Reklam
Kategoriler: İç Açı

‘Şarbonlu gemi’ ortada kaldı: Limanlar kabul etmiyor

Reklam

Şarbon hastalığı bulunan büyükbaş hayvanları taşıdığı iddia edilen ‘Rahmeh’ isimli gemiyle ilgili merak edilen sorulara yanıt gelirken geminin oluşturduğu yaygın şüphe nedeniyle Akdeniz’de yanaşacak liman bulamadığı belirtiliyor.

Büyükbaş hayvan taşımacılığında kullanılan Panama bandıralı Rahmeh adlı gemi iki haftadır Türkiye’nin gündeminde. Hayvan Hakları Federasyonu (HAYTAP) sosyal medya hesabından yaptığı paylaşımda gemide şarbonlu hayvanların bulunduğunu iddia etmişti.

Sözcü’den İsmail Şahin’in haberine göre; İstanbul’da Ahırkapı açıklarında 20 gün kadar bekledikten sonra 6 Eylül 2018’de Marmara’ya açılan gemi için aynı gün Tarım ve Orman Bakanlığı “İspanya’ya doğru hareket edecek” açıklamasında bulundu ve HAYTAP’ın iddialarını yalanladı.. Akdeniz açıklarında birkaç gün dolaşan gemi ardından Çeşme’ye geçti. Burada da bir gün kala gemi Beyrut’a doğru yola çıktı. Şarbon ile ilgili iddialar ve gizemli trafiğiyle ilgili olarak; şirketin vekili Avukat Meltem Cırık Nurdoğdu iddiaları yanıtladı.

HAYVANLAR NEREDE?

Et ve Süt Kurumu’nun siparişi üzerine Brezilya’dan Rahmeh adlı gemi ile 4 bin 500 civarında hayvan getirildiğini ifade eden Nurdoğdu, “Veteriner Sınır Kontrol Noktası Müdürlüğü tarafından hayvanların muayene ve kontrolleri yapılmış; klinik olarak herhangi bir hastalık belirtisinin olmaması nedeni ile tahliye işlemlerinin başlamasına izin verilmiştir. Büyükbaş hayvanlar,18 Ağustos 2018 tarihinde Bandırma Limanı’nda gemiden tahliye edilmiştir. Et Süt Kurumu Genel Müdürlüğü Muayene ve Komisyonunca da bu durum tespit edilmiştir. Bahsi geçen hayvanların gemiye yüklenmesinden önce tüm sağlık kontrolleri ve aşıları yaptırılmış olup hiçbir risk taşımadığı açıktır. Gemi hastalıklı hayvan taşımamış; hastalıklı hayvan tahliye etmemiş; boş olarak Bandırma Limanı’ndan ayrılmıştır” dedi.

GEMİ NEDEN İSTANBUL’DA 20 GÜN BEKLEDİ?

Bandırma Limanı’ndaki tahliye işlemlerinin bitmesinden sonra 19 Ağustos 2018 tarihinde geminin Cebelitarık Limanı’na gitmesi için çıkış izni verildiğini kaydeden Av. Meltem Cırık Nurdoğdu, Rahmeh’in yeni sefere hazırlık çalışmaları çerçevesinde yakıt alma, tayfa değişikliğini sağlamak için 20 Ağustos 2018 tarihinde İstanbul Ahırkapı açıklarına demirlediğini kaydetti.

Nurdoğdu, “Ancak Kurban Bayramı’nın uzun olmasının da etkisiyle ikmallerin tamamlanması tahmin edilen tarihte gerçekleştirilememiştir. Bu sırada gündeme düşen asılsız haberler nedeni ile söz konusu gemi haberlerin odak noktası olmuş, bazı topluluklar tarafından hedef haline getirilmiştir. Daha fazla yanlış haberlere mahal vermemek adına armatörün de talimatı ile gemi Ahırkapı’dan ikmallerini tamamlayamadan ayrılmak zorunda kalmıştır” diye konuştu.

