Reklam
Kategoriler: İç Açı

Diyanet İşleri Başkanı açıkladı: 7 yılda ilahiyat fakültelerinin sayısı 22’den 105’e yükselmiş

Reklam

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, günümüzde ‘din açısından’ sıkıntılı dönemlerin geride bırakıldığını ifade ederek ”Dini yüksek öğretim yapan fakültelerin sayısı 105 olmuştur. 2011 yılında ben dekandım ve benim dekanlığım döneminde 22 ilahiyat fakültesi vardı.” açıklamasında bulundu.

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, Kamu Denetçiliği Kurumu’nda düzenlenen ‘Din Eğitimi ve İLİTAM Çalıştayı’na katıldı.

Ali Erbaş burada yaptığı konuşmasında ‘sosyo-politik düzlemdeki mağduriyetlerin’ öncelikle sınavsız geçiş imkanıyla ilahiyat ön lisans programının öğrenci kabulünün başlamasına neden olduğunu ileri sürdü.

İlahiyat fakültelerinin sayısı 22’den 105’e yükselmiş

Ön lisans mezunlarındaki artış ve dikey geçiş sınavı ile örgün eğitime geçişteki yığılma sebebi ile İLİTAM’ın (İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Programı) bir ihtiyaç olarak gündeme geldiğini ifade eden Ali Erbaş, “Bugüne geldiğimizde din eğitimi açısından sıkıntılı dönemler geri kalmış, mağduriyetler giderilmiş ve dini yüksek öğretim yapan fakültelerin sayısı 105 olmuştur. 2011 yılında ben dekandım ve benim dekanlığım döneminde 22 ilahiyat fakültesi vardı bunlarda 3’ü de fonksiyonsuz haldeydi. Aradan geçen 8 yıllık bir süre içerisinde sayı 105’e çıktı. Bu fakültelerin 2018 yılı kayıt kontenjanı 18 bini aşmış durumdadır” dedi.

Erbaş konuya ilişkin şu sözlere de yer verdi:

“Ayrıca İLİTAM programları özellikle Diyanet İşleri Başkanlığı mensuplarına ve personeline dini yüksek öğretim düzeylerini yükseltme imkanı da sunmaktadır. Bugün akşama kadar gerçekleştirdiğimiz bu çalıştayda şunlara önem verilmelidir. Nicelik itibari ile büyük rakamlara ulaştık ama niteliğe de bizim dikkat edip daha fazla önem vermemiz gerekiyor. Bu çalıştayda daha kaliteli öğrenci yetiştirmek ve nerede görev yapıyor olursa olsun diyanet işleri mensubu olarak bu programlardan daha nitelikli bir şekilde mensuplarımızın yararlanmasını arzu ediyorum. Ansiklopedik bilgiye dayalı uzaktan dayalı eğitim şeklinde olayların derinliğini anlama, analiz ve eleştirel düşünme, müzakere ve problem çözme gibi imkanlar biraz zayıftır. İLİTAM’da hoca-öğrenci ilişkisi, yeteneklerin geliştirilmesi, gelişimin gözlemlenmesi, modelleme gibi pek çok açıdan örgün eğitime göre dezavantajlar yaşamaktadır. Bunları da açıkça ifade etmeliyiz ki bunları nasıl daha etkin hale getirelim.”

Reklam

Önceki Haberler

Hikmet Çetin tedbir amaçlı yoğun bakıma alındı

Soğuk algınlığı sebebiyle CHP'nin eski Genel Başkanı Hikmet Çetin, tedbir amaçlı yoğun bakıma alındı.

8 Ekim 2025 17:37

Serdar Öktem’in cenazesine ne MHP’den ne de Ülkü Ocakları’ndan katılım oldu

Sinan Ateş suikastının kilit ismi olduğu belirtilen avukat Serdar Öktem için cenaze töreni yapıldı. Ülkü…

8 Ekim 2025 16:38

Eğitim Sen Genel Başkanı Kemal Irmak: Zorunlu eğitim 12 yıl olmak zorunda

Eğitim Sen Genel Başkanı Kemal Irmak, MEB’in zorunlu eğitimi kısaltmaya yönelik hazırlığına tepki gösterdi. Irmak,…

8 Ekim 2025 15:20

7 belediye başkanı daha AKP’ye geçti: Erdoğan rozetlerini taktı

Aralarında CHP'li Göle Belediye Başkanı Gökhan Budak'ın da olduğu 7 belediye başkanı AKP'ye geçti. AKP'li…

8 Ekim 2025 15:03

8 Ekim 1978: Bahçelievler katliamının üzerinden 47 yıl geçti

47 yıl önce 7 TİP'li genç Bahçelievler'de faşistler tarafından katledildi.

8 Ekim 2025 14:59

Erdoğan’a sunulacak yeni anayasa taslağı hazır!

AKP’nin “sivil anayasa” hazırlığı kulisleri hareketlendirdi. Nefes Gazetesi yazarı Nuray Babacan, Saray’da aylardır süren toplantılarda…

8 Ekim 2025 12:59
Reklam