Reklam
Kategoriler: İç Açı

TAİK’ten yaptırım açıklaması: Kadim dostlar arasında yaptırım olmaz

Reklam

ABD’nin Adalet Bakanı ve İçişleri Bakanı’na yönelik yaptırım kararı ile ilgili olarak Türkiye-ABD İş Konseyi (TAİK) Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ açıklama yaptı. Yalçındağ, “Kadim dostlar arasında yaptırım olmaz. İki başkan sorunları çözecektir.” ifadelerini kullandı.

ABD’nin Türkiye’ye yönelik yaptırım kararının ardından TAİK Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ yaptığı yazılı açıklamada şu ifadeleri kullandı:

“Türk-Amerikan ilişkilerinde bir zamandır süren gerginlik, Amerikan Hazine Bakanlığının, Adalet Bakanı Abdülhamit Gül ve İçişleri Bakanı Süleyman Soylu’yu yaptırım listesine almasıyla yeni boyut kazanmıştır. Bu girişimi Türkiye-ABD ilişkileri bakımından da, hukuki bir sürece çok ağır bir siyasi müdahale olması bakımından da, NATO müttefikliği ve silah arkadaşlığı bakımından da kabul edilemez buluyoruz. Bu girişimin geri alınması ve ilişkilerin bir an önce dostluk ve müttefiklik çerçevesine yeniden oturtulması için herkesi elinden gelen gayreti göstermeye davet ediyoruz.

“İki ülke arasında karşılıklı stratejik ve ekonomik çıkarlar o kadar büyük”

Türk-Amerikan ilişkilerinde her zaman problemler oldu, zaman zaman bu problemler krize dönüştü ama şunu da unutmayalım: İki ülke arasında karşılıklı stratejik ve ekonomik çıkarlar o kadar büyük, güçlü ve derin ki, en krizli durumlardan sonra bile, ikili ilişkiler düzlüğe çıktı.

Ben bugün içinde bulunduğumuz, medyada ve sosyal medyada karşılıklı açıklamalarla tırmanan krizin de aşılabileceğini düşünüyorum. Mesele, bu durumun uzamaması, ilişkilerimize, çıkarlarımıza kalıcı hasar vermeden çözümlenmesi. Unutmayalım, 21. yüzyılın başında ittifakların dağılıp yeniden kurulduğu bir dönemden geçiyoruz. Kalıcı dostluklar çok önemli, herkesin birbirine ihtiyacı var.

“İki ülke arasında kriz mümkün değil”

İki ülke arasındaki krizi hızla çözemezsek, ilişkileri donma noktasına gelecek gibi gözüküyor. Ama gerçekçi olalım, bu mümkün değil. Başta Suriye ve NATO olmak üzere, pek çok konuda, birlikte çalışıyoruz. İkili ekonomik ilişkilerimiz hala sağlıklı.

Ben, “bu krizde sadece bir taraf haklıdır, diğer taraf tümden haksızdır,” demeden, şu üç noktayı vurgulamak istiyorum:

-Dikkatimizi, en azından bir süre güncel krizinin ötesindeki gerçeklere çevirmeliyiz. Mevcut sorunlara ortak çıkarları gözeterek çözüm aramak gerektiğine inanıyorum. Bu bağlamda, örneğin Suriye’de yeni oluşturulan yol haritası, hem ABD hem Türkiye için bir kazanç. Bunu geliştirme çalışmalarını hızlandırmalıyız. ABD yönetiminin, Türkiye’nin güvenlik kaygılarını gözetmesi ve FETÖ mensuplarıyla ve Gülen’in iadesi konusundaki hassasiyetleri karşılayacak bir adım atmasının, buna karşılık ABD tarafının bazı taleplerinin de müsbet bir anlayışla dikkate alınmasının çok olumlu etki yapacağına inanıyorum. Bu durumda ABD’nin Türkiye’den beklentilerinin de Türk halkı tarafından daha iyi anlaşılabileceğini düşünüyorum.

