Reklam
Kategoriler: Köşe Yazıları

Adil Salih resimleri üzerine bir deneme

Reklam

Zihinsel yolculuklara çıkarır. Çıkartmıştır. Tek bir nesnenin veya ortamın aynı anda birden fazla yönünü gösterir vaveylalı.

Sarı, turuncu, mavi, yeşil, kırmızı, mor… İsmini de adresini de bilmediğiniz renklerle, fırça darbeleriyle aklımızı ve kalbimizi senkronize eder. Etmiştir!

Figürler, boşluklar, renkler, herhangi bir konudan bağımsız olarak bir dizi ya da sonsuz ve benzersiz ilişki kuran bir resim oluşturmaya mı çalışıyor?

Hayal ettiği şeyleri mi boyayıp çiziyor; yaşamış olduğu, şimdiye kadar yaşadığı şeylerle komşu ve temrinlerle doldurulmuş.

Mûkim olduğu Khalkedon’da yoksa kalebent mi durmuştur?

O körler ülkesinde bizim ortak şeylerin güzelliğini görmemize mi çabalıyor?

Plajlar, adamlar, kadınlar, kargalar, sayısız nesne karmaşık biçimde katmanlı ve renkli kompozisyonlarının soyutlamaları…

Her figür, her çizgi ve her form anlattığı hikâye için çok önemli.

Ama gizleme, ifşa etme ve keşfetme konusunda da ketum.

Güneşli bir ikindi vaktidir ve yağmur artık dinmiştir. Tam o an karşı pencerede bir soprano yüksek sesle şarkısını söyler ve boş bir şarap kadehi aniden yere düşer, kırılır.

Ya da denizin ortasında bir adam görürsünüz, sanki yüzyıllardır derinlere dalıyordur.

Bir tiyatro kumpanyasını görürsünüz, çok eski zamanlardan beri çıktıkları uzun mu uzun turneyi anlatan.

Üzerinizde çok renkli bir bulut dolaşır.

Mevsim kıştır, cüce şubatın aniden ve beklenmedik boy atmasına şaşırırsınız.

Albert Camus’ye benzetirim Adil’in dünyaya baktığı penceresini: “Dünyada bir şeyin anlamı olduğunu biliyorum. İnsan. Çünkü kendisinde anlam arayan tek varlık o.”

Görmenin nasıl da olağanüstü bir yeti olduğunu bir kez daha kavrarım. Ve ister istemez aklıma gelir kör olmaktan korkan Fransız yazar Henri de Montherlant’ın intihar edişi.

Adil Salih resimleri üzerine yazmak kolay değildir.

Ama unutmadan teşbihte hata olmaz deyişine sığınarak şunu rahatlıkla söylemek mümkün; Adil’in resimleri Theo Angelopoulos’un sineması gibi yalnızca tematik olarak değil, üslup açısından da bir bütünlük taşıyor ve eserleri birbirleriyle konuşuyor.

Adil Salih’in resimlerinden oluşan “onikiden(m)” adlı sergisi 30 Haziran 2017 tarihine kadar GALATEA ART’ta görülebilir.

Bu haber en son değiştirildi 18 Eylül 2017 15:08 15:08

Reklam

Önceki Haberler

TKH’den Tele1’e kayyum atanmasına tepki: Basının susturulması, darbe rejimi uygulamasıdır!

Merdan Yanardağ'ın gözaltına alınmasından sonra Tele1'e kayyum atandı. TKH'den yapılan açıklamada "Hiçbir muhalefete ve eleştiriye…

25 Ekim 2025 00:27

Merdan Yanardağ’ın avukatı Yurtsever’e konuştu

Merdan Yanardağ'ın avukatı Bilgütay Hakkı Durna, Yurtsever'e yaptığı açıklamada, Yanardağ hakkında yöneltilen "İsrail devletinin lehine…

25 Ekim 2025 00:16

Tele1’e kayyum atandı

Gözaltına alınan Merdan Yanardağ'ın yöneticisi olduğu Tele1 kanalına kayyum atandı.

24 Ekim 2025 19:57

CHP, Berhan Şimşek’i ihraç etti

CHP, Sultanbeyli delegesi Özgür Çelik ile eski milletvekili Metin Lütfü Baydar ve Berhan Şimşek'i Yüksek…

24 Ekim 2025 18:05

İsrail’e çelik satan İspanyol firma yöneticilerine ‘soykırıma ortaklık’ soruşturması

İspanya’da İsrail’deki silah şirketine çelik satan Sidenor firması yöneticileri hakkında insanlığa karşı suç ve soykırıma…

24 Ekim 2025 17:38

Yandaş Fuat Uğur, tv100’den kovuldu

Yandaş gazeteci Fuat Uğur, tv100’den kovulduğunu açıkladı.

24 Ekim 2025 17:20
Reklam