Reklam
Kategoriler: İç Açı

Gaziantep’te “aşırı yaratıcı logo” tartışması sürüyor

Reklam

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin ihaleli açtığı “logo yarışmasını” bir Amerikalı şirket kazandı. Bu logo için Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin kasasından yaklaşık 760 bin TL çıktı. Belediye’den yapılan açıklamada ise “Bahsi geçen haberde Gaziantep için hazırlanan kapsamlı marka şehir kimliği çalışması sadece bir logo çalışmasına indirgenerek maliyeti üzerinden yanlış ve eksik bir şekilde sorgulanmaktadır.” savunması yapıldı.

Gaziantep’in metropol ilçelerinden olan Şahinbey Belediyesi’nin CHP’li Meclis Üyesi Uğur Kalkan’ın Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne 4982 Sayılı “Bilgi Edinme Kanunu” dayanarak yönelttiği yazılı soruya yanıt geldi.

Gaziantephaberler’in edindiği bilgiye göre; Gaziantep Büyükşehir belediyesi genel Sekreter yardımcısı Fikret Murat Tural tarafından verilen yanıtta “2015/ 123513″ numaralı ihale kayıt numarası verildi.

Buradan hareket eden CHP’li Meclis üyesi Uğur kalkan, ”Sonuç İlanı. Gaziantep Küresel Marka Şehir Filibizite Raporunun hazırlanması işi Gaziantep Büyükşehir Belediyesi” yazılı ihale ilamına ulaştı.

İlanda yaklaşık maliyetin; 810.100,00 TRY olarak yazıldığı görüldü. Sonuçta ihaleyi 18.04.2015 tarihinde 270.000,00 USD doları karşılığında; bir ABD şirketi olan “I MEAN IT CREATİVE, INC” adındaki şirket kazandı. 270 bin dolar şu andaki kurdan yaklaşık 760.000 bin TL’ye denk düşüyor.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nden ‘logo’ açıklaması

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ise bir açıklama yayınlayarak, logolar hakkındaki tartışmalara cevap verildi. Belediye açıklamasında şu ifadelere yer verildi:

Bazı internet sitelerinde “Gaziantep’in yeni logo çalışması” ile ilgili bir haber yayınlanmıştır. Bahsi geçen haberde Gaziantep için hazırlanan kapsamlı marka şehir kimliği çalışması sadece bir logo çalışmasına indirgenerek maliyeti üzerinden yanlış ve eksik bir şekilde sorgulanmaktadır.

Sanayi, turizm, kültür ve gastronomisi ile hem Türkiye’de hem de dünyada adından söz ettirmeyi başaran Gaziantep, kendi alanında hızla yükselen bu değerlerini dünyaya pazarlayan marka değerinin daha iyi anlaşılması için marka şehir kimliği çalışmasına ihtiyaç duymuştur.

Şehrin önemli değerleri olan sanayisi, Antepfıstığı, baklava, hayvanat bahçesi, kebap, el sanatları, organik simgelerin ulusal ve uluslararası alanda tanıtılması için böylesi bir film ve logo çalışmasının yapılmasına ve çıkan ürünlerin yeterliliğine “ortak akılla” karar verilmiştir.

Bu haber en son değiştirildi 3 Nisan 2016 13:27 13:27

Reklam

Önceki Haberler

Yeni Ülke’nin 31. Sayısı “Solun “Cumhuriyet ile sınavı” manşetiyle yayımlandı.

İki aylık fikir dergisi Yeni Ülke 31. sayısında "Solun Cumhuriyet ile sınavı" dosyası ve dolu…

3 Ekim 2025 19:42

Şirketlerine kayyum atanan Aziz İhsan Aktaş’ın Cengiz’le ortak olduğu şirkete dokunulmamış

Aziz İhsan Aktaş'ın 16 şirketine kayyum atanırken sevgilisi ve akrabaları üzerine kurulu şirketleri ile Cengiz…

3 Ekim 2025 17:33

Çorlu Tren Faciası ile gündeme gelmişti: Tartışmalı yöneticiye bir ihale daha

Çorlu Tren Katliamı’nda adı gündeme gelen dönemin TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın yöneticisi olduğu Deha…

3 Ekim 2025 15:58

Mabel Matiz’e istenen ceza belli oldu

Ünlü şarkıcı Mabel Matiz hakkında hazırlanan iddianamede, erişime engellenen 'Perperişan' şarkısının sözlerinin 'çocuklar için tehlike…

3 Ekim 2025 15:07

Maraş Katliamı sanığı Ökkeş Şendiller’in ölümü Türkiye sağını buluşturdu

Maraş Katliamı Davası'nda yargılanan ve katliamın sembol ismi olarak bilinen eski Milletvekili Ökkeş Şendiller için…

3 Ekim 2025 15:02

Ayşe Barım hakkında yeniden tutuklama kararı verildi

247 günlük tutukluluğunun ardından tahliye edilen Barım, 27. Ağır Ceza Mahkemesi'nin itirazı sonucu yeniden tutuklanacak.

3 Ekim 2025 12:17
Reklam