Reklam
Kategoriler: İç Açı

Diyanet İşleri Başkanı açıkladı: 7 yılda ilahiyat fakültelerinin sayısı 22’den 105’e yükselmiş

Reklam

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, günümüzde ‘din açısından’ sıkıntılı dönemlerin geride bırakıldığını ifade ederek ”Dini yüksek öğretim yapan fakültelerin sayısı 105 olmuştur. 2011 yılında ben dekandım ve benim dekanlığım döneminde 22 ilahiyat fakültesi vardı.” açıklamasında bulundu.

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, Kamu Denetçiliği Kurumu’nda düzenlenen ‘Din Eğitimi ve İLİTAM Çalıştayı’na katıldı.

Ali Erbaş burada yaptığı konuşmasında ‘sosyo-politik düzlemdeki mağduriyetlerin’ öncelikle sınavsız geçiş imkanıyla ilahiyat ön lisans programının öğrenci kabulünün başlamasına neden olduğunu ileri sürdü.

İlahiyat fakültelerinin sayısı 22’den 105’e yükselmiş

Ön lisans mezunlarındaki artış ve dikey geçiş sınavı ile örgün eğitime geçişteki yığılma sebebi ile İLİTAM’ın (İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Programı) bir ihtiyaç olarak gündeme geldiğini ifade eden Ali Erbaş, “Bugüne geldiğimizde din eğitimi açısından sıkıntılı dönemler geri kalmış, mağduriyetler giderilmiş ve dini yüksek öğretim yapan fakültelerin sayısı 105 olmuştur. 2011 yılında ben dekandım ve benim dekanlığım döneminde 22 ilahiyat fakültesi vardı bunlarda 3’ü de fonksiyonsuz haldeydi. Aradan geçen 8 yıllık bir süre içerisinde sayı 105’e çıktı. Bu fakültelerin 2018 yılı kayıt kontenjanı 18 bini aşmış durumdadır” dedi.

Erbaş konuya ilişkin şu sözlere de yer verdi:

“Ayrıca İLİTAM programları özellikle Diyanet İşleri Başkanlığı mensuplarına ve personeline dini yüksek öğretim düzeylerini yükseltme imkanı da sunmaktadır. Bugün akşama kadar gerçekleştirdiğimiz bu çalıştayda şunlara önem verilmelidir. Nicelik itibari ile büyük rakamlara ulaştık ama niteliğe de bizim dikkat edip daha fazla önem vermemiz gerekiyor. Bu çalıştayda daha kaliteli öğrenci yetiştirmek ve nerede görev yapıyor olursa olsun diyanet işleri mensubu olarak bu programlardan daha nitelikli bir şekilde mensuplarımızın yararlanmasını arzu ediyorum. Ansiklopedik bilgiye dayalı uzaktan dayalı eğitim şeklinde olayların derinliğini anlama, analiz ve eleştirel düşünme, müzakere ve problem çözme gibi imkanlar biraz zayıftır. İLİTAM’da hoca-öğrenci ilişkisi, yeteneklerin geliştirilmesi, gelişimin gözlemlenmesi, modelleme gibi pek çok açıdan örgün eğitime göre dezavantajlar yaşamaktadır. Bunları da açıkça ifade etmeliyiz ki bunları nasıl daha etkin hale getirelim.”

Reklam

Önceki Haberler

Alaska’dan Washington’a: Emperyalist barış hamleleri

Bu tablo, emperyalist düzenin çıplak halini ortaya koyuyor. Alaska’da Rusya’yla el sıkışan Trump, Washington’da da…

23 Ağustos 2025 14:57

Kürt meselesi üzerine 4: “Yeni çözüm süreci” ve devrimci tavır

Diğer taraftan UKKTH eğer ki Ortadoğu’da Amerikancılığa ve Amerikan Barışı’na, Türkiye’de burjuva çözüm sürecine meşruiyet…

23 Ağustos 2025 11:26

Erdoğan’ın yanlışını düzelten Japon içerik üreticisinin oturma izni reddedildi

Türkiye'de 7 yıldır yaşayan Japon Youtuber Yoshi Enomoto, oturma izninin reddedildiğini duyurdu ve ülkesine geri…

22 Ağustos 2025 18:18

Zeytinli Rock Festivali üçüncü kez iptal edildi

Türkiye’nin en büyük müzik etkinliklerinden biri olan Zeytinli Rock Festivali'ne yeniden yasak geldi. Bölge İdare…

22 Ağustos 2025 18:04

Beyoğlu Belediye Başkan Vekili belli oldu

İnan Güney'in tutuklanmasının ardından Beyoğlu Belediye Başkan Vekili belli oldu. Belediye Meclisi'nde yapılan seçimin son…

22 Ağustos 2025 18:00

Depremde 219 yurttaşın hayatını kaybettiği Atilla Eren Apartmanı’nın müteahhidi ifade verdikten sonra serbest bırakılmış

Hatay'da 6 Şubat depremlerinde yıkılan ve 219 kişinin hayatını kaybettiği Atilla Eren Apartmanı davasında, hakkında…

22 Ağustos 2025 17:56
Reklam