İstanbul ile Ankara arasında 3 etap halinde yapılacak projenin birinci etabı Sincan – Adapazarı, ikinci etap Adapazarı – İstanbul, üçüncü etabı ise Sarıyer -Başakşehir hattı olacak. Toplam 414 kilometrelik hattın 2. etabının ÇED raporu tamamlanırken 3’üncü etap olan Sarıyer-Başakşehir hattının proje ve raporlama süreçleri devam ediyor.
İstanbul-Ankara arasının 1,5 saate inmesinin beklendiği projede trenlerin şu anki hızları olan saatte 250 km’den 350 km’ye çıkması planlanıyor. AKP iktidarında çalışmalarına başlanan hızlı tren projesi ilk olarak 2004 yılında açılmış, ilk seferinde de 41 kişinin ölümüne yol açan bir kaza yapmıştı.
6 milyar 760 milyon liraya mal olacak projenin beş yılda tamamlanması bekleniyor. Tren yolunun hattı AYAŞ, Çayırhan, Esenboğa Havalimanı, Çayırhan üzerinden Mudurnu Vadisi’ne doğru uzanacak yüksek hızlı tren projesi, Adapazarı’nın kuzeyinden Kocaeli ve İstanbul’a doğru uzanacak. Kocaeli’nden itibaren Kuzey Marmara Otoyolu güzergahını takip edecek olan yüksek hızlı tren, 3. Köprüsü üzerindeki raylı sistemi kullanarak İstanbul Boğazı’nı aşacak. Arnavutköy, Üçüncü Havalimanı, Başakşehir, Küçükçekmece ilçelerinden geçek olan Yüksek Hızlı Tren’in son durağı Halkalı olacak.
Bu haber en son değiştirildi 11 Nisan 2016 12:15 12:15
İçişleri Bakanlığı ABB Başkanı Yavaş ve Özel Kalem Müdürü Nevzat Uzunoğlu hakkında, "görevi kötüye kullanma"…
TBMM Başkanlığı yaptığı açıklamada İmralı kararının 5'te 3 çoğunluğa ait olduğunu belirtti.
DEM Parti Eş Genel Başkanları Hatimoğulları ve Bakırhan, komisyonun İmralı’ya gidiş kararını “tarihsel bir adım”…
Süreç komisyonu Abdullah Öcalan'ın İmralı Cezaevi'nde ziyaret edilip edilmeyeceği konusunu bugün karara bağlamak için toplandı.…
CHP, Abdullah Öcalan’la görüşecek süreç komisyonu heyetine üye vermeme kararı alarak "sürecin adaya sıkıştırılması"na ve…
Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde 14 öğrenci, yemekhane yemeği sonrası mide bulantısı…