MEB'den 'evrim' savunması: Çocukların düzeyinde anlatılacak bir teori değilmiş!
Milli Eğitim Müsteşarı Yusuf Tekin, evrimin müfredattan çıkarılmasına ilişkin, "evrim teorisi çocukların düzeyine uygun değil" diye konuştu.
Okullarda zorunlu din dersi uygulamasını kaldırmayan AKP konu evrim olunca ‘çocukların düzeyi’ni hatırladı, evrimin “çocukların düzeyinde konuşulacak ve anlatılacak bir teori olmadığını” öne sürdü.
Lise son sınıf biyoloji dersinin müfredatında yer alan “Hayatın başlangıcı ve evrim” ünitesi MEB’in kararıyla tamamen eğitim programından çıkarıldı. Evrim konusu bir önceki müfredata göre 12. sınıfta 6 saat süreyle işleniyordu. Bu kapsamda Lamarck ve Darwin’in çalışmalarını araştırması, evrime ilişkin görüşleri irdelemesi ve öğrencinin evrime ilişkin görüşleri özetlemesi isteniyordu. Evrim ünitesi “Canlılar ve çevre” başlıklı bir ünite ile değiştirildi.
Milli Eğitim Müsteşarı Yusuf Tekin, evrimin müfredattan çıkarılmasına ilişkin, “evrim teorisi çocukların düzeyine uygun değil” diye konuştu.
Habertürk’ten Kübra Par‘a konuşan Milli Eğitim Müsteşarı Yusuf Tekin, müfredatla ilgili soruları cevapladı. Tekin’in evrim teorisiyle ilgili verdiği yanıtlar şöyle:
Açık konuşalım, evrim teorisini İslami kaygılarla mı çıkardınız?
Hayır, dini gerekçeler göz önünde bulundurulsaydı, evrim teorisine karşı olanların yaratılışla ilgili önerileri konulurdu. Asıl, evrim teorisinin geçmişte hangi ideolojik gerekçelerle müfredata konulduğu tartışılmalı.
İyi ama bunun ideolojik değil bilimsel bir tercih olduğu söyleniyor.
Ben evrim teorisinin bilimselliğini tartışmıyorum, o konuda yetkin de değilim. Milli Eğitim Bakanlığı Müsteşarı olarak şunu söylüyorum; evrim teorisi, bizim eğitim verdiğimiz çocukların düzeyinde konuşulacak ve anlatılacak bir teori değildir. Çocuklarımız o teoriyi yükseköğrenimde öğrenebilirler.
Darwin, Freud, Marks ve İbn-i Rüşd gibi düşünürlere yer verilmemiş. Çocuğun kuşkuculuğunu, yaratıcılığını besleyen noktaların çıkarıldığı ve pozitivizm karşıtı bir anlayışla hazırlandığı eleştirisi var…
Kesinlikle yanlış. Yaratıcılığı ya da analitik düşünmeyi çıkarmaya değil tam tersi onu geliştirmeye çalışıyoruz. Bu eleştirilerin hiçbirine itibar etmiyorum. Tam tersine, bence Darwin’in ya da Freud’un olmamasını eleştiren kişi ideolojik yaklaşıyor. Ünite sayısını azalttık çünkü bütün derslerdeki müfredatı hafiflettik. Ezberciliği azaltmaya çalışıyoruz.