Halbank müdürü açıkladı: 1763 müşteri 4.3 milyon dolarlık işlem gerçekleştirdi
Halbank müdürü açıkladı: 1763 müşteri 4.3 milyon dolarlık işlem gerçekleştirdi
Dün gece Halkbank’ın internet sitesinde dolar kuru 3.72, euro kuru ise 4.32 olarak gösterilmiş ve bu durum infial yaratmıştı. Banka kullanıcılarından bazıları sosyal medya hesaplarından Halkbank’ın gösterdiği düşük kurlardan döviz alımı gerçekleştirdiğini iddia etmişti. Gece boyu suskunluğunu koruyan banka ise sabah saatlerinde “Söz konusu işlemlere derhal müdahale edilerek, müşterilerimizin ve Bankamızın zararına hiçbir şekilde sebebiyet verilmemiştir. Konuyla ilgili gerekli tedbirler alınmış olup, kontrol süreçleri sonrasında sistemimiz normal işleyişinde döviz alım-satım işlemlerine tekrar açılacaktır. Kamuoyunun bilgisine saygıyla sunulur.” açıklaması yapmıştı.
Halkbank sosyal medya hesabından yaptığı son açıklamada ise “Müşterilerimiz ve bankamız zarara uğramadı” denilirken “31 Ağustos 2018 akşamı bankamızca döviz kurlarının sisteme aktarılmasında kullanılan 3. parti bir yazılımdan kaynaklanan hatalı döviz kurları ile gerçekleştirilen müşteri döviz alım-satım işlemlerinin herhangi bir geçerliliği bulunmamaktadır. Söz konusu işlemler nedeniyle bankamızın ve müştelerimizin hiçbir şekilde kar/zarar durumu oluşmamıştır. Sistemimiz, normal işleyişinde döviz alım-satım işlemlerine devam etmektedir.” açıklaması paylaşılmıştı.
Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan skandal olaya ilişkin açıklamalarda bulundu. Genel Müdür açıklamasında “1763 müşteri 4,3 milyon dolarlık işlem gerçekleştirdi” dedi. Arslan ’10-15 dakikada fark edildi’ dediği skandala ilişkin “10-15 dakikada fark edildi, yarım saat sürdü. 1763 müşteri 4,6 milyon dolarlık işlem gerçekleştirdi” dedi. Halkbank Genel Müdürü Osman Arslan, “İşlemler iptal edildi, Müşteri hesapları eski haline döndü” açıklamasında bulundu.
NTV’nin canlı yayınına bağlanan Osman Arslan şöyle konuştu:
“Bankacılık 7\24 yapılabilen bir hizmet sektörü. Bizde bir çok bireysel ve kurumsal müşterimiz var. Piyasalar kapandığı zamanda müşterilerimizin ineternet bankacılığında döviz alım ve satım işlemleri yapan bankalardan bir tanesiyiz. Döviz kotasyonlarını hemen hemen bütün bankalar Bloomberg Reuters’tan alır. Bizde Bloomberg’ten sağlamaktayız. Piyasalar kapandıktan sonrada biz Bloomberg verileriyle devam ediyoruz. Söz konusu dolar ise alış ve satış kurunu alırız birde iki para birimi arasındaki faiz farkları vardır.
Kur bilgisi hatalı girilmiş değildir ama ülkeler arası faiz makasının bir düzeltme faktörü olarak kura olan etkisinden kaynaklanan bir yanlış giriş vardır. İlk defa böyel bir hata ile karşılaştık.
22.01’den başlıyor ve aşağı yukarı yarım saat sürüyor. Bankamızdaki arkadaşlarımız 15 dakika içinden fark ediyor ve işlemleri kapatıyor. Hatalı işlemler yapan yada ucuz döviz kurundan alım yapan veya satan müşterimizin hesaplarına bloke konulmuş oldu.
Burada oluşan sistemde hatadan oluşan bir kurdur. Burada sebepsiz zenginleşme teşkil eden bir durumdur. Dolayısıyla müşterilerin hesaplarına bloke konuldu ve özel bir yazılımla bu işlemleri eski haline getirdik. 1763 müşteri 4.6 milyon dolar alım yaptı.”
“GEREKİRSE BLOOMBERG İLE SÖZLEŞMEYİ SONA ERDİRİRİZ”
AHaber televizyonuna konuşan Osman Arslan Halkbank’ın güncel kur bilgilerini Bloomberg servisinden aldığını belirterek gerekirse sözleşmeyi sona erdirmenin de düşünülebileceğini dile getirerek şöyle konuştu: “Bloomberg servisinden güncel kuru çekerken hata oluştu. Döviz sağlayıcı kaynaktan gelen bir hata sonucunda böyle fiyatlar ortaya çıktı. Hatalı verilerin geldiği yer Bloomberg. O saat içerisinde döviz işlemi yapanların hesaplarına bloke gerçekleştirdik. Bankamızın bir zararı oluşmadı. Bizim bankamızda günde 250 milyon dolarlık alım satım yapılır. Halkbank hiçbir zaman yanlışın içinde olabilecek bir banka değildir. Bankanın itibarını zedeleyen yaklaşımlar için hukuki yollarımızı kullanacağız. Burada çok nadir bir hata ile karşılaştık. İlgili firmaya hukuki ihtarname çekiyoruz. Bloomberg ile sözleşmeyi sona erdirmek seçenekler içerisinde.”