“Kadim dostlar arasında yaptırım olmaz. İki başkan sorunları çözecektir”

-“Dost ve müttefik” iki ülke arasındaki sorunları çözmenin yolu yaptırımlar olmamalı. Yaptırımlar hiçbir zaman çare olmamış, en büyük zararı daima ilgili ülkenin insanlarına vermiştir. Türk-Amerikan ilişkilerinin önemli bir boyutunun da ticaret ve ekonomi olduğu çerçevesinde, ABD’nin sözünü ettiği ekonomik yaptırımlarda en büyük zararı Türk halkının göreceği unutulmamalı diye düşünüyorum.

-Gerçekçi, iyi niyetli, aklıselim sahibi görüşlere her zamankinden çok ihtiyacımız var. Kanallar açık tutulmalı ve geri dönülemeyecek adımlardan kaçınmalıyız. İş dünyası olarak NATO zirvesinde gördüğümüz karşılıklı samimiyetin ileriye taşınmasını ümit ediyoruz.

Ben hem Başkan Erdoğan’ı hem de Başkan Trump’ı yakın tanıyan biri olarak, bu sorun karşısında nasıl düşündüklerini anlayabildiğimi sanıyorum. Gerçekte sorunun çözümlenmesi gerektiğine samimi olarak inandıklarını ve istediklerini düşünüyorum. İki başkan aslında birbirlerine çok benzeyen insanlar, cesur ve inançlı liderler. İkisi de yerleşik düzenle, kendini herkesten üstün gören çıkar gruplarıyla, algı operasyonlarıyla mücadele ederek geldiler bugünlere. İkisi de ülkelerinin güçlenmesi ve büyümesini hedefliyorlar ve bu hedeflere ancak realist ve pragmatik adımlarla varılabileceğini biliyor.

Bence bu krizi çözmekte en büyük şansımız, iki başkanın bu saydığım kişilik özellikleri olacak. Çevrelerinden zaman zaman farklı sesler yükselebilir, siyasette bu doğaldır. Ama ben her iki liderin de akıl ve vicdanlarını dinleyerek sonuç almaya odaklanacaklarına, hızla sonuca gidebileceklerine inanıyorum.

Kadim dostlar arasında yaptırım olmaz. İki başkan sorunları çözecektir.

Reklam

Önceki Haberler

Muayene sürelerine NATO ayarı: 20 dakikaya uzatıldı

Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde kamu hastanelerinde randevu sayıları azaltıldı, muayene süreleri 20 dakikaya çıkarıldı.…

22 Haziran 2026 18:22

Yandaş ‘gazetecilerin’ Beykoz sevdasının nedeni ortaya çıktı

AKP’ye katılan Beykoz Belediye Başkanvekili Özlem Vural Gürzel için sosyal medyada aynı ifadelerle yapılan paylaşımların,…

22 Haziran 2026 17:57

Katar’daki patlamada 13 işçi hayatını kaybetti

Katar'ın başkenti Doha'nın kuzeyindeki Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde bir fabrikada meydana gelen patlamada 13 kişinin…

22 Haziran 2026 17:30

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP’den istifa ettiği gün AKP’ye katıldı: Erdoğan’ın elini öptü, rozeti ‘kaptı’

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, bugün CHP'den istifa etti. Koç, istifasından sadece birkaç saat sonra…

22 Haziran 2026 17:00

Trump’ın istihbarat direktörünü tarikat lideri yönlendirdi iddiası

ABD Ulusal İstihbarat Direktörü Tulsi Gabbard'la ilişkili olduğu iddia edilen yaklaşık 20 bin sayfalık döküman,…

22 Haziran 2026 14:51

Murat Kurum’u ziyaret etmişti: Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP’den istifa etti

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, CHP'den istifa etti. Koç'un AKP'ye geçmesi bekleniyor. Öte yandan Ankara'da…

22 Haziran 2026 14:36
Reklam