Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Başkanı Hasan Bektaş, Ankara’da 9 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasının sebebinin, hattın sinyalizasyon sistemi hazır olmadan ulaşıma açılması olduğunu söylerken “Bu kazalar özelleştirmenin ve şov amaçlı iş yapmanın en açık yansımasıdır” dedi.
Gazete Duvar‘dan Özlem Akarsu Çelik’e konuşan Bektaş, kazaya ilişkin “Bu hat, Kayaş-Sincan arası banliyö güzergâhının da bulunduğu, aynı zamanda yüksek hızlı trenin de kullandığı hat. Burada sinyalizasyon sistemi hazır olmadan hat ulaşıma açıldı. Buradaki tren işletmeciliği, sinyal yetişmediği için telsizlerle yapılıyor. İlkel bir yöntem olan telsizlerle anlaşma sağlanınca sonuç bu oldu. Bir yanlış anlama nedeniyle bu kaza meydana gelmiş. Bu hatta sinyal sistemi olsaydı, böyle bir kaza yaşanmazdı” açıklaması yaptı.
Üst üste gelen ölümcül kazaların özelleştirmenin sonucu olduğunu belirten Bektaş, “Hat tamamlanmadan neden ulaşıma açılıyor?” sorusuna ise “Tıpkı Pamukova’da yaşanan kaza gibi. Açtık demek için açıyorlar. Demiryolları özelleştirme nedeniyle ikiye ayrıldı. Bu kazalar özelleştirmenin ve şov amaçlı iş yapmanın en açık yansımasıdır” yanıtını verdi.
Bu haber en son değiştirildi 13 Aralık 2018 12:22 12:22
Eski Ülkü Ocakları Başkanı Sinan Ateş cinayeti davasının tutuksuz sanığı avukat Serdar Öktem, otomobilinin içinde…
Türkiye Komünist Hareketi İstanbul İl Örgütü, yaptığı açıklamada "Dün düşman askerinden kurtarılan İstanbul, tıpkı ülkemiz…
Tekgıda-İş'in olağanüstü kongresi sonrasınd değişen yönetim örgütlenme uzmanları Suat Karlıkaya ve Yunus Durdu'yu işten çıkardı.…
TİP’li Samandağ Belediye Başkanı Emrah Karaçay, Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanı Murat Kurum’a Milleyla…
Küresel Sumud Filosu’nun İsrail hapishanelerinde alıkonulan 42 gönüllüsü, Filistin halkıyla dayanışma amacıyla toplu açlık grevi…
Seçil Erzan davasında savcılık mütalaasını verdi. Seçil Erzan hakkında “nitelikli dolandırıcılık” gibi suçlardan toplamda 362…