Reklam
Kategoriler: İç Açı

BTK’dan ailelere “Mavi Balina” oyunu uyarısı

Reklam

Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu (BTK), Türkiye’de ve dünyada intiharlara yol açtığı belirtilen “Mavi Balina (Blue Whale)” oyununun çocuklar ve gençler için yarattığı tehlikelere ilişkin aileleri uyardı.

BTK’dan yapılan açıklamada, “Mavi Balina” adlı “katil oyun”un dünyada 130 gencin intiharına sebep olduğu, çocukları ve gençleri tehdit ettiği bildirildi. Türkiye’de yaşanan intihar vakalarına da işaret edilen açıklamada, BTK’nın konuyla ilgili tespitleri paylaşıldı. Açıklamaya göre oyun, tarayıcı tabanlı değil ve sosyal medya gibi ortamlarda “oyun yöneticisi” tarafından gizlice gönderilen linklerle çocuklara ulaşıyor. Oyunun engellenmesine yönelik standart bir adresi bulunmuyor. Oyun, kullanıcılar arasında özel linkler paylaşılarak oynatılıyor.

Ailelerin, çocuklarının internette ve sosyal medyada oynadığı oyunlardan yaptıklarından mutlaka haberdar olması gerektiği vurgulanan açıklamada, şu uyarılarda bulundu: “Oyunu oynamak isteyen kişilere, sözde oyunun yöneticisi görünümündeki internet korsanları tarafından virüs içerikli bir link gönderiliyor. Gönderilen bu linkle kişisel bilgileri oltalama (Phishing) yoluyla çalınan gençler yakın çevrelerindeki kişilerle ilgili tehdit, şantaj ve siber zorbalığa maruz kalıyorlar. Oyuna katılan kişilerin, oyun üreticisinin bilinçli tercihiyle gece saatlerinde yapılması istenen çeşitli ve ürkütücü görevlerle ruh sağlıkları bozuluyor. 50 gün boyunca devam eden bu sürecin sonunda, oyunu oynayan kişiler üzerinde yanlış değer yargıları ve değersizlik hissi uyandırılıyor son görev olarak intihara yönlendirme sağlanıyor.”

Açıklamada, günümüzde modern hayatın ve dijitalleşmenin etkisiyle çocukların ve gençlerin internette yalnız geçirdikleri sürenin arttığına değinilerek, “Günümüzde çocukların evde bilgisayar başında olmaları onların ‘güvende’ oldukları anlamına gelmiyor.” değerlendirmesinde bulunuldu.

Dikkat edilmesi gereken konular ise şöyle sıralandı: Çocukların sosyal medya ve internet ortamında bu tarz tuzaklara düşüp, üzücü olayların yaşanmaması için aileler, çocuklarının internet kullanma alışkanlıklarını mutlaka takip etmeliler. Aileler, çocukların oynadıkları oyunları mutlaka birlikte belirlemeliler.

Oyun başında ve internette geçirilen sürenin sınırlandırılması ve oyunun çocukların yaşına uygun olması gerekir. İnternet ortamında “bilinmeyen” yabancılara karşı şüpheyle yaklaşılması ve bu kişilerin hayatı açısından tehlikeli sonuçlar doğurabileceği çocuklara mutlaka anlatılmalı. Aileler bu konuda sorumlu ebeveyn yaklaşımları sergilemeli, gerekirse bir uzmandan destek almalı, çocuklarını sosyal aktivitelere yönlendirmeli ve sosyal paylaşım ağlarında onlarla arkadaşlık ederek, internet adımlarından haberdar olmalılar.

Bu haber en son değiştirildi 18 Eylül 2017 15:19 15:19

Reklam

Önceki Haberler

Ekrem İmamoğlu’nun babasının evinde arama yapıldı: Kapı çilingirle kırıldı!

İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu'nun babası Hasan İmamoğlu'na ait Balıkesir'de bulunan yazlık evde jandarma ekipleri tarafından…

8 Nisan 2025 10:14

Eğitim-İş’ten YÖK’e sert tepki: Anayasal sınırların içinde kalmalı

Eğitim-İş Genel Özlük-Hukuk ve TİS Sekreteri Yeliz Toy, YÖK tarafından göreve davet edilen üniversite rektörlerine…

8 Nisan 2025 10:02

Trump: Erdoğan’ı seviyorum, o da beni seviyor

Netanyahu, "Türkiye ile kötüleşen komşuluk ilişkilerimiz var. Suriye'nin, Türkiye de dahil olmak üzere hiç kimse…

8 Nisan 2025 09:49

Mattia Ahmet Minguzzi’nin ailesine ölüm tehditleri: Cehennemi yaşatacağız

Kadıköy’de öldürülen 14 yaşındaki Mattia Ahmet Minguzzi’nin ailesi, duruşma öncesi tehdit edildiklerini açıklayarak, İstanbul Cumhuriyet…

8 Nisan 2025 09:41

İmamoğlu’nun avukatlarından dokuz kanal için yaptırım talebi

Tutuklu bulunan İBB Başkanı ve CHP’nin Cumhurbaşkanı adayı Ekrem İmamoğlu’nun avukatları, bazı haber kanallarının yayınlarının…

8 Nisan 2025 09:29

Demokraside özne halktır

İçinden geçtiğimiz süreç halk iradesini baskılama süreci olarak özünde demokrasiden despotik sisteme ve/veya feodal tipi…

8 Nisan 2025 08:59
Reklam