“Binlerce ‘bomba otobüs’ Türkiye yollarında”
Tekin, “Bu yangınların sorumlusu, fiyatı 7 TL ye dayandığı için otobüsüne mazot yerine, 10 numara madeni yağ atmak zorunda bırakılan şoför değil, iktidarın kendisidir” dedi.
CHP İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin, son dönemde artan otobüs yangınları ile ilgili açıklama yaptı. Tekin’e göre, binlerce “bomba otobüs”, her gün Türkiye yollarında dolaşmakta.
Gürsel Tekin, “Balıkesir’de resmen yüreğimiz yandı. 34 yolcunun bulunduğu otobüste biri bebek 5 kişi yanarak can verdi. Sonrasında, Manisa’da başka bir otobüs motor kısmından alev alarak yandı.Her biri bir katliama neden olabilecek binlerce “bomba otobüs”, her gün Türkiye yollarında dolaşmakta ve yetkililer de bu durumu sadece seyretmektedir” ifadelerini kullandı.
MAZOT YERİNE MADENİ YAĞ!
Tekin, “Bu yangınların sorumlusu, fiyatı 7 TL ye dayandığı için otobüsüne mazot yerine, 10 numara madeni yağ atmak zorunda bırakılan şoför değil, iktidarın kendisidir” dedi.
“Ayakta kalmak zorunda olan otobüsçüler de yağ yakmaya başladı” diyen Tekin, “Ülkemizde yaşanan ekonomik kriz ve hemen her kaleme gelen büyük fiyat artışları akaryakıt fiyatlarına da yansımaktadır. 10 numara yağ sorunu ve yol açtığı ölüm ve zararların nedeni akaryakıt fiyatlarındaki artış ve denetimsizliktir” diyerek faciaların nedeni hakkında önemli bir iddiayı dillendirdi.
KAÇAK MAZOT-MOTORİN GİRİŞİ
Tekin’in o söylemleri şöyle:
“Yazın sıcağının artmasıyla birlikte son günlerde artan otobüs yangınları kamuoyunu şaşkına çevirmektedir. Oysa şaşılacak bir şey yoktur. Bu sorun bugün ortaya çıkmış değildir. Yıllardır vardır. Bu yangınların nedeni o yanan araçların kullandıkları 10 numara madeni yağ sayesinde olmaktadır.
‘Ucuz diye sürücüler tarafından tercih edilen bu kalitesiz mazot-motorinin ‘Parlama Noktası’ denilen ve en az 55 derece olması gereken alevlenme noktası daha düşük olmakta, 20 ile 30 derece arasında olduğu durumlarda da yangınlara neden olmaktadır. ‘Standartlara uygun motorin, yani mazot, normal olarak patlamaz yani yanmaz.
Oysa bu ürün patlamaktadır. Bunun nedeni bu tip kalitesiz yakıtların düşük ‘Parlama noktası’dır. Nitekim havaların ısınması ile birlikte, durup dururken, en küçük trafik kazalarında bile yangın çıkmakta ve çok sayıda kişinin yaralanmalarına-ölümlerine, maddi hasarlara neden olmaktadır.
Her yıl basına yansıyan-yansımayan çok sayıda maddi-ölümlü-yaralamalı kazalara yol açan bu husus yetkililerin ilgisizlikleri ve belli bir çevrenin rantları uğruna yıllardır ülkemizin bir gerçeği olmuştur. 10 numara yağın dışında, yurt dışından denetimsiz olarak, kaçak olarak, sınır ticareti yoluylada ülkemize mazot-motorin girişi ve bunların piyasada satışları sürdükçe bu tür kazaların önüne geçilemeyecektir.
Tekin, hiçbir otobüs sahibinin aslında mazot yerine deposuna yağ koymak istemediğini, şartların bazı firmaları iflasın eşiğine getirmesi nedeniyle bu yolun tercih edilmek zorunda kalındığını; bu katliamlara dur demek ve daha fazla acının yaşanmaması adına, ivedilikle acil tedbirler alınmalıdır.”