Havayolu şirketleri, uçaklarının indiği ülkelerde ekstra yakıt masrafı yapmamak için, dönüş için gereken yakıtı da önceden yükleyip ekstra ağırlığa ve daha fazla karbon salımına neden oluyor. İngiliz havayolları British Airways’de (BA) çalışan bir görevli, havayolu şirketlerinin kısa mesafe uçuşlarında uçak yakıt deposunu gereksiz yere doldurması nedeniyle sera gazı salımının arttığını ortaya koydu. Bu fazla ağırlığın yol açtığı yıllık emisyon miktarının büyük bir kentte ortaya çıkan emisyona eşdeğer olduğu belirtiliyor. BA, “operasyonel, güvenlik ve fiyat” nedeniyle sektörde bu uygulamanın yaygın olduğunu belirtti.
Avrupa’daki uçuş rotalarında yüklenen bu ekstra yakıtla ortaya çıkan karbondioksit salımının, 100 bin nüfuslu bir kenttekine eşdeğer olduğu belirtiliyor. Bu uygulamaya karşı çıkanlar, bunun, havayolu sektörünün karbon emisyonunu azaltma vaadiyle çelişkili olduğunu söylüyor. BA, uçağın ağırlığını azaltmak için, uçaklarda bulundukları havayolu dergilerini bile daha hafif kağıda basmakla övünüyor. Oysa BA’nın iç belgelerini incelediğinde, uçaklara 6 ton ekstra yakıt yüklendiğini gördü. Easyjet uçaklarında da aynı uygulamaya gidildiği belirtildi. BA çalışanları, Avrupa’da kısa mesafe uçuşları yapan birçok havayolu şirketinin, yakıt tankını tam doldurma yoluyla maliyetten ne kadar tasarruf edileceğini gösteren bilgisayar programları kullandığını ifade ediyor.
Belgelerden birinde, kısa bir süre önce İtalya’ya yapılan bir uçuşta uçağa 3 tona yakın ekstra yakıt yüklendiği, bu ekstra ağırlığın karbon emisyonunda 600 kg artışa yol açtığı, şirketin ise bu yolla sadece 50 dolar kadar tasarruf ettiği görüldü.
Görevli, “Böylesine büyük bir şirket bu kadar cüzi bir tasarruf için bu kadar fazla karbondioksit emisyonuna yol açması, iklim konusundaki mevcut sorunlar düşünüldüğünde mazur görülebilir değil” diye konuştu.
BA ise “Avrupa havalimanları arasında önemli fiyat farkları olduğunu” ve ekstra yakıt yüklemenin sektörde kısa mesafe uçuşlarında yaygın olduğunu belirtti.
Avrupa’da hava trafiğini koordine eden Eurocontrol’ün hesaplamalarına göre, bölgede yakıt tankını tam doldurma uygulaması yılda 286 bin ton ekstra yakıt tüketilmesine, bu ise 900 bin ton ekstra karbondioksit salınımına yol açıyor.
Bu uygulama ile havayolu şirketlerinin yıllık 293 milyon dolar tasarruf ettiği tahmin ediliyor.
Hacettepe Üniversitesi'de yüzleri maskeli bir grup faşistin öğrencilere saldırması üzerine İstanbul Üniversitesi öğrencileri yaşanan saldırıya…
TKH'dden yapılan 29 Ekim açıklamasında "Ülkemizin önünde iki yol vardır, ya emperyalizme teslimiyet ile örülen,…
Önceki dönem Manavgat Belediye Başkanı Şükrü Sözen dönemine ilişkin "rüşvet", "ihaleye fesat karıştırma" ve "yolsuzluk"…
Bu yılki 29 Ekim kutlamalarında, Milli Savunma Bakanlığı, Genelkurmay Başkanlığı ve Kuvvet Komutanlıkları binalarına Atatürk’ün…
Türk Telekom Genel Müdürü Ümit Önal, Cumhurbaşkanlığı’na bağlı yeni kurulan Siber Güvenlik Başkanlığı’na atanırken, atamanın…
CHP’den ayrılarak AKP’ye katılan Aydın Büyükşehir Belediye Başkanı Özlem Çerçioğlu, Konya Büyükşehir Belediyesi ile kardeş…