Başkanlık referandumu öncesinde farklı araştırma sonuçları yayınlayarak oy kullanacak olan yurttaşları manipüle etmeyi hedefleyen Adil Gür’ün şirketi AG Araştırma, şaibeli olan Anadolu Ajansı’nın sonuçlarına göre bile tam anlamıyla çuvalladı.
Başkanlık referandumu öncesinde en son yayınladığı araştırma sonucunda ‘Evet’ oylarını %60,8 olarak öngörmüştü. Bu sonuçlar, yaşanan her türlü hukuksuzluk, usulsüzlük uygulamalara ve şaibeli olarak açıklanan Anadolu Ajansı’nın sonuçlarıyla dahi kıyaslandığında bile gerçeğin yakınından bile geçmiyor.
Adil Gür en son, Anadolu Ajansı’ndan aldığı bilgiler doğrultusunda referandumun ilk sonuçlarının gelmesiyle birlikte A Haber’de yorumcu olarak ekrana çıkmış ve, ‘Evet’ oylarının erimesine dair “%58’de bitecektir.” açıklamasını yapmıştı.
Böylelikle, seçim araştırması(!) yapan bir araştırma şirketinin daha temel hedefinin, toplumda var olan eğilimleri ortaya koymaktan ziyade, emekçi halk kitlelerini kandırmak ve belirli bir yöne yöneltmek olduğu bir kez daha ortaya tescillenmiş oldu.
Bu haber en son değiştirildi 18 Nisan 2017 13:32 13:32
Türkiye’de devrim fikri, sosyalist harekette artık tartışılan bir konu olmaktan çoktan çıktı. Daha çok CHP…
DEM Parti Milletvekili Sevilay Çelenk, TRT'nin boykotu desteklemiş olan oyuncuları işten çıkarmasını Meclis'e taşıdı. Çelenk,…
AKP'nin kurmak istediği istibdat rejimine karşı protestolara katıldıkları için tutuklanan Boğaziçi Üniversitesi öğrencileri için sıra…
İstanbul Planlama Ajansı’nın (İPA) verilerine göre, İstanbul’da dört kişilik bir ailenin ortalama yaşam maliyeti Mart…
Ekrem İmamoğlu'nun avukatları tutukluluğa gerekçe gösterilen "kaçma şüphesi"nin olmadığını belirterek, İmamoğlu'nun tahliyesini talep etti.
Toplum Çalışmaları Enstitüsü 2 Nisan'daki tüketim boykotuna ilişkin araştırmasının verilerini paylaştı. Rapora göre; büyük işletmelerin…