Reklam
Kategoriler: İç Açı

‘Gebze-Halkalı Marmaray hattı büyük kazalara sebep olabilir; kumanda merkezi ekranlarında tren kayıpları yaşanıyor’

Reklam

Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Gebze-Halkalı Marmaray hattı için uyarılarda bulundu. Sendikanın iddiasına göre, hattın açılmasına engel çok önemli eksiklikler var ve bunlar giderilmeden erkenden hizmete girmesi büyük kazalara sebep olabilir. BTS 1 nolu Şube Sekreteri Veysel Akbayer, “Mesela 10002 numaralı tren ekrandan kayboluyor ve kumanda merkezi bunu göremiyor. Bu trenin kaybolması demek kazaya sebebiyet vermesi demektir” diye konuştu.

“YOL GÜZERGÂHINDAKİ SİNYALLERİN VE MAKASLAR TAMAMEN DEĞİŞTİ, MAKİNİSTLER YERLERİNİ TAM BİLMİYOR”

Akbayer, “Her şeyin yetersiz olması sebebiyle bu hattın erken olarak açılmasına biz karşı çıktık. Karşı çıkmamızın sebebi de buradaki emniyetin yeterli olmaması. Birinci neden makinistlerin tecrübesizliği. Ben 35 yıllık makinistim ve bu hatta çalışıyorum. Fakat Halkalı-Gebze arasındaki yol güzergâhındaki sinyallerin ve makasların tamamen değişmesinden dolayı biz bunların yerlerini tam olarak bilmiyoruz. Her ne kadar tren otomatik olarak gitse de acil bir durumda manuel kullanmamız ve duruma müdahalede bulunmamız gerekecektir ve maalesef biz bu müdahalelerde bulunamayacağız ve bu da kazaya neden olacaktır” dedi.

“KUMANDA MERKEZİ EKRANLARINDA TREN KAYIPLARI YAŞANMAKTA”

Sendika olarak tespit ettikleri sorunları yetkililerle paylaştıklarını ifade eden Akbayer, sözlerine şöyle devam etti:

“Burada en önemli sorunlardan bir tanesi Operasyon Kontrol Merkezi (OCC). Kumanda merkezi ekranlarında tren kayıpları yaşanmaktadır. Her trenin bir numarası vardır. Mesela 10002 numaralı tren ekrandan kayboluyor ve kumanda merkezi bunu göremiyor. Bu trenin kaybolması demek kazaya sebebiyet vermesi demektir. Bunun önlenmesi için trenler yeni güzergahda testler yaparken bu sorunların tespit edilip düzeltilmesi gerekiyor.”

Hat üzerinde makas motorlarının olduğunu belirten Akbayer, henüz makas motorlarının da bağlanmadığını söyledi. Sinyallerin de tam olarak çalışmadığına dikkati çeken Akbayer, herhangi bir kazaya sebebiyet vermemesi adına makas ve sinyallerin tam olarak çalıştırılıp faal hale getirilmesini talep ettiklerini söyledi.

“HATTIN HAZIR OLMASI İÇİN 3 AYA İHTİYAÇ VAR”

Halkalı-Gebze Marmaray hattının şu an 3 aylık bir zamana ihtiyacı olduğuna vurgu yapan Akbayer, sözlerine şöyle devam etti:

“Son 15 yılda demiryollarında büyük ölümcül kazalar meydana geldi. Biz bu üzücü olayların bir daha yaşanmaması için yetkilileri uyarıyoruz. Tam olarak her şey tespit edilip, eksikler tamamlanıp, demiryollarına teslim edildikten sonra çalışmalara başlanmasını istiyoruz.”

Reklam

Önceki Haberler

Alaska’dan Washington’a: Emperyalist barış hamleleri

Bu tablo, emperyalist düzenin çıplak halini ortaya koyuyor. Alaska’da Rusya’yla el sıkışan Trump, Washington’da da…

23 Ağustos 2025 14:57

Kürt meselesi üzerine 4: “Yeni çözüm süreci” ve devrimci tavır

Diğer taraftan UKKTH eğer ki Ortadoğu’da Amerikancılığa ve Amerikan Barışı’na, Türkiye’de burjuva çözüm sürecine meşruiyet…

23 Ağustos 2025 11:26

Erdoğan’ın yanlışını düzelten Japon içerik üreticisinin oturma izni reddedildi

Türkiye'de 7 yıldır yaşayan Japon Youtuber Yoshi Enomoto, oturma izninin reddedildiğini duyurdu ve ülkesine geri…

22 Ağustos 2025 18:18

Zeytinli Rock Festivali üçüncü kez iptal edildi

Türkiye’nin en büyük müzik etkinliklerinden biri olan Zeytinli Rock Festivali'ne yeniden yasak geldi. Bölge İdare…

22 Ağustos 2025 18:04

Beyoğlu Belediye Başkan Vekili belli oldu

İnan Güney'in tutuklanmasının ardından Beyoğlu Belediye Başkan Vekili belli oldu. Belediye Meclisi'nde yapılan seçimin son…

22 Ağustos 2025 18:00

Depremde 219 yurttaşın hayatını kaybettiği Atilla Eren Apartmanı’nın müteahhidi ifade verdikten sonra serbest bırakılmış

Hatay'da 6 Şubat depremlerinde yıkılan ve 219 kişinin hayatını kaybettiği Atilla Eren Apartmanı davasında, hakkında…

22 Ağustos 2025 17:56
Reklam