Tvnet ekranlarında Türk Kahvesi isimli programa Milli Eğitim Bakanı Ziya Selçuk konuk oldu . Selçuk, sunucu Ayşe Böhürler’in “Çocukluk hayallerinizle bugün geldiğiniz yer uyuşuyor mu?” sorusuna, “Aslında uyuşmuyor. Benim hayalimde nikelajlı büyük bir TIR’da, TIR şoförü olmak vardı” cevabını verdi.
Psikoloji alanındaki çalışmalarından ve annelerin davranışlarıyla ilgili de çalışmalarından bahseden Selçuk, “Annemin eğitim hayatımla ilgisi çok önemli. Onun sayesinde okudum, diyebilirim. Doğduğum köyde ilkokul birinci sınıfa 5 yaş 2 aylıkken başladım. Ailem Ankara’ya göçmüştü, ben de babaannemin yanında köyde kaldım. Toplam 17 gün gitmişim okula gerisinde de kaçmışım” sözlerini sarf etti.
Öğrencilik yıllarında köyden gelmiş bir öğrenci olarak,diğer çocukların kendisiyle konuşmadığını anlatan Selçuk, o yılları “Sınıfta yokmuşum gibi sanki. Bir tek şekilde görülüyorum; ağabeyimden ablama, ablamdan da bana geçen siyah bir önlük var. Önlüğün yan taraflarında bulunan bir cebi çok yıprandığı için annem birini atmış, bir cebi de ters çevirip ortaya dikmiş. 700 kadar öğrencinin içinde cebi ortada olan tek öğrenci benim. Çok dikkat çekiyor bu, ama hiç kimse konuşmuyor. Öğretmen bir hikaye anlatarak, ‘Sekmek ne demek’ diye sordu. Sınıfta da sekmeyi bilen bir tek ben oldum. Öğretmenim beni alkışlattı ve teneffüste çocuklar benimle ilk kez konuşmaya başladı.” diye anlattı.
Lise döneminde 2 ay kadar okuldan kaçtığını ve bu olay üzerine babasıyla diyaloğunu anlatan Bakan Selçuk, “‘Okumayıp benim gibi dolmuş şoförü mü olacaksın?’ beni dövünce ‘Hayır, ben TIR şoförü olacağım’ dedim” diye konuştu. Selçuk, lisede bir yıl sınıfta kaldığını, ardından da Ankara Üniversitesi’nde Eğitim Bilimleri Fakültesine devam ettiğini, bu sürede dolmuş ve taksi şoförlüğü yaptığını da anlattı.
Selçuk, Böhürler’in “Çocukluk hayallerinizle bugün geldiğiniz yer uyuşuyor mu?” sorusuna, “Aslında uyuşmuyor. Benim hayalimde nikelajlı büyük bir TIR’da, TIR şoförü olmak vardı” dedi.
Bakan Selçuk, hayalindeki öğretmen profiline dair ise “Öğretmenin bilgisi, hep benim ikincil unsurum. Ben öğretmenin şefkatine bakarım. Eğer şefkat varsa, arkası gelir. Şefkat yoksa bir resmi görev, geçim vasıtası için yapılan bir şey vardır. Meselenin özü şefkatte. Bir eğitim fakültesinde öğretmen yetiştirirken şefkat hiç konuşulmuyor. İyi bir öğretmen aslında çocuklara bir şey öğrettiğini düşünmez, öğretmenlik, öğretmenin kendi serüvenidir, yolculuğudur. Doğrudan ‘Çocuğa bir şey veriyorum, öğretiyorum’ denildiği anda, öğretmenlik bitiyor. Öğretmen ustaysa eğer, müfredat gerekmiyor. Müfredat engelleyici bir husustur. Müfredat ya da metot daha çok acemiye lazımdır, ustaya değil.” diye konuştu.
Bu haber en son değiştirildi 5 Kasım 2018 07:53 07:53
DİSK, KESK, TMMOB ve TTB, 1 Mayıs’ı Kadıköy İskele Meydanı’nda kutlama kararı aldı.
Eğitim İş Bursa Şubesi'nden yapılan açıklamada "Bu tasfiye operasyonunun arkasında kim varsa her biri ile…
Gaziantep'teki işçi direnişinde tutuklanan ve 36 gün cezaevinde tutuklu bırakılan BİRTEK-SEN Genel Başkanı Mehmet Türkmen…
Türkiye Komünist Hareket, ölümünün 26.yılında Hüseyin Duman için anma töreni düzenledi.
İBB Basın Danışmanlığı, İBB'ye yönelik soruşturma kapsamında ortaya atılan iddialara yanıt vermeye devam ediyor. Açıklamada,…
Türkiye Cumhuriyet Merkez Bankası toplantısında politika faizini yükseltme kararı aldı; 350 baz puan arttırarak yüzde…