Reklam
Kategoriler: İç Açı

Boğazda yalıya çarpan geminin kaptan ve mürettebatının ifadeleri ortaya çıktı

Reklam

İstanbul Boğazı’nda dümeni kilitlenerek yalıya çarpan ‘Vitaspirit’ isimli geminin personeli Çağlayan’daki İstanbul Adalet Sarayında ifade verdi.

İstanbul Boğazı’ndaki Hekimbaşı Salih Efendi Yalısı’na çarpan Malta bayraklı Vitaspirit adlı geminin kaptan ve mürettebatı ifade vermek üzere İstanbul Adalet Sarayı’na geldi. “Deniz kaza raporu” hazırlanması için Denizcilik İhtisas Mahkemesi’nde ifade veren gemi personeli işlemlerinin tamamlanmasının ardından adliyeden ayrıldı.

Gemi kaptanı Edgardo Deseo ifadesinde şunları söyledi:

“Olay günü baş mühendis bana dahili telefon ile gemi motorlarında sıkıntı olduğu durumunu haber verdi. ‘Şu an çok dar bir kanaldayız. Hemen bir şey yapmamız lazım’ dedim. Bende makinenin devrinin düştüğünü gördüm. O devirde geminin rota değiştirmeye başladığını fark ettim. Devirin baş tarafı dönmeye başladığı zaman kılavuz kaptan ile demir atmaya karar verdik. Bunun üzerine baş tarafta bekleyen ekibe demir atacağız dedik. Fakat 1-2 dakika sonra makine devri 4 bin 400’den 6 bine çıktı. Geminin devri 6 bin olunca rotasına geri döndü. Sancak tarafı dönmeye başlayınca demir atmaktan vazgeçtik. Böyle durumda demir atmak çok tehlikeli. Su derinliği 60 metre olduğu için demir atınca demir kaybetme olasılığı vardır. Demir o derinlikte tutar ise sancak tarafına dönmeye başlayacaktır. Çok uzun zaman sancak demirini bırakırsanız gemi dönmeye başlayacaktır. Bizim dönüş yarı çapımız çok sınırlıdır. Dolayısıyla gemi dönüp sahile çarpsaydı orada ölümle sonuçlanan kaza olabilirdi. Daha geniş bir şekilde yanlamasına çarpacaktı. Dolayısıyla demir atmaktan vazgeçtik. O an yapılacak en iyi hareket 4 metre su derinliği olan bir alanda gemiyi sığa oturtmaktı. Ve böylece zararı en aza indirmekti. Motorlar durmuştu maalesef o sığ alana gidemedim. Onun çok yakınında yalıya çarptım.”

“MOTORDAKİ SORUNU ÇÖZEMEDİK”

Baş mühendis Adalno Diarico da ifadesinde olay anını şöyle anlattı:

“Gemi yağcısı bana ana makinenin 5’inci silindirinden su aktığını söyledi. Bende makine odasına gidip problemin nereden kaynaklandığını anlamaya çalıştım. Suyun ne kadar sızdığını görünce kaptana haber verdim. Kaptan bana problemi düzeltmem için talimat verdi. Duruma müdahale etmek üzereyken motorların yavaşladığını duydum. Nedenini bilemediğim bir şekilde motorlar durdu. Ve kaptana geçici bir tamir yapmamız gerektiğini söyledim. Gemiyi soğutma sisteminden çıkardıktan sonra ‘Hazırız’ dedim. Kaptan o süreçte bana çok yavaş geri talimatı verdi. Ben sadece motorda olan problemi biliyorum. Dışarıda ne olduğunu bilmiyorum.”

“AKINTI GÜÇLÜYDÜ DÖNEMEDİK”

Gemi mürettebatından Samente Toledo da ifadesinde, “Ben dümenin açısını ve motorin devrini izliyordum. Ve birdenbire motorun devri düşmeye başladı. Kılavuz kaptan bana tam sağ emrini verdi. Fakat akıntı çok güçlüydü. Birkaç dakika sonra da gemi sahile vurdu” dedi.

Reklam

Önceki Haberler

SAMPA Otomotiv işçileri iş bıraktı

Samsun'da faaliyet gösteren SAMPA Otomotiv'de çalışan işçiler, ''beş aydır maaşlarını alamadıkları ve mobbinge uğradıklarını'' ileri…

2 Ağustos 2025 17:15

Gazze’de kıtlık ve açlık devam ederken İsrail saldırılarına devam ediyor

İsrail ordusunun Gazze Şeridi'nde bu sabah erken saatlerde açtığı ateş ve top atışları sonucu,12’si yardım…

2 Ağustos 2025 14:25

Sendikalar kamuda sefalet ücretine imza atıyor

Kamu Çerçeve Protokolü’nde HAK-İŞ ve TÜRK-İŞ, işveren tarafıyla anlaştı. Bugün Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı’nda…

2 Ağustos 2025 14:01

Sosyalist Cumhuriyet

Türkiye Komünist Hareketi işte böyle bir dönem ve düzlemde Türkiye’nin geleceğinde bir seçenek değil bir…

2 Ağustos 2025 10:42

RTÜK’ün ekran karartma cezası TELE 1’e ulaştı

RTÜK'ün TELE1'e verdiği 5 gün karartma cezası kanala tebliği edildi. TELE1, 6 Ağustos Çarşamba'yı 7…

1 Ağustos 2025 18:47

Next Sosyal’de altyapı krizi: ‘Yerli’ mi, değil mi?

Türkiye’nin ilk yerli sosyal medya uygulaması olarak lanse edilen ‘Next Sosyal’, açık kaynak kodlu Mastodon…

1 Ağustos 2025 18:42
Reklam