Reklam
Kategoriler: İç Açı

Gaziantep’te “aşırı yaratıcı logo” tartışması sürüyor

Reklam

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin ihaleli açtığı “logo yarışmasını” bir Amerikalı şirket kazandı. Bu logo için Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nin kasasından yaklaşık 760 bin TL çıktı. Belediye’den yapılan açıklamada ise “Bahsi geçen haberde Gaziantep için hazırlanan kapsamlı marka şehir kimliği çalışması sadece bir logo çalışmasına indirgenerek maliyeti üzerinden yanlış ve eksik bir şekilde sorgulanmaktadır.” savunması yapıldı.

Gaziantep’in metropol ilçelerinden olan Şahinbey Belediyesi’nin CHP’li Meclis Üyesi Uğur Kalkan’ın Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’ne 4982 Sayılı “Bilgi Edinme Kanunu” dayanarak yönelttiği yazılı soruya yanıt geldi.

Gaziantephaberler’in edindiği bilgiye göre; Gaziantep Büyükşehir belediyesi genel Sekreter yardımcısı Fikret Murat Tural tarafından verilen yanıtta “2015/ 123513″ numaralı ihale kayıt numarası verildi.

Buradan hareket eden CHP’li Meclis üyesi Uğur kalkan, ”Sonuç İlanı. Gaziantep Küresel Marka Şehir Filibizite Raporunun hazırlanması işi Gaziantep Büyükşehir Belediyesi” yazılı ihale ilamına ulaştı.

İlanda yaklaşık maliyetin; 810.100,00 TRY olarak yazıldığı görüldü. Sonuçta ihaleyi 18.04.2015 tarihinde 270.000,00 USD doları karşılığında; bir ABD şirketi olan “I MEAN IT CREATİVE, INC” adındaki şirket kazandı. 270 bin dolar şu andaki kurdan yaklaşık 760.000 bin TL’ye denk düşüyor.

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi’nden ‘logo’ açıklaması

Gaziantep Büyükşehir Belediyesi ise bir açıklama yayınlayarak, logolar hakkındaki tartışmalara cevap verildi. Belediye açıklamasında şu ifadelere yer verildi:

Bazı internet sitelerinde “Gaziantep’in yeni logo çalışması” ile ilgili bir haber yayınlanmıştır. Bahsi geçen haberde Gaziantep için hazırlanan kapsamlı marka şehir kimliği çalışması sadece bir logo çalışmasına indirgenerek maliyeti üzerinden yanlış ve eksik bir şekilde sorgulanmaktadır.

Sanayi, turizm, kültür ve gastronomisi ile hem Türkiye’de hem de dünyada adından söz ettirmeyi başaran Gaziantep, kendi alanında hızla yükselen bu değerlerini dünyaya pazarlayan marka değerinin daha iyi anlaşılması için marka şehir kimliği çalışmasına ihtiyaç duymuştur.

Şehrin önemli değerleri olan sanayisi, Antepfıstığı, baklava, hayvanat bahçesi, kebap, el sanatları, organik simgelerin ulusal ve uluslararası alanda tanıtılması için böylesi bir film ve logo çalışmasının yapılmasına ve çıkan ürünlerin yeterliliğine “ortak akılla” karar verilmiştir.

Bu haber en son değiştirildi 3 Nisan 2016 13:27 13:27

Reklam

Önceki Haberler

İBB, AKP döneminde özel bir üniversiteye tahsis edilen tarihi binasını geri alıyor

İBB yönetimi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi’ne AKP döneminde bedelsiz olarak tahsis edilen Fatih’teki tarihi…

16 Mayıs 2024 18:19

Kobane Davası’nda karar açıklandı: Demirtaş’a 42 ve Yüksekdağ’a 30 yıl hapis cezası verildi

Kobani davasında hükümler açıklandı. Eski HDP eş genel başkanları Selahattin Demirtaş’a 42 yıl, Figen Yüksekdağ’a…

16 Mayıs 2024 18:10

BM, Gazze’de insani yardım dağıtmanın neredeyse imkansız olduğunu açıkladı

BM İnsani İşler Koordinasyon Ofisi'nden yapılan açıklamada, 7 Ekim'den bu yana İsrail'in saldırılarını sürdürdüğü Gazze'de…

16 Mayıs 2024 17:54

Emniyet’te ve yargıda yaşananlar üzerine: Kimin devleti?

Bu devlet kimin devleti sorusu artık çok meşru bir sorudur. Bu devlet halkın devleti değil,…

16 Mayıs 2024 13:50

İBB, iştiraklerini sermayeye peşkeş çekmeye hazırlanıyor

İBB Mali Hizmetler Daire Başkanı Neslihan Vural, İGDAŞ'ın 10 milyar değerlemeyle halka arzını planladıklarını belirtti.…

16 Mayıs 2024 12:28

Sinan Ateş’in yakın arkadaşı, suikastı dört ismin organize ettiğini iddia etti

Ankara'da öldürülen eski Ülkü Ocakları Başkanı Sinan Ateş'in, yakın arkadaşı Ömer Zengin, Suikastı dört isim…

16 Mayıs 2024 12:20
Reklam