Reklam
Kategoriler: İç Açı

’66 milyar lira nereye harcandı?’

Reklam

Vatandaşlar, 20 yıldır başta cep telefonu olmak üzere internet, bankacılık işlemleri, Spor Toto, Milli Piyango, uçak biletleri, gümrük ve pasaport işlemleri gibi birçok hizmet bedelinin içinde deprem vergisi ödüyor. Bu paralar ile binaların güçlendirilmesi ve tüm Türkiye’de deprem güvenliğinin sağlanması gerekiyordu. Ancak dönemin Maliye Bakanı AKP’li Mehmet Şimşek, deprem paralarının duble yollara harcandığını açıklamıştı. Bir önceki Maliye Bakanı Kemal Unakıtan da “Bu vergiler deprem için getirilmiş olsa, alınır biterdi. Bütçenin ihtiyacı olduğu için toplandı, milleti aldatmanın alemi yok” demişti.

Marmara depremi sonrası 26 Kasım 1999’da çıkarılan 4481 sayılı Kanun ile Ek Gelir, Ek Kurumlar, Ek Emlak ve Ek Motorlu Taşıtlar vergisi getirildi. Özel İletişim ve Özel İşlem Vergisi adı altında iki yeni vergi de konuldu. 2003 yılında özel işlem vergisi kaldırıldı ancak özel iletişim vergisi kalıcı hale getirildi. Bu vergi 2019 yılı için cep telefonu kullanan abonelere konuşma ücretinin yüzde 25’i, yeni abonelere ise 65 lira olarak yansıyor.

Sözcü’den Başak Kaya’nın haberine göre; Gürsel Tekin, İstanbul’u asıl katledenin ayrıcalıklı yapılar olduğuna dikkat çekerek, “Sahile sıfır yerlere yapılar yapıldı. Deprem tehlikesi var diyenlerin bu yapıların altında imzası bulunuyor” dedi ve sözlerini şöyle sürdürdü:

“İstanbul’da deprem sonrası acil ihtiyaçlar ve barınma için 470 deprem toplanma alanı oluşturuldu. Bunlardan 300’ü imara açıldı ve alışveriş merkezleri, gökdelenler, lüks konutlar yapıldı. 2011 yılında İstanbul’un rant haritasını dönemin Başbakanı Erdoğan’a yolladım. Özellikle, 76 firmaya ait projeler için yapılan imar planı değişikliklerini anlattım. Önlem alınmadı. 1999’dan beri deprem vergisi olarak 80 milyon vatandaş 66 milyar liradan fazla para ödedi. Nereye gitti bu paralar? Duble yollara ve hızlı tren hattına… Bu parayla 53 bin kilometre duble yol yapılabilirdi ama yapılan 20 bin kilometredir. 9 bin kilometre hızlı tren hattı yapılabilirdi ama 213 kilometre yapıldı.”

Reklam

Önceki Haberler

Yeni Ülke’nin 31. Sayısı “Solun “Cumhuriyet ile sınavı” manşetiyle yayımlandı.

İki aylık fikir dergisi Yeni Ülke 31. sayısında "Solun Cumhuriyet ile sınavı" dosyası ve dolu…

3 Ekim 2025 19:42

Şirketlerine kayyum atanan Aziz İhsan Aktaş’ın Cengiz’le ortak olduğu şirkete dokunulmamış

Aziz İhsan Aktaş'ın 16 şirketine kayyum atanırken sevgilisi ve akrabaları üzerine kurulu şirketleri ile Cengiz…

3 Ekim 2025 17:33

Çorlu Tren Faciası ile gündeme gelmişti: Tartışmalı yöneticiye bir ihale daha

Çorlu Tren Katliamı’nda adı gündeme gelen dönemin TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın yöneticisi olduğu Deha…

3 Ekim 2025 15:58

Mabel Matiz’e istenen ceza belli oldu

Ünlü şarkıcı Mabel Matiz hakkında hazırlanan iddianamede, erişime engellenen 'Perperişan' şarkısının sözlerinin 'çocuklar için tehlike…

3 Ekim 2025 15:07

Maraş Katliamı sanığı Ökkeş Şendiller’in ölümü Türkiye sağını buluşturdu

Maraş Katliamı Davası'nda yargılanan ve katliamın sembol ismi olarak bilinen eski Milletvekili Ökkeş Şendiller için…

3 Ekim 2025 15:02

Ayşe Barım hakkında yeniden tutuklama kararı verildi

247 günlük tutukluluğunun ardından tahliye edilen Barım, 27. Ağır Ceza Mahkemesi'nin itirazı sonucu yeniden tutuklanacak.

3 Ekim 2025 12:17
Reklam