Reklam
Kategoriler: İç Açı

“Gece sokağa çıkan kız çocuklarına dayak atarım” diyen muhtar için karar çıktı

Reklam

Kocaeli’nin Gebze İlçesi’nde, Facebook’tan akşam ezanından sonra sokağa çıkan kız çocuklarını dayakla tehdit eden Arapçeşme Mahallesi Muhtarı Remzi Kandaz, ’Halk arasında korku ve panik yaratmak’ suçundan yargılandığı davanın ilk duruşmasında beraat etti. Remzi Kandaz şaka yaptığını söyledi.

Gebze Arapçeşme Mahallesi Muhtarı Remzi Kandaz, geçtiğimiz yıl Kasım ayında Facebook’tan “Mahallemizin gençlerine duyurulur” başlıklı paylaşımı ile tepki çekmişti. Remzi Kandaz, Facebook’tan şu paylaşımda bulunmuştu:

-Kız çocuklarının akşam ezanından sonra parklarda velisi olmaksızın dolaşmasını görmek istemiyorum.

-18 yaş altı çocukların ağzında sigara görmek istemiyorum.

-Gençlerin bir arada toplanıp, ahaliyi rahatsız edebilecek, gürültü verici ve uygun olmayan argo kelimeler kullanarak ses kalabalığı yapmaları tarafımca uygun görülmemektedir.

O muhtar için karar çıktı

Kandaz uyarılarına uymayacakları ise, “Bu saydıklarıma karşı aksi davrananları eşek sudan gelene kadar döverim, bilmiş olun. Beni bilirsiniz. Sevmesini de iyi bilirim, dövmesini de. Benden söylemesi” diye uyardı.

İstanbul Barosu’na üye avukat Esin Kılıç, Remzi Kandaz ile ilgili haberlerin ardından muhtar hakkında suç duyurusunda bulundu. Gebze Cumhuriyet Savcılığı, Remzi Kandaz’ın, ’Halk arasında korku ve panik yaratmak’ suçundan 2 yıldan 4 yıla kadar hapis cezası istemiyle yargılanmasını talep etti.

Bugün, Gebze 4’üncü Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülen davanın ilk duruşmasında Remzi Kandaz kendisini savunurken, mahkeme tehdidin aleni olarak yapıldığına dair maddi ve manevi unsurlarının oluşmadığına karar vererek beraatine karar verdi. Remzi Kandaz duruşmanın ardından gazetecilere açıklamada bulundu. Remzi Kandaz suçsuzluğunun ispat edildiğini belirterek, “Biz kimsenin çocuğunu dövmedik, incitmedik. Hiçbiri şikayetçi olmadı. Zaten şikayetçi olan avukat da mahkemeye gelmedi. Beni destekleyen herkese teşekkür ediyorum” dedi.

Şaka yapmış

Şaka yaptığını söyleyen Remzi Kandaz, “Kendi çevreme, arkadaşlarıma espri anlamında, şaka anlamında bir espri yaptım. 3’üncü defa muhtar oldum, mahallelinin beni ne kadar sevdikleri belli. Bu olaydan sonra bana en büyük desteği mahallemizdeki aileler verdi. Beraat ettim, mutluyum” diye konuştu.

Bu haber en son değiştirildi 23 Haziran 2016 11:14 11:14

Reklam

Önceki Haberler

Sosyalistler, İzmir, İstanbul ve Ankara’da NATO’ya karşı sokağa çıktı

Emperyalizmin savaş aygıtı NATO'nun 7-8 Temmuz tarihinde başkent Ankara'da düzenleyeceği zirvenin protesto edildiği eylemlerde sık…

27 Haziran 2026 18:46

ABD, ateşkesi ihlal etti

İran Dışişleri Bakanlığı, ABD'nin güney kıyılarına düzenlediği saldırıları kınayarak bu saldırıların 18 Haziran tarihli ateşkes…

27 Haziran 2026 17:01

NATO Zirvesi gözaltıları: Tutuklu sayısı 178’e yükseldi

Soruşturma kapsamında 23 Haziran’da çok sayıda adrese eş zamanlı operasyon düzenlenmiş, hakkında yakalama kararı bulunan…

27 Haziran 2026 15:17

“Ölü Deniz” gösterisinin kesitlerine engelleme kararı

Komedyen Deniz Göktaş'ın "Ölü Deniz" adlı stand-up gösterisinin kesitleri mahkeme kararıyla X platformundan kaldırılmaya başlandı.

27 Haziran 2026 11:19

NATO zirvesi öncesi sosyal medya hesaplarına erişim engeli!

Gözaltı ve tutuklamaların ardından iktidar,  aralarında Emek Gençliği,  SOL Genç, Türkiye Komünist Hareketi (TKH) İstanbul…

27 Haziran 2026 11:13

CHP’de ‘Hain Kemal’ sloganları sonrası 63 parti üyesi hakkında tedbir kararı

Garip Dede Cemevi'nde düzenlenen On Muharrem Orucu programında Kemal Kılıçdaroğlu'na yönelik atılan "Hain Kemal" sloganlarının…

26 Haziran 2026 17:14
Reklam