Reklam
Kategoriler: İç Açı

Erdoğan Orhan Pamuk için ‘terörist’ dedi: Nobel aldığında kutlamıştı

Reklam

AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın Bilkent Üniversitesi’nde Dünya İnsan Hakları Günü kapsamında yaptığı konuşmada Nobel Ödülü ile ilgili soruyu yanıtlarken sarfettiği bir söz hayli dikkat çekti.

Erdoğan, programın soru-cevap kısmında Nobel Edebiyat Ödülü’nün Avusturyalı yazar Peter Handke’ye verilmesine ilişkin kendisine gelen soru üzerine ise Erdoğan şunları kaydetti:

“Bu çok önemli bir sınavdı ve Nobel ne olduğunu ortaya koydu. Nobel kendini tüketmiş, kendini bitirmiştir. Nobel tamamıyla ideolojik davranan bir kurumdur. Benim için Nobel’in hiçbir kıymeti harbiyesi yoktur. Böyle bir zalime ödül vermekle buna ortak olmuştur. Bu tür bir şeyi kabul etmemiz mümkün değil. Bu adamın destek verdiği adamlar hepsi mahkûm edilmiş kişiler. Bu kişilere methiyeler düzen birine ödül veriyorsanız sizin artık uluslararası camiada takdir edilecek hiçbir tarafınız kalmamıştır demektir. Bana Nobel ödülü verilirse almam.”

AZİZ SANCAR: HOCAMIZDIR, EYVALLAH

Erdoğan Orhan Pamuk’a Nobel Ödülü verilmesine gönderme yaparak ödülün daha önce Türkiye’den bir “teröriste” verildiğini savundu. Erdoğan şunları söyledi:

“Sadece şu an verdikleri ödül değil, bundan önce verdikleri ödüllerde de hep bunlara dikkat etmişlerdir. Mesela Türkiye’den kalkmışlardır teröriste ödül vermişlerdir. Niye? Mantık budur… Anlayış budur… Bundan sonra da bunlar böyle devam edecekler. Hiçbir zaman objektif bakıp evet bu ilim adamıdır biz buna ödül verelim demeyecekler… Örneğin Aziz Sancar hocamıza vermiş oldukları ödül gibi orada tartışılacak herhangi bir şey söz konusu değil. Niye ilmiyle bir defa temayüz etmiş olan bir hocamızdır. Eyvallah… Biz de alkışlarız… “

Türkiye’den şimdiye kadar Nobel Ödülü almış iki isim bulunuyor. Ödülü 2006 yılında Edebiyat dalında Orhan Pamuk ile 2015 yılında da Kimya dalında Aziz Sancar almıştı.

TEBRİK ETMİŞTİ

Erdoğan’ın Sancar’ın ödülü için “tartışılacak bir şey sözkonusu” dediği göz önüne alındığında geriye Orhan Pamuk kalıyor. Oysa Erdoğan, Orhan Pamuk bu ödülü aldığında kendisini tebrik etmişti.

Dönemin Başbakanlık Sözcüsü Akif Beki, Erdoğan’ın tebrikini şu sözlerle ifade etmişti:

“Sayın Başbakan, ABD’de bulunan Orhan Pamuk’la yaptığı telefon görüşmesinde, Nobel Ödülünün bir Türk yazarına verilmiş olmasından memnuniyet duyduğunu belirterek kendisini tebrik etti. Pamuk da teşekkür ederek, memnuniyetini ifade etti. “

Bu haber en son değiştirildi 10 Aralık 2019 16:49 16:49

Reklam

Önceki Haberler

İhraç edileceği öne sürülen Ümit Dikbayır CHP’den istifa etti

CHP Sakarya Milletvekili Ümit Dikbayır partiden istifa ettiğini açıkladı. Dikbayır, "Benim itirazım Cumhuriyet Halk Partisine…

23 Haziran 2026 17:27

Kendini ‘genel başkan’ olarak tanıtıp AVM’de denetim yaptı: 6 şüpheli gözaltına alındı

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'nın başlattığı soruşturma kapsamında, kendisini 'Cumhur İttifakı Ocakları Genel Başkanı' olarak tanıtıp, alışveriş…

23 Haziran 2026 16:41

Lavrov: Ukrayna ile müzakereleri kaldığımız yerden sürdürmeye hazırız

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Ukrayna ile müzakereleri kaldıkları yerden sürdürmeye hazır olduklarını belirterek, "Meselenin…

23 Haziran 2026 16:12

CHP’den AKP’ye geçen Beykoz Belediyesi 35 adet Togg satın aldı

CHP'den AKP'ye geçen Özlem Vural Gürzel'in yönetimindeki Beykoz Belediyesi, 35 adet elektrikli Togg satın aldı.

23 Haziran 2026 15:33

CHP’de Kılıçdaroğlu yönetiminden yeni ihraç kararları

CHP'de Kemal Kılıçdaroğlu liderliğindeki 'mutlak butlan' yönetimi, partinin iki il başkanı için daha ihraç kararı…

23 Haziran 2026 15:20

Selahattin Demirtaş, Kemal Kılıçdaroğlu’nun görüşme talebini reddetti iddiası

Edirne Cezaevi'nde bulunan HDP'nin eski Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş'ın, Kemal Kılıçdaroğlu'nun görüşme talebini reddettiği…

23 Haziran 2026 15:13
Reklam