Şarbon iddiaları nedeniyle geminin Çanakkale Boğazı’nda yaklaşık 12 saat bekletildiğini kaydeden Nurdoğdu, “Sözde şarbon tehlikesi, gemide canlı hayvanların bulunduğu gibi yanlış bilgilerden dolayı pilot gemiye çıkmak istememiş, saatler geçtikten sonra pilot ikna edilerek gemiye çıkışı sağlanmış ve geminin geçişine izin verilmiştir” bilgisini verdi.

NİÇİN ÇEŞME’YE GİTTİ?

Geminin Akdeniz’e seyri esnasında sahip değişikliği olma ihtimalinin gündeme geldiğini kaydeden Nurdoğdu, talip olan şirket yetkilisinin gemiyi incelemesi ve yedek parça temini için herhangi bir yük veya hayvan olmadan Çeşme açıklarına demir atıldığını belirtti.

Akıllarda herhangi bir soru işaretinin kalmaması için çağırılan Sahil Sağlık Denetleme Merkezi doktorunun hava muhalefeti sebebiyle gemiye çıkamadığını kaydeden Nurdoğdu, “Gerçek dışı haberlerin çoğalması nedeniyle armatörün talimatı ile gemi ikmali dahi sağlanamadan Çeşme’den ayrılmak durumunda kalmıştır” diye konuştu.

BEYRUT DA İSTEMEDİ, AKDENİZ AÇIKLARINDA BEKLİYOR

Hedef haline gelen geminin Türkiye kara sularında vakit kaybedilmesinden dolayı Beyrut Limanı’na yönlendirildiğini söyleyen Avukat Meltem Cırık Nurdoğdu, “Ancak maalesef ki asılsız haberler Beyrut’a da sirayet etmiş ve oradan da olumlu bir sonuç alınamamıştır. Şu an için gemi ikmallerini tamamlayıp sefere çıkmak için hala Akdeniz’de beklemektedir” bilgisini verdi.

Geminin sahibi Hijazi & Ghosheh Group’un Türkiye‟de uzun yıllardan beri faaliyet gösteren bir şirket olduğunu kaydeden Nurdoğdu, “Türkiye’ye karşı güven duygusu zedelenmiş olup bu durumun en kısa zamanda düzeltilmesi gerekmektedir” dedi.

Bu haber en son değiştirildi 18 Eylül 2018 16:00 16:00

Reklam

Önceki Haberler

Narin Güran davasında 3 tahliye!

Narin Güran cinayeti davasında ‘suçluyu kayırma’ suçundan tutuklu yargılanan Birsen, Fuat ve Maşallah Güran’ın tahliyelerine…

2 Ekim 2025 16:43

İsrail Dışişleri Bakanlığı’ndan Sumud Filosu’nda bulunan aktivistler hakkında açıklama

İsrail Dışişleri Bakanlığı, Sumud Filosu'yla ilgili "Tüm yolcular güvende ve sağlıkları iyi. Güvenli bir şekilde…

2 Ekim 2025 16:39

TKH: Sumud Filosu değil, İsrail yenilmiştir!

TKH, İsrail’in Küresel Sumud Filosuna yönelik saldırısını kınayarak, Gazze’ye uygulanan ablukanın kırılması için uluslararası yaptırımlar…

2 Ekim 2025 13:04

Dışişleri’nden İsrail tarafından alıkonulan Türk vatandaşları hakkında ilk açıklama

İsrail'in uluslararası sularda Küresel Sumud Filosu'na müdahalesi sonucu Türk vatandaşları gözaltına alındı. Dışişleri Bakanlığı, İsrail…

2 Ekim 2025 12:49

Deprem soruşturması şüphelisi AKP’li müteahhidi saklayan akrabaya hapis istemi

6 Şubat depreminde Nurdağı'nda yaptığı binaların yıkılması ve yüzlerce kişinin hayatını kaybetmesi nedeniyle hakkında yakalama…

2 Ekim 2025 12:41

Halk TV’de 4 kameraman işten ayrıldı: Sefalet ücreti kabul etmiyoruz

Halk TV’de dört kameraman, düşük ücret dayatmasını kabul etmeyerek işten ayrıldı. Basın emekçileri güvencesizlik ve…

2 Ekim 2025 12:33
Reklam