Halk TV’de yayınlanan Ayşenur Arslan’ın sunduğu ‘Medya Mahallesi’ programına konuk olan Pelin Batu’nun “Hızlı tren dediler sonra mühendisler ortaya çıktı, hızlı tren değil, sadece daha fazla kömür atarak hızlandırıp raydan çıkmıştı. Dolayısıyla insanlar ölmüştü.” sözleri ‘AK Trolleri’ heyecanlandırdı.
Marmaray’da yaşanan raydan çıkma olayının üzerinden hükümeti eleştiren Pelin Batu, elbette 22 Temmuz 2004 günü yaşanan Pamukova’daki kazada raydan çıkan ve 41 yurttaşın ölümüne neden olan Yakup Kadri Karaosmanoğlu treninden bahsediyordu. Bu trenin elektrikli lokomotifle çalıştığını ise o anda unutarak kömürle çalıştığını söylemiş olması ise ‘AK Troller’ tarafından hemen can simidi yapılmaya çalışıldı.
Pelin Batu, bu açıklamalarından sonra gelen tepkilere Twitter’dan cevap verdi. Batu, “Bahsedilen başka tren, yıllar öncesinin bir kazası: ne kadar kötücül, ne kadar belaltı düşündüğünüzü yine kanıtladınız. Ne terbiyesizsiniz” diye tepki gösterdi.
2004 yılında, AKP’nin büyük bir tantanayla duyurduğu “hızlı tren” projesinin hemen hayata geçemeyeceğinin anlaşılması üzerine bulunan bir formülle trenlerin daha hızlı gitmesi üzerine kurulan “hızlandırılmış tren” projesi devreye sokulmuştu.
Ancak ne raylarda ne de trenlerde gerekli altyapı ve teknik düzenlemeler yapılmadan başlatılan “hızlandırılmış tren” seferleri 22 Temmuz 2004 günü Sakarya’nın Pamukova ilçesinde meydana gelen tren kazasıyla Türkiye’ye büyük bir fatura çıkarmıştı.
O gün, Ankara-İstanbul arasında hızlandırılmış tren seferini yapan Yakup Kadri Karaosmanoğlu adlı tren aşırı hızdan dolayı raydan çıkmış, toplam 230 yolcudan 41’inin hayatını kaybetmesine, 89’unun da yaralanmasına sebep olmuştu. Kaza, Türkiye Cumhuriyeti Devlet Demiryolları (TCDD) bünyesinde sürmekte olan özelleştirilme süreci ve yeni hayata geçirilen hızlı tren projesinin ilk adımında meydana gelmişti. Yolcu sayısı olarak en yoğun hat olan Ankara-İstanbul tren hattı arasında hızlı tren uygulamasına yetersiz altyapıya rağmen aceleyle yapılan geçiş yüzünden meydana gelen kazadan sonra kamuoyu tepki gösterdi.
Aynı raporda kaza mahalinde makinistler için uyarıcı işaret ve tabela bulunmadığı, toplam yolculuk için verilen 5 saat 15 dakikanın yeterli olmadığı ve uygun olmayan altyapının da kazayı etkileyen faktörlerden olduğu belirtilmişti. Buna karşın kazanın sorumluluğu makinistlerin üzerine atılarak olayın üstü örtülmüştü.
Sadece iki makinistin küçük cezalar aldığı davada, bilirkişinin yarı yarıya kusurlu bulduğu raylarla ilgili sorumluların soruşturulmasına izin verilmedi. Bilirkişi raporlarıyla facianın ardında eski raylarla yapılan hızlı tren denemesinin olduğu ortaya çıkmıştı.
Bu haber en son değiştirildi 14 Nisan 2016 13:17 13:17
2025 yılı için 22 bin 104 lira olarak belirlenen net asgari ücret, açlık sınırının yüzde…
DEM Parti Grup Başkanvekili Sezai Temelli, "Bu hafta içinde İmralı heyetimizin Ada’ya gitme olasılığı çok…
Suriye, İsrail’in Beyt Cinn bölgesinde düzenlediği askeri operasyonu 'tehlikeli bir tırmanış' olarak nitelendirerek şiddetle kınadı.…
Kanal İstanbul projesi hız kazanırken, Arnavutköy’deki tarım arazileri bir bir satışa çıkarılıyor. Şeyha Moza’nın aldığı…
BM’nin “terörist” listesinde yer alan HTŞ lideri Ebu Muhammed Colani’nin eylülde Genel Kurul’da konuşacağı yapacağı…
Filistin Gazeteciler Sendikası, İsrail'in Filistin basınını ortadan kaldırılması gereken stratejik bir tehlike olarak gördüğünü belirtti.