AKP’nin iktidara geldiği günden bugüne en çok konuşulan başlıklardan biri de eğitim sistemi. Müfredatın gericileşmesi, İmam Hatip okulları sayısının her geçen gün daha da artması, 4+4+4 eğitim sistemi proje okulları derken eğitim sisteminin çökmesine tanık oluyoruz. Oysa ki bundan 78 yıl önce ülkemiz topraklarında ilericiliğin, aydınlanmanın, dayanışmanın ve üretimin sembolü olan, memleketimizi eğitim ve öğretim başlığında oldukça ileriye taşıyan bir deneyim yaşandı: Köy Enstitüleri…
Bu hafta PUSULA’mızın konusunu “Eğitimde Gericileşme” olarak belirledik. 78. kuruluş yıldönümünde Köy Enstitüleri deneyimini tekrar hatırlayarak Türkiye’nin eğitim sistemindeki dönüşümlerini tarihsel olarak ele aldık. İlk yazımız Aydan Güner imzalı “Geçmişten günümüze eğitim sistemi” başlığını taşıyor. İkinci yazımız ise Özlem Günkör imzası ile “Işığı sönmeyen deneyim: Köy Enstitüleri” . İmam Hatiplerin bugün geldiği durumu ise “İmam Hatiplerin öyküsü” başlığı ile Şirin Öztürkler kaleme aldı. Son yazı da ülkemizde eğitimin gericileşmesini yalın bir şekilde anlatan “Zorunlu din derslerinin öyküsü” başlığı ile Aytaç Ural tarafından kaleme alındı.
Bu haber en son değiştirildi 23 Nisan 2018 13:53 13:53
Yeniden Refah Partili Bekin, Milli Dayanışma, Kardeşlik ve Demokrasi Komisyonu'na sundukları raporu paylaştı. Bekin'in aktardığına…
Radyo ve Televizyon Üst Kurulu'ndan (RTÜK), Ankara Su ve Kanalizasyon İdaresi (ASKİ) Genel Müdürlüğü'nün TRT…
İzBB’ye bağlı şirketlerde çalışan yaklaşık 27 bin işçiyi ilgilendiren banka promosyonu ihalesi, bankaların 85 bin…
DEM Parti öncülüğünde PKK lideri Abdullah Öcalan’a özgürlük talebiyle 4 Ocak'ta Diyarbakır’da miting düzenlenecek.
TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş, Meclis komisyonunda yer alan siyasi partilerin grup başkan vekilleri ile bir…
TGRT Haber, Cem Küçük'ün, Dezenformasyonla Mücadele Merkezi Koordinatörlüğü görevinden istifa eden Furkan Torlak ile sözlerinin…