6 farklı anket şirketine göre partilerin oy oranları
Toplumsal Etki Araştırmaları Merkezi (TEAM) tarafından, 6 farklı araştırma şirketinin seçim anketlerinin veri analizi yapıldı.
Toplumsal Etki Araştırmaları Merkezi (TEAM) tarafından, 1 Ekim’de “Seçmen blokları zayıflıyor, İYİ Parti seçmen analizi” başlıklı bir rapor yayınlandı.
TEAM tarafından yapılan veri analizinde çeşitli anket firmalarının seçim anketleri değerlendirildi.
6 farklı anket şirketinin yayınladığı verilere göre Cumhur İttifakı’nın oy oranı yüzde 50’nin altına düşerek 47,8 seviyesine geriledi.
ORC, Piar, Avrasya, ADA, Potimar ve Saros gibi farklı anket şirketlerinin verilerinin yer aldığı raporda ‘İyi Parti’ seçmen analizi yapıldı.
CUMHUR İTTİFAKI’NIN OY ORANI DÜŞTÜ
6 anket şirketinden 4’ü Cumhur İttifakı’nın oylarını yüzde 50’nin altında gösterirken, sadece ORC ve Optimar Araştırma, bu oranı yüzde 50’nin biraz üzerinde gösterdi. Saros şirketi Cumhur İttifakı’nın oy oranını yüzde 43 olarak açıklarken, 2014 Cumhurbaşkanlığı seçimlerinin sonucunu sıfır hatayla bilen Avrasya şirketi (AKAM), AK Parti’nin oy oranını yüzde 29,9 olarak belirtti.
Ada Araştırma sonuçlarına göre; Erdoğan’ın önümüzdeki cumhurbaşkanlığı seçimlerinde alabileceği potansiyel oy oranı yüzde 39,1 olarak açıklanırken, AK Parti’nin oyu ise 37,5 olarak belirtildi. TEAM’in Haziran ayı verilerine göre, Erdoğan’a destek yüzde 41’de kalıyor. Bir başka veri de benzer nitelikte: Metropoll araştırmanın sonuçlarına göre Erdoğan’a görev onayı verenlerin oranı 2018 Ağustos’ta yüzde 53,1 iken, 2019 Ağustos’ta bu oran yüzde 44’e geriledi.
DAVUTOĞLU AKP’DEN YÜZDE 3,2 ALIYOR
Rapora göre, AKP seçmeninin yüzde 19,5’i, Ahmet Davutoğlu bir siyasi parti kursa “arada kalırdım” cevabını verirken, “kesinlikle oy verirdim” diyenlerin oranıysa yüzde 3,2 olarak belirtiliyor.
“Kesinlikle oy vermezdim” diyenlerin oranı da yüzde 48,5 ile oldukça yüksek. MHP seçmeninin yüzde 3,9’u da, Davutoğlu’nun kuracağı partiye “oy vermeyi düşündüğünü” belirtiyor.