Reklam
Kategoriler: İç Açı

e-Devlet değişti

Reklam

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı koordinasyonunda 18 Aralık 2008’de hizmete sunulan e-Devlet Kapısı, 10. yılında yeni arayüzüyle hizmet vermeye başladı.

Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Ahmet Arslan, yaptığı açıklamada, 18 Aralık 2008’de 22 hizmetle açılan e-Devlet Kapısı’nın, bugün itibarıyla 35 milyonun üzerinde kullanıcıya 2 bin 400’ün üzerinde hizmet sunduğunu söyledi.

e-Devlet’in, vatandaşların ve şirketlerin internet üzerinden sunulan kamu hizmetlerine tek noktadan ve güvenle erişip faydalanabilmesi amacıyla kurulduğunu dile getiren Arslan, sisteme www.turkiye.gov.tr adresinden girilerek güvenle işlem yapıldığını belirtti. Arslan, şöyle devam etti:

“e-Devlet Kapısı’ndaki hizmet sayısı ve çeşitliliğinin artması, mevcut arayüzü, kullanım kolaylığı ve kullanıcının ihtiyacı karşılama noktasında yetersiz olma noktasına getirmiştir. Günümüz internet dünyasında en çok kullanılan portal ve web siteleri, içeriklerini sağlamış oldukları gelişmiş arama özelliğiyle sunmaktadırlar. Bu bakış açısıyla geliştirilen ve 18 Aralık’ta 10. yılını dolduracak olan e-Devlet Kapısı, yeni ara yüz tasarımında, arama işlevi ön plana çıkartılarak, ana sayfa üzerinden vatandaşların hizmetlere doğrudan, hızlı ve kolay şekilde erişmesi sağlandı. Arama işlevi hizmet adlarının yanı sıra alternatif tanımları da adli sicil kaydı için iyi hal, temiz kâğıdı gibi içermekte ve kullanıcıya öneriler sunmaktadır.”

Arslan, e-Devlet Kapısı kullanıcılarının yarıya yakınının erişim kanalı olarak mobil cihazları tercih ettiklerini vurgulayarak, portalın yeni teknolojilere uyumlu hale getirildiğini, yeni tasarımın, kullanılan cihazın boyutuna göre içeriği akıllı şekilde biçimlendirebildiğini söyledi.

ENGELLİ KULLANICILAR HİZMETLERE DAHA KOLAY ERİŞEBİLECEK

Mevcut tasarımda tüm hizmetlerin tek bir liste içinde sunulduğunu anlatan Arslan, “Bu durum vatandaşların ihtiyaç duyduğu hizmetlere ulaşmasını zorlaştırmaktadır. Yeni tasarımla hizmetler, sağlık, eğitim, ulaşım, emniyet gibi kategoriler altında gruplanarak, erişimleri daha kolay hale getirilmiştir” değerlendirmesinde bulundu.

Arslan, engelli kullanıcıların hizmetlere kolay erişebilmesi amacıyla kullanılabilirlik çalışması yapıldığına da işaret ederek, kullanılan tasarım bileşenlerinin engelli kullanıcıların rahat erişimine uygun tasarlandığını bildirdi.

ÇOKLU DİL DESTEĞİ

Bakan Arslan, mevcut tasarımda bulunmayan çoklu dil desteği alt yapısının da yeni tasarımla kullanıma hazır hale getirildiğini sözlerine ekledi.

Bu haber en son değiştirildi 18 Aralık 2017 18:32 18:32

Reklam

Önceki Haberler

Ukrayna’da Türk bandıralı tankere füze isabet etti: 16 personel tahliye edildi

Türk bayraklı 4 bin ton LPG/LNG taşıyan tanker Ukrayna'nın İzmail Limanı'nda Rusya'nın insansız hava araçlarının…

17 Kasım 2025 18:58

Hilal Kaplan’dan binlerce içeriğe erişim engeli

Yandaş Sabah yazarı Hilal Kaplan adının geçtiği 1600'den fazla içeriğe engel kararı aldırdı. Kaplan'ın başvurusunu…

17 Kasım 2025 17:31

Yasadışı bahis skandalında yeni iddialar: 50 bin euroluk tek bahis, sahte bebek yalanı

TFF 2. Lig’de atak bile olmayan tartışmalı maçla patlayan bahis skandalında yeni detaylar ortaya çıktı.…

17 Kasım 2025 16:29

Ekvador halkından emperyalizme veto

Latin Amerika’da askeri varlığını artıran ABD’nin bölgedeki müttefiklerinden Ekvador’da halk, yabancı askeri üslerin yeniden açılmasına…

17 Kasım 2025 16:19

Bakan Tekin, çocukları nasıl çalıştırdıklarını anlattı

Milli Eğitim Bakanı Yusuf Tekin, Yeni Şafak'a yazdığı yazıda yaptıkları çalışmalarla çocukları nasıl işçileştirdiklerini övünerek…

17 Kasım 2025 15:12

CHP’li Akdoğan TRT önünde 10 Kasım’daki skandal yayını protesto etti

CHP Ankara Milletvekili Umut Akdoğan, TRT Genel Müdürlüğü önünde yaptığı açıklamada TRT’nin yayın politikalarına tepki…

17 Kasım 2025 14:21
Reklam