Reklam
Kategoriler: İç Açı

Gaziantep’te “aşırı yaratıcı logo” tartışması sürüyor

Reklam

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin ihaleli açtığı “logo yarışmasını” bir Amerikalı şirket kazandı. Bu logo için Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin kasasından yaklaşık 760 bin TL çıktı. Belediye’den yapılan açıklamada ise “Bahsi geçen haberde Gaziantep için hazırlanan kapsamlı marka şehir kimliği çalışması sadece bir logo çalışmasına indirgenerek maliyeti üzerinden yanlış ve eksik bir şekilde sorgulanmaktadır.” savunması yapıldı.

Gaziantep’in metropol ilçelerinden olan Şahinbey Belediyesi’nin CHP’li Meclis Üyesi Uğur Kalkan’ın Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne 4982 Sayılı “Bilgi Edinme Kanunu” dayanarak yönelttiği yazılı soruya yanıt geldi.

Gaziantephaberler’in edindiği bilgiye göre; Gaziantep Büyükşehir belediyesi genel Sekreter yardımcısı Fikret Murat Tural tarafından verilen yanıtta “2015/ 123513″ numaralı ihale kayıt numarası verildi.

Buradan hareket eden CHP’li Meclis üyesi Uğur kalkan, ”Sonuç İlanı. Gaziantep Küresel Marka Şehir Filibizite Raporunun hazırlanması işi Gaziantep Büyükşehir Belediyesi” yazılı ihale ilamına ulaştı.

İlanda yaklaşık maliyetin; 810.100,00 TRY olarak yazıldığı görüldü. Sonuçta ihaleyi 18.04.2015 tarihinde 270.000,00 USD doları karşılığında; bir ABD şirketi olan “I MEAN IT CREATİVE, INC” adındaki şirket kazandı. 270 bin dolar şu andaki kurdan yaklaşık 760.000 bin TL’ye denk düşüyor.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nden ‘logo’ açıklaması

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ise bir açıklama yayınlayarak, logolar hakkındaki tartışmalara cevap verildi. Belediye açıklamasında şu ifadelere yer verildi:

Bazı internet sitelerinde “Gaziantep’in yeni logo çalışması” ile ilgili bir haber yayınlanmıştır. Bahsi geçen haberde Gaziantep için hazırlanan kapsamlı marka şehir kimliği çalışması sadece bir logo çalışmasına indirgenerek maliyeti üzerinden yanlış ve eksik bir şekilde sorgulanmaktadır.

Sanayi, turizm, kültür ve gastronomisi ile hem Türkiye’de hem de dünyada adından söz ettirmeyi başaran Gaziantep, kendi alanında hızla yükselen bu değerlerini dünyaya pazarlayan marka değerinin daha iyi anlaşılması için marka şehir kimliği çalışmasına ihtiyaç duymuştur.

Şehrin önemli değerleri olan sanayisi, Antepfıstığı, baklava, hayvanat bahçesi, kebap, el sanatları, organik simgelerin ulusal ve uluslararası alanda tanıtılması için böylesi bir film ve logo çalışmasının yapılmasına ve çıkan ürünlerin yeterliliğine “ortak akılla” karar verilmiştir.

Bu haber en son değiştirildi 3 Nisan 2016 13:27 13:27

Reklam

Önceki Haberler

2026 NATO zirvesi Beştepe’deki Saray’da yapılacak

7-8 Temmuz 2026'daki NATO Devlet ve Hükümet Başkanları Zirvesi'nin ev sahipliğini Türkiye yapacak. Zirve, Beştepe'deki…

20 Ağustos 2025 14:23

Bir dönem her şey onun onayından geçiyordu: Şimdi bakanlıktan minibüs talebi reddediliyor

AKP kulislerine göre Cumhurbaşkanlığı İletişim Başkanı görevinden alınarak TİHEK'in başına atanan Fahrettin Altun'un, yeni makamına…

20 Ağustos 2025 14:15

TÜGVA eski koordinatörünün suç dosyası kabarık çıktı

TÜGVA’nın eski koordinatörü Sadettin Ceyhan’ın dolandırıcılık ve karşılıksız çek suçundan ceza aldığı, hırsızlıktan ise yargılandığı…

20 Ağustos 2025 14:06

TOKİ şantiyesinde çalışan işçilere tarihi geçmiş yemek verdiler!

İstanbul Ataşehir'deki TOKİ şantiyesinde çalışan işçilere bozuk etle yemek yapıldığı ortaya çıktı. İşçilerin mutfağa girerek…

20 Ağustos 2025 13:59

Trump, Putin ve Zelenski’yi bir araya getireceğini duyurdu

ABD Başkanı Trump, Avrupa liderleri zirvesi sonrasında yaptığı açıklamada Putin ve Zelenski'yi bir araya getireceğini…

20 Ağustos 2025 13:48

CHP’li Yavuzyılmaz: İktidar uluslararası anlaşmalara aykırı olarak ticaret yapıyor

CHP Genel Başkan Yardımcısı Deniz Yavuzyılmaz, 21 Mayıs 2014 ile 30 Eylül 2018 arasında iktidarın…

20 Ağustos 2025 13:41
Reklam