Reklam
Kategoriler: Kültür Sanat

Yönetmenliğini Ercan Kesal’ın yaptığı “Fındıktan Sonra” belgeseli 23. Türkiye Almanya Film Festivali’nde

Reklam

Yönetmenliğini Ercan Kesal’ın yaptığı “Fındıktan Sonra” belgeseli 23. Türkiye Almanya Film Festivali’nde gösterildi.

Ercan Kesal ve Melek Mutioğlu Özkesen’in senaryosunu yazdığı, görüntü yönetmenliğini Metin Kaya’nın, müziklerini Serdar Ateşer’in yaptığı, Haluk Bilginer’in Bir Delinin Haykırışı tiradını seslendirdiği “Fındıktan Sonra” belgeselinde, Düzce’nin Çiçekpınar köyünün yıllar içerisindeki dönüşümü, köyün sakinleri ve mevsimlik işçiler üzerinden anlatıyor.

Filmin sinopsisi ise şöyle:

“İmeceden mevsimlik işçiye” bir köyün kapitalizmle imtihanı…

Düzce’nin Çiçekpınar köyünde geçen bir hikaye bu. 1930’lardan 2000’lere kadar gelinen süreçte tarımsal emeğin nasıl değiştiğini, köyün toplumsal yapısının nasıl dönüştüğünü, geçmişin işçi babalarının artık “patron” olmuş çocuklarının kendi mevsimlik işçilerine nasıl baktıklarına ve daha bir çok duruma dair bir belgesel…

Çiçekpınar köylüleri fındıktan önce kendilerine yeten, dayanışmacı, komünal bir toplumsal formda yaşarken, fındıktan sonra herkesin kendi işinden sorumlu olduğu ve hiyerarşik olarak örgütlendiği bir toplumsal forma nasıl geçiş yaptıklarını gösteren bir film bu. Aynı zamanda, küçük bir köyde yaşanan minyatür bir prekapitalizmden kapitalizme geçiş hikayesi.

‘’İnsan için ekonomi’’ derken, “ekonomi için insan’’a dönüşen hayatımızın mikro düzeyde çarpıcı bir örneği. ‘’Neşeli bir hayat için gerekli olandan daha fazlasını üretmeme niyetinden vazgeçmiş’’ bir köy halkının zamanla başına gelenler.

Belgeselin aynı zamanda yönetmeni olan Ercan Kesal süreci şöyle anlatıyor: 24 Ocak 2017 tarihinde bir mektup aldım. Ankara Üniversitesi Uluslararası İlişkiler bölümünde doktora yapan, aynı zamanda araştırma görevlisi olan Melek Özkesen Mutioğlu kendi doğduğu, büyüdüğü köyün başından geçenleri tez konusu yapmış, onlardan söz ediyordu. Düzce’nin Akçakoca ilçesinde Çiçekpınar köyünde geçen bir hikâye. Anlatılanlar özgün bir resim gibiydi. ‘’İnsan için ekonomi’’ derken, ‘’Ekonomi için insan’’a dönüşen hayatımızın mikro düzeyde çarpıcı bir örneğiydi. Çiçekpınar’da yaşanan değişim aslında bir prekapitalizmden kapitalizme geçiş hikayesi… Ancak benim bu belgeselde yapmaya çalıştığım, sadece bu hikâyeyi anlatmak değil; bu hikayede insan ve toplum olarak dayanışma ve birliktelik ruhunu ve yaşam neşesini nasıl kaybettiğimizi de göstermekti.”

Bu haber en son değiştirildi 25 Eylül 2019 12:42 12:42

Reklam

Önceki Haberler

Demirtaş’tan Bülent Arınç’ın sözlerini yalanlama: Ben buraya başı dik girdim, başı dik çıkarım!

Eski HDP Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş, eski TBMM Başkanı Bülent Arınç'ın kendisine yönelik açıklamalarını…

20 Kasım 2025 18:13

Akın Gürlek: Bahis soruşturmasında bir operasyon daha olabilir

İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı Akın Gürlek, bahis soruşturmasına dair yaptığı açıklamada "İlerleyen günlerde bir operasyon daha…

20 Kasım 2025 17:59

AKP’de İmralı’ya gidecek isim belli oldu

AKP'de, İmralı'ya ziyaret konusunun ele alındığı toplantı yaklaşık bir saat sürdü. Toplantıda İmralı'ya ziyaret konusuna…

20 Kasım 2025 17:45

İran, Kahire Anlaşması’nı resmen feshetti

İran, UAEA ile imzalanan Kahire Anlaşması'nı feshettiğini resmen bildirdi. İran Dışişleri Bakanı Abbas Erakçi, İran'ın…

20 Kasım 2025 17:31

Şık Makas işçilerinin direnişi Meclis gündeminde

DEM Parti Mersin Milletvekili Perihan Koca, Şık Makas işçilerinin uğradığı hak gaspları ve direnişi meclis…

20 Kasım 2025 17:01

Haksız yere işten çıkarılan File Market işçileri hakları için direniyor

File Market’te sendikaya üye oldukları için işten atılan işçiler mağaza önlerinde eylemler yaparken, Tez-Koop-İş “Örgütlenmeyi…

20 Kasım 2025 16:56
Reklam