Reklam
Kategoriler: Yaşam

50 Dolar kar için 600 kg fazla karbondioksit salınıyor

Reklam

Havayolu şirketleri, uçaklarının indiği ülkelerde ekstra yakıt masrafı yapmamak için, dönüş için gereken yakıtı da önceden yükleyip ekstra ağırlığa ve daha fazla karbon salımına neden oluyor. İngiliz havayolları British Airways’de (BA) çalışan bir görevli, havayolu şirketlerinin kısa mesafe uçuşlarında uçak yakıt deposunu gereksiz yere doldurması nedeniyle sera gazı salımının arttığını ortaya koydu. Bu fazla ağırlığın yol açtığı yıllık emisyon miktarının büyük bir kentte ortaya çıkan emisyona eşdeğer olduğu belirtiliyor. BA, “operasyonel, güvenlik ve fiyat” nedeniyle sektörde bu uygulamanın yaygın olduğunu belirtti.

YÜZBİN NUFÜSLU BİR KENTE EŞDEĞER

Avrupa’daki uçuş rotalarında yüklenen bu ekstra yakıtla ortaya çıkan karbondioksit salımının, 100 bin nüfuslu bir kenttekine eşdeğer olduğu belirtiliyor. Bu uygulamaya karşı çıkanlar, bunun, havayolu sektörünün karbon emisyonunu azaltma vaadiyle çelişkili olduğunu söylüyor. BA, uçağın ağırlığını azaltmak için, uçaklarda bulundukları havayolu dergilerini bile daha hafif kağıda basmakla övünüyor. Oysa BA’nın iç belgelerini incelediğinde, uçaklara 6 ton ekstra yakıt yüklendiğini gördü. Easyjet uçaklarında da aynı uygulamaya gidildiği belirtildi. BA çalışanları, Avrupa’da kısa mesafe uçuşları yapan birçok havayolu şirketinin, yakıt tankını tam doldurma yoluyla maliyetten ne kadar tasarruf edileceğini gösteren bilgisayar programları kullandığını ifade ediyor.

50 DOLAR TASARRUF İÇİN 600 KG KARBON

Belgelerden birinde, kısa bir süre önce İtalya’ya yapılan bir uçuşta uçağa 3 tona yakın ekstra yakıt yüklendiği, bu ekstra ağırlığın karbon emisyonunda 600 kg artışa yol açtığı, şirketin ise bu yolla sadece 50 dolar kadar tasarruf ettiği görüldü.

Görevli, “Böylesine büyük bir şirket bu kadar cüzi bir tasarruf için bu kadar fazla karbondioksit emisyonuna yol açması, iklim konusundaki mevcut sorunlar düşünüldüğünde mazur görülebilir değil” diye konuştu.

BA ise “Avrupa havalimanları arasında önemli fiyat farkları olduğunu” ve ekstra yakıt yüklemenin sektörde kısa mesafe uçuşlarında yaygın olduğunu belirtti.

YÜZDE 2

Avrupa’da hava trafiğini koordine eden Eurocontrol’ün hesaplamalarına göre, bölgede yakıt tankını tam doldurma uygulaması yılda 286 bin ton ekstra yakıt tüketilmesine, bu ise 900 bin ton ekstra karbondioksit salınımına yol açıyor.

Bu uygulama ile havayolu şirketlerinin yıllık 293 milyon dolar tasarruf ettiği tahmin ediliyor.

Reklam

Önceki Haberler

Pek çok Avrupa ülkesi Filistin devletini resmi olarak tanıyacak iddiası

AB Dış İlişkiler ve Güvenlik Politikası Yüksek Temsilcisi Josep Borrell, birçok Avrupa Birliği ülkesinin mayıs…

29 Nisan 2024 17:20

TKH, ülke genelindeki 1 Mayıs programını açıkladı

Türkiye Komünist Hareketi (TKH) 1 Mayıs İşçi Bayramı ile alakalı bir açıklama yayımladı. Yapılan açıklamada…

29 Nisan 2024 16:39

Sosyalist partilerden ortak 1 Mayıs açıklaması: Sömürü düzenine karşı 1 Mayıs’a

SOL Parti, EMEP, TİP, Halkevleri ve TKH, 1 Mayıs’ta Taksim’e yürümek üzere saat 10.00’da Saraçhane’de…

29 Nisan 2024 15:07

DİSK’ten AYM kararını hatırlatan 1 Mayıs açıklaması

DİSK, Bakan Yerlikaya'nın 1 Mayıs açıklamasının ardından AYM kararının bir bölümünü hatırlatarak paylaşım yaptı. DİSK…

29 Nisan 2024 13:46

Sinan Ateş cinayetinin iddianamesi tamamlandı

Eski Ülkü Ocakları Başkanı Sinan Ateş'in, suikast sonucu öldürülmesine ilişkin soruşturma tamamlandı. Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı,…

29 Nisan 2024 13:42

Yargıtay Başkanı 27’nci turda da seçilemedi

Yargıtay Başkanı Mehmet Akarca'nın 4 yıllık görev süresinin dolması nedeniyle yapılmaya başlanan başkanlık seçimlerinin 27.…

29 Nisan 2024 13:39
Reklam