9 kişinin hayatını kaybettiği tren hattında hala sinyalizasyon yok
Sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan açılan Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatları ve banliyö hatları tehlike oluşturmaya devam ediyor. 8 ay geçmesine rağmen sinyalizasyon çalışmasının tamamlanmadığı ortaya çıktı.
Ankara’da 2018 yılında 9 kişinin hayatını kaybettiği Ankara Marşandiz İstasyonu’ndaki YHT kazasının ardından başlatılan sinyalizasyon çalışması hala tamamlanmadı. Ayrıca Nisan 2018’de AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından gösterişli bir tören ile açılan Başkentray Projesi kapsamındaki Sincan-Kayaş Banliyö Hattı’nda da sinyalizasyon sistemi olmadığı belirtildi.
2018’DEKİ KAZADA DA SİNYALİZASYON SİSTEMİ YOKMUŞ
Ankara-Konya seferini yapan YHT, 13 Aralık 2018’de Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu’nda yol kontrolü yapan kılavuz tren ile çarpıştı.9 kişinin hayatını kaybettiği, 86 kişinin de yaralandığı kazaya ilişkin rapor hazırlayan Birleşik Taşımacılık Sendikası, sinyalizasyon sistemi olmadığını açıkladı. Hattın bir ay kullanıma kapatılarak sinyalizasyon çalışması başlatıldığı duyuruldu.
Ancak aradan geçen 8 aya karşın sinyalizasyon çalışmasının tamamlanmadığı açığa çıktı. BirGün’den Burcu Cansu’nun haberine göre; Birleşik Taşımacılık Sendikası Yürütme Kurulu Üyesi Ahmet Eroğlu, “Sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan yolcu taşımaya devam edilmesi yeni facialara davetiye çıkarıyor” dedi. Eroğlu, “Kayaş-Cebeci arasında Trenlerin Trafiğinin Merkezden Telefonla İdaresi Sistemi, Hipodrom-Sincan arasında da Dingil Sayıcı sistemi kullanılıyor. Fakat bu yöntemler sinyalizasyon sistemi kadar güvenlikli değil” diye konuştu.