İktidarın, “söylediğinin tam tersini yapma” uygulamasına son örnek İstanbul’dan geldi. İstanbul’daki metroların sinyalizasyon işlerinin ASELSAN-TÜBİTAK tarafından yapılması kararlaştırılmıştı. Hedef sistemlerin “yerli ve milli” teknolojiyle üretilmesi ve kaynağın yurtiçinde kalmasının sağlanması idi. Ancak gelen haberler “yerli ve milli” sözcüklerinin anlamının da değişmeye başladığını gösteriyor. Türk savunma elektroniğinin amiral gemisi ASELSAN, Ankara metrosunu daha önce kendi teknolojisiyle modernize etmişti. İstanbul M1 hattının tüm sinyalizasyon sisteminin geliştirilmesi de yapılan protokol ile yine bu kuruma verilmişti. Çalışmaların hızla sürdüğünü öğrendik. Aldığımız bilgiler, projenin sorunsuz ilerlediği, ASELSAN-TÜBİTAK konsorsiyumunun sistemi üretme konusunda zorlanmasının söz konusu olmadığı yönünde.
Cumhuriyet’ten Sertaç Eş imzalı habere göre, iktidar kulislerinden gelen bilgiler, yine iktidara yakın olarak nitelenen bir firmanın üstlendiği Gayrettepe-İstanbul Havalimanı, İstanbul Havalimanı-Halkalı 1 ve 2. Etap hatlarında, sinyalizasyon sisteminin yabancı bir firmaya verilmesinin istendiği yönünde. İktidar kaynakları, sinyalizasyonu yabancı firmaya vermek isteyen AKP’ye yakın firmanın metro yapım işini, “pazarlık usulü ile 21-b kapsamında” aldığı bilgisini de veriyor.
1 Mayıs, işçi sınıfının birlik, mücadele ve dayanışma günüdür. CHP’nin emekçilerin yanında görünüp oradan soluğu sermayenin bir…
AKP Genel Başkan Yardımcısı Yusuf Ziya Yılmaz, Hatay'da yaptığı konuşmada 6 Şubat depremlerine ilişkin açıklamalarda…
Gazze için yürütülen ateşkes gündemine Hamas'tan yanıt geldi.
"Türkiye Yüzyılı Maarif Modeli" adıyla yayımlanan yeni müfredat taslağına karşı Laiklik Meclisi açıklamada bulundu.
Deniz Gezmiş, Hüseyin İnan ve Yusuf Aslan anılıyor.
30 Aralık 2022 tarihinde silahlı saldırı ile öldürülen Sinan Ateş'in davası ile ilgili iddianame ortaya…