Milli Eğitim Bakanlığı tarafından ilk ve ortaöğretim öğrencileri için belirlenen “100 Temel Eser” uygulamasının sona erdirilmesi kararı alındı.
Kararda öğrenci, öğretmen, yönetici ve velilerden gelen olumsuz bildirimlerin, konuyla ilgili akademik tespitlerin ve uygulamaya yönelik detaylı araştırma ve çalışmaların dikkate alındığı belirtildi.
Kararda, çeviri eserlerin içeriğine yönelik sorunlar ile yayınevlerinin kamuoyunu yanıltıcı uygulamalarının etkili olduğu vurgulandı.
Telif hakkı olmayan yayınevlerinin “100 Temel Eser”in baskısını yapması, MEB’in patentli logosu olmaksızın farklı tasarımlardaki “MEB Tavsiyeli 100 Temel Eser” logosunun kullanılması ve bu logoların listede olmayan eserlere de basılması, kararın gerekçeleri arasında yer aldı.
Genelgenin yürürlükten kaldırılmasıyla, öğrencilerin bir eser listesiyle sınırlı kalmadan, öğretmenler rehberliğinde, anayasaya, yasalara ve milli eğitimin temel amaçlarına ters düşmeyecek, “milli” ve insani değerlere saygılı bütün eserlerden yararlandırılması hedefleniyor.
“100 Temel Eser” uygulaması, öğrencilere okuma alışkanlığı kazandırmak amacıyla çocukluk ve ilk gençlik dönemi edebiyatı eserleri esas alınarak 2005 yılında yaşama geçirilmişti.
Bu haber en son değiştirildi 20 Aralık 2018 08:32 08:32
Adıyaman’da öğrenciler; ÇEDES kapsamında camide bir araya getirildi. Kentteki iki imam hatip lisesinde ise yerli…
Cumhurbaşkanlığı ve bağlı kurumların 2026 yılı bütçe sunumunda konuşan Cevdet Yılmaz, “Yeni, sivil ve gelecek…
İsrail Başbakanı Binyamin Netanyahu, ülke tarihinin en büyük doğal gaz anlaşmasının onaylandığını açıkladı. Yaklaşık 35…
DEM’in sunduğu 99 sayfalık raporda PKK’nın talepleri sıralandı. AKP ise raporunu hâlâ Meclis’e sunmuş değil.
İsrail Dışişleri Bakanı Gideon Saar bir yandan Suriye'deki İsrail işgalini Şam'a doğru ilerletirken öte yandan…
İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı’nın talimatı doğrultusunda iki gün önce Anahat Holding bünyesindeki şirketlere yönelik gerçekleşen operasyon…