Açılışı ile birlikte gündemden düşmeyen ve devletin araç garantisi verdiği Osmangazi Köprüsü’nden günde kaç bin aracın geçtiği tartışma yarattı. Ulaştırma Bakanı Ahmet Aslan günlük 40 bin araç garantisi verilen köprüden 20 bin araç geçtiğini açıkladı. Fakat gerçek rakama göre köprüden günde 13 bin araç geçtiği ortaya çıktı.
Devletin işletmeci firmaya söz verilen tutarı karşılamak için her gün 500 bin TL ödediği orya açıktı. Böylece vatandaşın sırtına yüklenen rakamın büyüklüğü de ortaya çıkmış oldu.
CHP Kocaeli Milletvekili Haydar Akar, konuyla alakalı şunlar söyledi; “Devlet, günlük 27 bin araç farkını da ödüyor. Bunun Hazine’ye yani vatandaşa günlük bedeli 3 milyon lira… Köprünün maliyeti 2 milyar 355 milyon lira… Firma 22 yıl köprüyü işletecek. Ancak bugünkü tablo ile kıyasladığımızda devletin verdiği garanti araç sayıları baz alındığında sadece 2 yılda bu maliyetin karşılandığını ve 17 yıl gibi uzun bir süre işletmeci firmanın buradan gelir elde edeceğini görüyoruz. Kısacası maliyet 2 milyar 355 milyon lira, kazanç 27 milyarın üzerinde yani 11 kat gibi bir kazanım var.”
Bu haber en son değiştirildi 15 Ağustos 2016 15:02 15:02
Türk bayraklı 4 bin ton LPG/LNG taşıyan tanker Ukrayna'nın İzmail Limanı'nda Rusya'nın insansız hava araçlarının…
Yandaş Sabah yazarı Hilal Kaplan adının geçtiği 1600'den fazla içeriğe engel kararı aldırdı. Kaplan'ın başvurusunu…
TFF 2. Lig’de atak bile olmayan tartışmalı maçla patlayan bahis skandalında yeni detaylar ortaya çıktı.…
Latin Amerika’da askeri varlığını artıran ABD’nin bölgedeki müttefiklerinden Ekvador’da halk, yabancı askeri üslerin yeniden açılmasına…
Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Yeni Şafak'a yazdığı yazıda yaptıkları çalışmalarla çocukları nasıl işçileştirdiklerini övünerek…
CHP Ankara Milletvekili Umut Akdoğan, TRT Genel Müdürlüğü önünde yaptığı açıklamada TRT’nin yayın politikalarına tepki…