Reklam
Kategoriler: İç Açı

‘Gebze-Halkalı Marmaray hattı büyük kazalara sebep olabilir; kumanda merkezi ekranlarında tren kayıpları yaşanıyor’

Reklam

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Gebze-Halkalı Marmaray hattı için uyarılarda bulundu. Sendikanın iddiasına göre, hattın açılmasına engel çok önemli eksiklikler var ve bunlar giderilmeden erkenden hizmete girmesi büyük kazalara sebep olabilir. BTS 1 nolu Şube Sekreteri Veysel Akbayer, “Mesela 10002 numaralı tren ekrandan kayboluyor ve kumanda merkezi bunu göremiyor. Bu trenin kaybolması demek kazaya sebebiyet vermesi demektir” diye konuştu.

“YOL GÜZERGÂHINDAKİ SİNYALLERİN VE MAKASLAR TAMAMEN DEĞİŞTİ, MAKİNİSTLER YERLERİNİ TAM BİLMİYOR”

Akbayer, “Her şeyin yetersiz olması sebebiyle bu hattın erken olarak açılmasına biz karşı çıktık. Karşı çıkmamızın sebebi de buradaki emniyetin yeterli olmaması. Birinci neden makinistlerin tecrübesizliği. Ben 35 yıllık makinistim ve bu hatta çalışıyorum. Fakat Halkalı-Gebze arasındaki yol güzergâhındaki sinyallerin ve makasların tamamen değişmesinden dolayı biz bunların yerlerini tam olarak bilmiyoruz. Her ne kadar tren otomatik olarak gitse de acil bir durumda manuel kullanmamız ve duruma müdahalede bulunmamız gerekecektir ve maalesef biz bu müdahalelerde bulunamayacağız ve bu da kazaya neden olacaktır” dedi.

“KUMANDA MERKEZİ EKRANLARINDA TREN KAYIPLARI YAŞANMAKTA”

Sendika olarak tespit ettikleri sorunları yetkililerle paylaştıklarını ifade eden Akbayer, sözlerine şöyle devam etti:

“Burada en önemli sorunlardan bir tanesi Operasyon Kontrol Merkezi (OCC). Kumanda merkezi ekranlarında tren kayıpları yaşanmaktadır. Her trenin bir numarası vardır. Mesela 10002 numaralı tren ekrandan kayboluyor ve kumanda merkezi bunu göremiyor. Bu trenin kaybolması demek kazaya sebebiyet vermesi demektir. Bunun önlenmesi için trenler yeni güzergahda testler yaparken bu sorunların tespit edilip düzeltilmesi gerekiyor.”

Hat üzerinde makas motorlarının olduğunu belirten Akbayer, henüz makas motorlarının da bağlanmadığını söyledi. Sinyallerin de tam olarak çalışmadığına dikkati çeken Akbayer, herhangi bir kazaya sebebiyet vermemesi adına makas ve sinyallerin tam olarak çalıştırılıp faal hale getirilmesini talep ettiklerini söyledi.

“HATTIN HAZIR OLMASI İÇİN 3 AYA İHTİYAÇ VAR”

Halkalı-Gebze Marmaray hattının şu an 3 aylık bir zamana ihtiyacı olduğuna vurgu yapan Akbayer, sözlerine şöyle devam etti:

“Son 15 yılda demiryollarında büyük ölümcül kazalar meydana geldi. Biz bu üzücü olayların bir daha yaşanmaması için yetkilileri uyarıyoruz. Tam olarak her şey tespit edilip, eksikler tamamlanıp, demiryollarına teslim edildikten sonra çalışmalara başlanmasını istiyoruz.”

Reklam

Önceki Haberler

Bakanlıktan Yavaş hakkında soruşturma izni

İçişleri Bakanlığı ABB Başkanı Yavaş ve Özel Kalem Müdürü Nevzat Uzunoğlu hakkında, "görevi kötüye kullanma"…

22 Kasım 2025 13:03

TBMM Başkanlığı: 5’te 3 çoğunluk kararıyla İmralı’ya gitme kararı alındı

TBMM Başkanlığı yaptığı açıklamada İmralı kararının 5'te 3 çoğunluğa ait olduğunu belirtti.

21 Kasım 2025 20:44

DEM Parti’den Erdoğan ve Bahçeli’yle beraber EMEP ve TİP’e teşekkür

DEM Parti Eş Genel Başkanları Hatimoğulları ve Bakırhan, komisyonun İmralı’ya gidiş kararını “tarihsel bir adım”…

21 Kasım 2025 18:19

Çözüm Komisyonu, İmralı gündemiyle toplandı

Süreç komisyonu Abdullah Öcalan'ın İmralı Cezaevi'nde ziyaret edilip edilmeyeceği konusunu bugün karara bağlamak için toplandı.…

21 Kasım 2025 16:58

CHP, İmralı heyetine üye vermeyecek

CHP, Abdullah Öcalan’la görüşecek süreç komisyonu heyetine üye vermeme kararı alarak "sürecin adaya sıkıştırılması"na ve…

21 Kasım 2025 16:23

Bir zehirlenme vakası daha: Bolu’da 14 öğrenci hastaneye kaldırıldı

Bolu Abant İzzet Baysal Üniversitesi Diş Hekimliği Fakültesi’nde 14 öğrenci, yemekhane yemeği sonrası mide bulantısı…

21 Kasım 2025 15:39
Reklam