbey Belediyesi’nin CHP’li Meclis Üyesi Uğur Kalkan’ın Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne 4982 Sayılı “Bilgi Edinme Kanunu” dayanarak yönelttiği yazılı soruya yanıt geldi.
Gaziantephaberler’in edindiği bilgiye göre; Gaziantep Büyükşehir belediyesi genel Sekreter yardımcısı Fikret Murat Tural tarafından verilen yanıtta “2015/ 123513″ numaralı ihale kayıt numarası verildi.
Buradan hareket eden CHP’li Meclis üyesi Uğur kalkan, ”Sonuç İlanı. Gaziantep Küresel Marka Şehir Filibizite Raporunun hazırlanması işi Gaziantep Büyükşehir Belediyesi” yazılı ihale ilamına ulaştı.
İlanda yaklaşık maliyetin; 810.100,00 TRY olarak yazıldığı görüldü. Sonuçta ihaleyi 18.04.2015 tarihinde 270.000,00 USD doları karşılığında; bir ABD şirketi olan “I MEAN IT CREATİVE, INC” adındaki şirket kazandı. 270 bin dolar şu andaki kurdan yaklaşık 760.000 bin TL’ye denk düşüyor.
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nden ‘logo’ açıklaması
Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ise bir açıklama yayınlayarak, logolar hakkındaki tartışmalara cevap verildi. Belediye açıklamasında şu ifadelere yer verildi:
Bazı internet sitelerinde “Gaziantep’in yeni logo çalışması” ile ilgili bir haber yayınlanmıştır. Bahsi geçen haberde Gaziantep için hazırlanan kapsamlı marka şehir kimliği çalışması sadece bir logo çalışmasına indirgenerek maliyeti üzerinden yanlış ve eksik bir şekilde sorgulanmaktadır.
Sanayi, turizm, kültür ve gastronomisi ile hem Türkiye’de hem de dünyada adından söz ettirmeyi başaran Gaziantep, kendi alanında hızla yükselen bu değerlerini dünyaya pazarlayan marka değerinin daha iyi anlaşılması için marka şehir kimliği çalışmasına ihtiyaç duymuştur.
Şehrin önemli değerleri olan sanayisi, Antepfıstığı, baklava, hayvanat bahçesi, kebap, el sanatları, organik simgelerin ulusal ve uluslararası alanda tanıtılması için böylesi bir film ve logo çalışmasının yapılmasına ve çıkan ürünlerin yeterliliğine “ortak akılla” karar verilmiştir.
Bu haber en son değiştirildi 3 Nisan 2016 13:27 13:27
29 işçinin yaşamını yitirdiği Masquerade yangınına ilişkin hazırlanan ikinci bilirkişi raporunun eksiklerle dolu olduğunu belirten…
Adalet Bakanı Yılmaz Tunç, Mahir Polat'ın sağlık durumunun kötüleşmesi sonrasında yaptığı açıklamada "Adli Tıp gerekli…
Şam'da yönetimi ele geçiren Heyet Tahrir el Şam örgütünün lideri Colani'nin Birleşik Arap Emirlikleri (BAE)…
Marmara Ceza İnfaz Kurumları Kampüsü’ne 832 metrekarelik yeni bir bina yapılacağı öğrenildi. 2008 yılında açılan…
İsrail ordusu ile Golan Bölge Konseyi'nin Suriye'de işgal edilen bölgeler için İsraillilere "turistik tur" düzenleyeceği…
Avukat Erkam Erdem, ciddi sağlık sorunları olan Mahir Polat'ın Adli Tıp Kurumu'na sevk edildiğini duyurdu.