İstanbul ile Ankara arasında 3 etap halinde yapılacak projenin birinci etabı Sincan – Adapazarı, ikinci etap Adapazarı – İstanbul, üçüncü etabı ise Sarıyer -Başakşehir hattı olacak. Toplam 414 kilometrelik hattın 2. etabının ÇED raporu tamamlanırken 3’üncü etap olan Sarıyer-Başakşehir hattının proje ve raporlama süreçleri devam ediyor.
İstanbul-Ankara arasının 1,5 saate inmesinin beklendiği projede trenlerin şu anki hızları olan saatte 250 km’den 350 km’ye çıkması planlanıyor. AKP iktidarında çalışmalarına başlanan hızlı tren projesi ilk olarak 2004 yılında açılmış, ilk seferinde de 41 kişinin ölümüne yol açan bir kaza yapmıştı.
6 milyar 760 milyon liraya mal olacak projenin beş yılda tamamlanması bekleniyor. Tren yolunun hattı AYAŞ, Çayırhan, Esenboğa Havalimanı, Çayırhan üzerinden Mudurnu Vadisi’ne doğru uzanacak yüksek hızlı tren projesi, Adapazarı’nın kuzeyinden Kocaeli ve İstanbul’a doğru uzanacak. Kocaeli’nden itibaren Kuzey Marmara Otoyolu güzergahını takip edecek olan yüksek hızlı tren, 3. Köprüsü üzerindeki raylı sistemi kullanarak İstanbul Boğazı’nı aşacak. Arnavutköy, Üçüncü Havalimanı, Başakşehir, Küçükçekmece ilçelerinden geçek olan Yüksek Hızlı Tren’in son durağı Halkalı olacak.
Bu haber en son değiştirildi 11 Nisan 2016 12:15 12:15
Vestel, işten çıkarma kararlarına yönelik Kamuyu Aydınlatma Platformu'na açıklama yaptı. Açıklamada, işten çıkarmaların "şirketin stratejik…
İBB'ye yönelik soruşturma kapsamında tutuklanan İBB Meclis İştirakler Bağlı Kuruluşlar Komisyon Başkanı Ertan Yıldız, dün…
Eski Ukrayna Cumhurbaşkanı Viktor Yanukoviç'in üst düzey yardımcılarından Andriy Portnov, Madrid'de silahlı kiş ya da…
'Kent Uzlaşısı' soruşturması kapsamında aralarında belediye başkan yardımcılarının da bulunduğu 10 kişinin 15 yıla kadar…
Halk TV yazarı İsmail Saymaz, 5 işçinin öldüğü Oba Makarna fabrikasındaki patlamanın iddianamesinde öne çıkanları…
Antakya’da Tahsin Nihadioğlu’nun şüpheli ölümüne ilişkin “adalet” talep eden aile, Koç Holding önünde yaptıkları açıklama…