Açılışı ile birlikte gündemden düşmeyen ve devletin araç garantisi verdiği Osmangazi Köprüsü’nden günde kaç bin aracın geçtiği tartışma yarattı. Ulaştırma Bakanı Ahmet Aslan günlük 40 bin araç garantisi verilen köprüden 20 bin araç geçtiğini açıkladı. Fakat gerçek rakama göre köprüden günde 13 bin araç geçtiği ortaya çıktı.
Devletin işletmeci firmaya söz verilen tutarı karşılamak için her gün 500 bin TL ödediği orya açıktı. Böylece vatandaşın sırtına yüklenen rakamın büyüklüğü de ortaya çıkmış oldu.
CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, konuyla alakalı şunlar söyledi; “Devlet, günlük 27 bin araç farkını da ödüyor. Bunun Hazine’ye yani vatandaşa günlük bedeli 3 milyon lira… Köprünün maliyeti 2 milyar 355 milyon lira… Firma 22 yıl köprüyü işletecek. Ancak bugünkü tablo ile kıyasladığımızda devletin verdiği garanti araç sayıları baz alındığında sadece 2 yılda bu maliyetin karşılandığını ve 17 yıl gibi uzun bir süre işletmeci firmanın buradan gelir elde edeceğini görüyoruz. Kısacası maliyet 2 milyar 355 milyon lira, kazanç 27 milyarın üzerinde yani 11 kat gibi bir kazanım var.”
Bu haber en son değiştirildi 15 Ağustos 2016 15:02 15:02
DİSK, KESK, TMMOB ve TTB, 1 Mayıs’ı Kadıköy İskele Meydanı’nda kutlama kararı aldı.
Eğitim İş Bursa Şubesi'nden yapılan açıklamada "Bu tasfiye operasyonunun arkasında kim varsa her biri ile…
Gaziantep'teki işçi direnişinde tutuklanan ve 36 gün cezaevinde tutuklu bırakılan BİRTEK-SEN Genel Başkanı Mehmet Türkmen…
Türkiye Komünist Hareket, ölümünün 26.yılında Hüseyin Duman için anma töreni düzenledi.
İBB Basın Danışmanlığı, İBB'ye yönelik soruşturma kapsamında ortaya atılan iddialara yanıt vermeye devam ediyor. Açıklamada,…
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası toplantısında politika faizini yükseltme kararı aldı; 350 baz puan arttırarak yüzde…