İktidarın, “söylediğinin tam tersini yapma” uygulamasına son örnek İstanbul’dan geldi. İstanbul’daki metroların sinyalizasyon işlerinin ASELSAN-TÜBİTAK tarafından yapılması kararlaştırılmıştı. Hedef sistemlerin “yerli ve milli” teknolojiyle üretilmesi ve kaynağın yurtiçinde kalmasının sağlanması idi. Ancak gelen haberler “yerli ve milli” sözcüklerinin anlamının da değişmeye başladığını gösteriyor. Türk savunma elektroniğinin amiral gemisi ASELSAN, Ankara metrosunu daha önce kendi teknolojisiyle modernize etmişti. İstanbul M1 hattının tüm sinyalizasyon sisteminin geliştirilmesi de yapılan protokol ile yine bu kuruma verilmişti. Çalışmaların hızla sürdüğünü öğrendik. Aldığımız bilgiler, projenin sorunsuz ilerlediği, ASELSAN-TÜBİTAK konsorsiyumunun sistemi üretme konusunda zorlanmasının söz konusu olmadığı yönünde.
Cumhuriyet’ten Sertaç Eş imzalı habere göre, iktidar kulislerinden gelen bilgiler, yine iktidara yakın olarak nitelenen bir firmanın üstlendiği Gayrettepe-İstanbul Havalimanı, İstanbul Havalimanı-Halkalı 1 ve 2. Etap hatlarında, sinyalizasyon sisteminin yabancı bir firmaya verilmesinin istendiği yönünde. İktidar kaynakları, sinyalizasyonu yabancı firmaya vermek isteyen AKP’ye yakın firmanın metro yapım işini, “pazarlık usulü ile 21-b kapsamında” aldığı bilgisini de veriyor.
Laiklik Meclisi yerel örgütlenme çalışmalarını sürdürüyor. Çanakkale'de Laiklik mücadelesinin yükseltilmesi için bir araya gelenler tarafından…
Tunceli Belediyesi’nde işten atılan işçiler, 15-16 Haziran İşçi Direnişi’nin yıl dönümünde haklarının gasb edilmesine karşı…
İstanbul’da karşıdan karşıya geçmek isteyen Işıl Öykü Dinç'e çarparak ölümüne neden olan kişi, "devlet memuru"…
CHP’de kurultay süreciyle başlayan tartışmalar, Barış Yarkadaş’ın TGRT’deki açıklamalarıyla alevlendi. Yarkadaş, iki gazeteci hakkında dikkat…
600 bin kamu işçisi için zam teklifi belli oldu. İşveren tarafını temsil eden TÜHİS'in teklifi…
NATO Genel Sekreteri Mark Rutte, İsrail'in İran saldırısına tek başına karar verdiğini savundu, NATO ülkelerini…