Ankara’da 2018 yılında 9 kişinin hayatını kaybettiği Ankara Marşandiz İstasyonu’ndaki YHT kazasının ardından başlatılan sinyalizasyon çalışması hala tamamlanmadı. Ayrıca Nisan 2018’de AKP Genel Başkanı ve Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından gösterişli bir tören ile açılan Başkentray Projesi kapsamındaki Sincan-Kayaş Banliyö Hattı’nda da sinyalizasyon sistemi olmadığı belirtildi.
Ankara-Konya seferini yapan YHT, 13 Aralık 2018’de Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu’nda yol kontrolü yapan kılavuz tren ile çarpıştı.9 kişinin hayatını kaybettiği, 86 kişinin de yaralandığı kazaya ilişkin rapor hazırlayan Birleşik Taşımacılık Sendikası, sinyalizasyon sistemi olmadığını açıkladı. Hattın bir ay kullanıma kapatılarak sinyalizasyon çalışması başlatıldığı duyuruldu.
Ancak aradan geçen 8 aya karşın sinyalizasyon çalışmasının tamamlanmadığı açığa çıktı. BirGün’den Burcu Cansu’nun haberine göre; Birleşik Taşımacılık Sendikası Yürütme Kurulu Üyesi Ahmet Eroğlu, “Sinyalizasyon sistemi tamamlanmadan yolcu taşımaya devam edilmesi yeni facialara davetiye çıkarıyor” dedi. Eroğlu, “Kayaş-Cebeci arasında Trenlerin Trafiğinin Merkezden Telefonla İdaresi Sistemi, Hipodrom-Sincan arasında da Dingil Sayıcı sistemi kullanılıyor. Fakat bu yöntemler sinyalizasyon sistemi kadar güvenlikli değil” diye konuştu.
Aylık olarak yayımlanan Yurtsever gazetesinin 8. sayısı "İşte 22 yıllık AKP iktidarı" manşetiyle ve 1…
Milli Eğitim Bakanlığı tarafından sürekli yapılan hizmet içi eğitimler, bugüne kadar Öğretmen Evleri’nde ve Hizmet…
AKP’nin iktidar öncesi ve ilk iktidarı dönemi siyasal/ideolojik programının asıl kaynağını göremeyen kesimler bir tarafa…
"Laiklik başlığı gençlik adına en kritik başlıklardan biri. Çünkü laikliğin hedef alınmasının temel sebeplerinden birisi…
İki aylık fikir dergisi Yeni Ülke'nin 29. sayısı yayımlandı.