Halk TV’de yayınlanan Ayşenur Arslan’ın sunduğu ‘Medya Mahallesi’ programına konuk olan Pelin Batu’nun “Hızlı tren dediler sonra mühendisler ortaya çıktı, hızlı tren değil, sadece daha fazla kömür atarak hızlandırıp raydan çıkmıştı. Dolayısıyla insanlar ölmüştü.” sözleri ‘AK Trolleri’ heyecanlandırdı.
Marmaray’da yaşanan raydan çıkma olayının üzerinden hükümeti eleştiren Pelin Batu, elbette 22 Temmuz 2004 günü yaşanan Pamukova’daki kazada raydan çıkan ve 41 yurttaşın ölümüne neden olan Yakup Kadri Karaosmanoğlu treninden bahsediyordu. Bu trenin elektrikli lokomotifle çalıştığını ise o anda unutarak kömürle çalıştığını söylemiş olması ise ‘AK Troller’ tarafından hemen can simidi yapılmaya çalışıldı.
Pelin Batu, bu açıklamalarından sonra gelen tepkilere Twitter’dan cevap verdi. Batu, “Bahsedilen başka tren, yıllar öncesinin bir kazası: ne kadar kötücül, ne kadar belaltı düşündüğünüzü yine kanıtladınız. Ne terbiyesizsiniz” diye tepki gösterdi.
2004 yılında, AKP’nin büyük bir tantanayla duyurduğu “hızlı tren” projesinin hemen hayata geçemeyeceğinin anlaşılması üzerine bulunan bir formülle trenlerin daha hızlı gitmesi üzerine kurulan “hızlandırılmış tren” projesi devreye sokulmuştu.
Ancak ne raylarda ne de trenlerde gerekli altyapı ve teknik düzenlemeler yapılmadan başlatılan “hızlandırılmış tren” seferleri 22 Temmuz 2004 günü Sakarya’nın Pamukova ilçesinde meydana gelen tren kazasıyla Türkiye’ye büyük bir fatura çıkarmıştı.
O gün, Ankara-İstanbul arasında hızlandırılmış tren seferini yapan Yakup Kadri Karaosmanoğlu adlı tren aşırı hızdan dolayı raydan çıkmış, toplam 230 yolcudan 41’inin hayatını kaybetmesine, 89’unun da yaralanmasına sebep olmuştu. Kaza, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) bünyesinde sürmekte olan özelleştirilme süreci ve yeni hayata geçirilen hızlı tren projesinin ilk adımında meydana gelmişti. Yolcu sayısı olarak en yoğun hat olan Ankara-İstanbul tren hattı arasında hızlı tren uygulamasına yetersiz altyapıya rağmen aceleyle yapılan geçiş yüzünden meydana gelen kazadan sonra kamuoyu tepki gösterdi.
Aynı raporda kaza mahalinde makinistler için uyarıcı işaret ve tabela bulunmadığı, toplam yolculuk için verilen 5 saat 15 dakikanın yeterli olmadığı ve uygun olmayan altyapının da kazayı etkileyen faktörlerden olduğu belirtilmişti. Buna karşın kazanın sorumluluğu makinistlerin üzerine atılarak olayın üstü örtülmüştü.
Sadece iki makinistin küçük cezalar aldığı davada, bilirkişinin yarı yarıya kusurlu bulduğu raylarla ilgili sorumluların soruşturulmasına izin verilmedi. Bilirkişi raporlarıyla facianın ardında eski raylarla yapılan hızlı tren denemesinin olduğu ortaya çıkmıştı.
Bu haber en son değiştirildi 14 Nisan 2016 13:17 13:17
İstanbul Barosu üyeleri, Kanal İstanbul ve Sazlıdere Barajı'nda basın açıklaması yaparak "inşaatların durdurulması" çağrısında bulundu.…
KRT TV emekçileri, 28 Mart'tan bu yana gasbedilen hakları için dün akşam iş bırakarak ofis…
Beykoz Belediyesi hakkında düzenlenen iddianame kabul edildi. İstanbul Anadolu 17. Ağır Ceza Mahkemesi’ne açılan davanın…
Maaş ve yemek ücretleri ödenmediği için çalışanları iş bırakan KRT TV yaptığı açıklamada, için 'acil…
Eğitim-İş, Maltepe’de 4 bine yakın öğretmenin bayram öncesi ek ders ücretinin ödenmediğini açıkladı.
Karayolları Genel Müdürlüğü, otoyol geçiş ücretlerine ilişkin olarak zamların her yıl otomatik yapılacağını açıkladı.