Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası Başkanı Hasan Bektaş, Ankara’da 9 kişinin hayatını kaybettiği tren kazasının sebebinin, hattın sinyalizasyon sistemi hazır olmadan ulaşıma açılması olduğunu söylerken “Bu kazalar özelleştirmenin ve şov amaçlı iş yapmanın en açık yansımasıdır” dedi.
Gazete Duvar‘dan Özlem Akarsu Çelik’e konuşan Bektaş, kazaya ilişkin “Bu hat, Kayaş-Sincan arası banliyö güzergâhının da bulunduğu, aynı zamanda yüksek hızlı trenin de kullandığı hat. Burada sinyalizasyon sistemi hazır olmadan hat ulaşıma açıldı. Buradaki tren işletmeciliği, sinyal yetişmediği için telsizlerle yapılıyor. İlkel bir yöntem olan telsizlerle anlaşma sağlanınca sonuç bu oldu. Bir yanlış anlama nedeniyle bu kaza meydana gelmiş. Bu hatta sinyal sistemi olsaydı, böyle bir kaza yaşanmazdı” açıklaması yaptı.
Üst üste gelen ölümcül kazaların özelleştirmenin sonucu olduğunu belirten Bektaş, “Hat tamamlanmadan neden ulaşıma açılıyor?” sorusuna ise “Tıpkı Pamukova’da yaşanan kaza gibi. Açtık demek için açıyorlar. Demiryolları özelleştirme nedeniyle ikiye ayrıldı. Bu kazalar özelleştirmenin ve şov amaçlı iş yapmanın en açık yansımasıdır” yanıtını verdi.
Bu haber en son değiştirildi 13 Aralık 2018 12:22 12:22
Balıklı Rum Hastanesi’nde bir doktorun öncülüğünde sahte reçete ve muayene skandalı ortaya çıktı. Prof. Dr.…
Eski HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, eski TBMM Başkanı Bülent Arınç'ın kendisine yönelik açıklamalarını…
İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı Akın Gürlek, bahis soruşturmasına dair yaptığı açıklamada "İlerleyen günlerde bir operasyon daha…
AKP'de, İmralı'ya ziyaret konusunun ele alındığı toplantı yaklaşık bir saat sürdü. Toplantıda İmralı'ya ziyaret konusuna…
İran, UAEA ile imzalanan Kahire Anlaşması'nı feshettiğini resmen bildirdi. İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, İran'ın…
DEM Parti Mersin Milletvekili Perihan Koca, Şık Makas işçilerinin uğradığı hak gaspları ve direnişi meclis…