İstanbul Boğazı’nda dümeni kilitlenerek yalıya çarpan ‘Vitaspirit’ isimli geminin personeli Çağlayan’daki İstanbul Adalet Sarayında ifade verdi.
İstanbul Boğazı’ndaki Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı’na çarpan Malta bayraklı Vitaspirit adlı geminin kaptan ve mürettebatı ifade vermek üzere İstanbul Adalet Sarayı’na geldi. “Deniz kaza raporu” hazırlanması için Denizcilik İhtisas Mahkemesi’nde ifade veren gemi personeli işlemlerinin tamamlanmasının ardından adliyeden ayrıldı.
Gemi kaptanı Edgardo Deseo ifadesinde şunları söyledi:
“Olay günü baş mühendis bana dahili telefon ile gemi motorlarında sıkıntı olduğu durumunu haber verdi. ‘Şu an çok dar bir kanaldayız. Hemen bir şey yapmamız lazım’ dedim. Bende makinenin devrinin düştüğünü gördüm. O devirde geminin rota değiştirmeye başladığını fark ettim. Devirin baş tarafı dönmeye başladığı zaman kılavuz kaptan ile demir atmaya karar verdik. Bunun üzerine baş tarafta bekleyen ekibe demir atacağız dedik. Fakat 1-2 dakika sonra makine devri 4 bin 400’den 6 bine çıktı. Geminin devri 6 bin olunca rotasına geri döndü. Sancak tarafı dönmeye başlayınca demir atmaktan vazgeçtik. Böyle durumda demir atmak çok tehlikeli. Su derinliği 60 metre olduğu için demir atınca demir kaybetme olasılığı vardır. Demir o derinlikte tutar ise sancak tarafına dönmeye başlayacaktır. Çok uzun zaman sancak demirini bırakırsanız gemi dönmeye başlayacaktır. Bizim dönüş yarı çapımız çok sınırlıdır. Dolayısıyla gemi dönüp sahile çarpsaydı orada ölümle sonuçlanan kaza olabilirdi. Daha geniş bir şekilde yanlamasına çarpacaktı. Dolayısıyla demir atmaktan vazgeçtik. O an yapılacak en iyi hareket 4 metre su derinliği olan bir alanda gemiyi sığa oturtmaktı. Ve böylece zararı en aza indirmekti. Motorlar durmuştu maalesef o sığ alana gidemedim. Onun çok yakınında yalıya çarptım.”
Baş mühendis Adalno Diarico da ifadesinde olay anını şöyle anlattı:
“Gemi yağcısı bana ana makinenin 5’inci silindirinden su aktığını söyledi. Bende makine odasına gidip problemin nereden kaynaklandığını anlamaya çalıştım. Suyun ne kadar sızdığını görünce kaptana haber verdim. Kaptan bana problemi düzeltmem için talimat verdi. Duruma müdahale etmek üzereyken motorların yavaşladığını duydum. Nedenini bilemediğim bir şekilde motorlar durdu. Ve kaptana geçici bir tamir yapmamız gerektiğini söyledim. Gemiyi soğutma sisteminden çıkardıktan sonra ‘Hazırız’ dedim. Kaptan o süreçte bana çok yavaş geri talimatı verdi. Ben sadece motorda olan problemi biliyorum. Dışarıda ne olduğunu bilmiyorum.”
Gemi mürettebatından Samente Toledo da ifadesinde, “Ben dümenin açısını ve motorin devrini izliyordum. Ve birdenbire motorun devri düşmeye başladı. Kılavuz kaptan bana tam sağ emrini verdi. Fakat akıntı çok güçlüydü. Birkaç dakika sonra da gemi sahile vurdu” dedi.
İstanbul Planlama Ajansı’nın (İPA) verilerine göre, İstanbul’da dört kişilik bir ailenin ortalama yaşam maliyeti Mart…
Ekrem İmamoğlu'nun avukatları tutukluluğa gerekçe gösterilen "kaçma şüphesi"nin olmadığını belirterek, İmamoğlu'nun tahliyesini talep etti.
Toplum Çalışmaları Enstitüsü 2 Nisan'daki tüketim boykotuna ilişkin araştırmasının verilerini paylaştı. Rapora göre; büyük işletmelerin…
Bayram dolayısıyla İmralı’da Abdullah Öcalan ile görüşen DEM Parti Milletvekili Ömer Öcalan, “Biz masanın İmralı'da…
Sınavları geçen ancak mülakatlarda elenen öğretmenler, MEB önünde oturma eylemi başlattı. Öğretenler, eğitim bakanından sorunu…
Anne Baba Dayanışma Ağı, İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu’nun tutuklanmasıyla Türkiye genelinde başlayan protestolara katılan öğrencilerin…