Reklam
Kategoriler: İç Açı

Diyanet İşleri Başkanı açıkladı: 7 yılda ilahiyat fakültelerinin sayısı 22’den 105’e yükselmiş

Reklam

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, günümüzde ‘din açısından’ sıkıntılı dönemlerin geride bırakıldığını ifade ederek ”Dini yüksek öğretim yapan fakültelerin sayısı 105 olmuştur. 2011 yılında ben dekandım ve benim dekanlığım döneminde 22 ilahiyat fakültesi vardı.” açıklamasında bulundu.

Diyanet İşleri Başkanı Ali Erbaş, Kamu Denetçiliği Kurumu’nda düzenlenen ‘Din Eğitimi ve İLİTAM Çalıştayı’na katıldı.

Ali Erbaş burada yaptığı konuşmasında ‘sosyo-politik düzlemdeki mağduriyetlerin’ öncelikle sınavsız geçiş imkanıyla ilahiyat ön lisans programının öğrenci kabulünün başlamasına neden olduğunu ileri sürdü.

İlahiyat fakültelerinin sayısı 22’den 105’e yükselmiş

Ön lisans mezunlarındaki artış ve dikey geçiş sınavı ile örgün eğitime geçişteki yığılma sebebi ile İLİTAM’ın (İlahiyat Lisans Tamamlama Uzaktan Eğitim Programı) bir ihtiyaç olarak gündeme geldiğini ifade eden Ali Erbaş, “Bugüne geldiğimizde din eğitimi açısından sıkıntılı dönemler geri kalmış, mağduriyetler giderilmiş ve dini yüksek öğretim yapan fakültelerin sayısı 105 olmuştur. 2011 yılında ben dekandım ve benim dekanlığım döneminde 22 ilahiyat fakültesi vardı bunlarda 3’ü de fonksiyonsuz haldeydi. Aradan geçen 8 yıllık bir süre içerisinde sayı 105’e çıktı. Bu fakültelerin 2018 yılı kayıt kontenjanı 18 bini aşmış durumdadır” dedi.

Erbaş konuya ilişkin şu sözlere de yer verdi:

“Ayrıca İLİTAM programları özellikle Diyanet İşleri Başkanlığı mensuplarına ve personeline dini yüksek öğretim düzeylerini yükseltme imkanı da sunmaktadır. Bugün akşama kadar gerçekleştirdiğimiz bu çalıştayda şunlara önem verilmelidir. Nicelik itibari ile büyük rakamlara ulaştık ama niteliğe de bizim dikkat edip daha fazla önem vermemiz gerekiyor. Bu çalıştayda daha kaliteli öğrenci yetiştirmek ve nerede görev yapıyor olursa olsun diyanet işleri mensubu olarak bu programlardan daha nitelikli bir şekilde mensuplarımızın yararlanmasını arzu ediyorum. Ansiklopedik bilgiye dayalı uzaktan dayalı eğitim şeklinde olayların derinliğini anlama, analiz ve eleştirel düşünme, müzakere ve problem çözme gibi imkanlar biraz zayıftır. İLİTAM’da hoca-öğrenci ilişkisi, yeteneklerin geliştirilmesi, gelişimin gözlemlenmesi, modelleme gibi pek çok açıdan örgün eğitime göre dezavantajlar yaşamaktadır. Bunları da açıkça ifade etmeliyiz ki bunları nasıl daha etkin hale getirelim.”

Reklam

Önceki Haberler

Erdoğan, Kılıçdaroğlu’nun İmralı açıklamasına destek verdi

G20 Zirvesi dönüşünde uçakta gazetecilerin sorularını yanıtlayan Erdoğan, İmralı ziyareti hakkında konuşurken, Kılıçdaroğlu'nun CHP yönetimini…

24 Kasım 2025 13:13

Belçika’da işçiler 3 günlük grev başlattı

Belçika’da hükümetin işsizlik ve emeklilik gibi sosyal harcamalarda kesinti öngören kemer sıkma planları, tüm işçi…

24 Kasım 2025 13:07

Humus’ta cinayetlerin ardından gerilim yüksek: Sokağa çıkma yasağı uzatıldı

Suriye İç Güvenlik Komutanlığı, Humus ilinde bir erkek ve bir kadının öldürülmesiyle sonuçlanan cinayetin ardından…

24 Kasım 2025 11:43

Hacıosmanoğlu bahis soruşturmasının kaynağını açıkladı

İbrahim Hacıosmanoğlu, bahis soruşturmasıyla ilgili yapılan eleştirilere, "Bu bilgileri resmi olarak Spor Bakanlığımıza müracaat ediyoruz,…

24 Kasım 2025 11:36

Valilik sokak köpeklerini beslemeyi yasakladı

İstanbul Valiliği, halk sağlığı ve güvenliği gerekçesiyle özellikle sağlık ve eğitim kurumları, park ve bahçeler…

24 Kasım 2025 11:33

Serdar Öktem’in katili 45 gün önce cezaevinden çıkmış

MHP’li avukat Serdar Öktem’i öldüren grupta yer alan 18 yaşından küçük Cengizhan Üzümcü’nün, 12 Ağustos…

24 Kasım 2025 11:28
Reklam