Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Başkanı Hasan Bektaş, Ankara’da 9 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasının sebebinin, hattın sinyalizasyon sistemi hazır olmadan ulaşıma açılması olduğunu söylerken “Bu kazalar özelleştirmenin ve şov amaçlı iş yapmanın en açık yansımasıdır” dedi.
Gazete Duvar‘dan Özlem Akarsu Çelik’e konuşan Bektaş, kazaya ilişkin “Bu hat, Kayaş-Sincan arası banliyö güzergâhının da bulunduğu, aynı zamanda yüksek hızlı trenin de kullandığı hat. Burada sinyalizasyon sistemi hazır olmadan hat ulaşıma açıldı. Buradaki tren işletmeciliği, sinyal yetişmediği için telsizlerle yapılıyor. İlkel bir yöntem olan telsizlerle anlaşma sağlanınca sonuç bu oldu. Bir yanlış anlama nedeniyle bu kaza meydana gelmiş. Bu hatta sinyal sistemi olsaydı, böyle bir kaza yaşanmazdı” açıklaması yaptı.
Üst üste gelen ölümcül kazaların özelleştirmenin sonucu olduğunu belirten Bektaş, “Hat tamamlanmadan neden ulaşıma açılıyor?” sorusuna ise “Tıpkı Pamukova’da yaşanan kaza gibi. Açtık demek için açıyorlar. Demiryolları özelleştirme nedeniyle ikiye ayrıldı. Bu kazalar özelleştirmenin ve şov amaçlı iş yapmanın en açık yansımasıdır” yanıtını verdi.
Bu haber en son değiştirildi 13 Aralık 2018 12:22 12:22
İsrail'in, müzakere heyetinin Doha'da kalan üyelerini de geri çağıracağı bildirildi. İsrail, heyetin bir kısmını, ABD…
Eti Bakır’ın Siirt madeninde işten atılan Dev-Maden-Sen üyesi iki işçi, açtıkları işe iade ve tazminat…
HTŞ’nin lideri Colani’nin, Ahmed el Şara olmasını sağlayan şirketin, Londra merkezli "Inter Mediate" olduğu açıklandı.…
İBB'ye yönelik 'yolsuzluk' soruşturması kapsamında düzenlenen 3. dalga operasyonunda gözaltına alınan 20 kişi Çağlayan'daki İstanbul…
AKP'li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan, CHP Genel Başkanı Özgür Özel'in erken seçim sözlerine, "Türkiye'yi böyle…
MHP Genel Başkan Yardımcısı Feti Yıldız, bayramdan önce TBMM'ye sunulması beklenen 'infaz düzenlemesi' için "KHK…