Reklam
Kategoriler: İç Açı

Marmaray’ın neden kapatıldığı belli oldu

Reklam

Marmaray’ın Ayrılık Çeşmesi İstasyonu, Söğütlüçeşme-Gebze ve Halkalı-Kazlıçeşme Banliyö hatlarının iyileştirilmesi projesi kapsamında yürütülen entegrasyon çalışmaları kapsamında 21 Ocak tarihinden beri kapalı. Bir buçuk ay daha kapalı olacağı belirtilen hattın yerel seçimler öncesi açılması planlanıyor. Ulaştırma Bakanlığı’na bağlı Ulaştırma ve Alt Yapı Başkanlığı Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, hat kapanmadan önce yaptığı açıklamada, 31 Aralık 2018’de seferlerin başlayacağını duyurmuştu. Ancak hat planlanan tarihte açılmadı.

“ANKARA’DAKİ KAZA GERİ ADIM ATTIRDI…”

Bu gecikmenin nedeni olaraksa Ankara’da 13 Aralık 2018 tarihinde yaşanan Yüksek Hızlı Tren (YHT) kazası gösteriliyor. Kazada sefer halindeki YHT ile yol kontrolü yapan kılavuz tren çarpışmış ve 3’ü makinist 9 kişi hayatını kaybetmişti. Tren kazasının ardından sinyalizasyon sisteminin bulunmaması tartışma konusu oldu.

Gazete Duvar’dan Hacı Bişkin’in haberine göre; BTS Genel Başkanı Hasan Bektaş, Marmaray seferlerinin 31 Aralık’ta açılmamasının nedeninin de bu kazayla ilgili olduğunu, entegrasyon çalışmalarında sinyalizasyon yapılmadığını ve bakanlığın da sinyalizasyon olmadan hattı açmayı göze alamadığını söyledi.

Bektaş, sinyalizasyon yapılmadan hattın açılmaya kalkışılması halinde buna engel olacaklarını belirterek şunları söyledi: “Marmaray projesi 75 km’lik bir proje. Bu projenin 2012 yılında sadece Kazlıçeşme-Ayrılıkçeşme arası açıldı. Diğer hatların inşaatı devam ediyor. Aralık ayının ilk haftasında burayı açacaklardı. Yol inşaatı bitmişti. Fakat sinyalizasyon bitmemişti. Sinyalsiz bir şekilde hattı çalıştırmayı planlıyorlardı. Biz de yolun bittiğini ama sinyalizasyon sistemi olmadığı için buranın açılmaması gerektiğini söyledik. Sinyalsiz bir şekilde tren işletmenin çok büyük sakıncaları var. Bunu en son Ankara’da yaşadık. Ankara’da tren kazası meydana geldikten sonra sinyalsiz bir şekilde o yolu açmayı göze alamadılar. Bu olay onlara geri adım attırdı. Demiryollarındaki projeler hep siyasete kurban ediliyor. 31 Mart’taki yerel seçimlere yetiştirilmek için şu an çok müthiş bir şekilde çalışmalara başladılar. Sinyalsiz bir şekilde yolu açarlarsa yine bir cinayetin ön hazırlıklarını yapmış olurlar. Biz de bu konuda çok büyük tepki gösteririz. Bu hattın bu şekilde açılmaması için elimizden geleni yapacağız. Ancak sinyalli bir şekilde yetiştireceklerse diyeceğimiz bir şey yok.”

“TRENİN ÖNÜNE GEÇER O YOLU KAPATIRIZ”

‘Demiryolları üzerinden şov yapılmasına karşı olduklarını’ söyleyen Bektaş şöyle devam etti: “Önemli olun yolun sinyal ve emniyet sistemleriyle birlikte açılması. Bu konuyu yakından takip ediyoruz. O yol eğer sinyalsiz bir şekilde açılırsa gerekirse trenin önüne geçeriz o yolu açtırmayız.”

Yolcular, Ayrılık Çeşmesi-Üsküdar arasındaki seyahatleri için İstanbul Büyükşehir Belediyesine ait İETT’nin otobüs seferlerini kullanıyor.

2018’İN SONUNDA BİTECEKTİ

Ulaştırma ve Alt Yapı Başkanlığı Alt Yapı Yatırımları Genel Müdürlüğü, daha önce yaptığı açıklamada hattın bitiş tarihi olarak 31 Mart 2018’i göstermişti. Genel müdürlük 1 yıl önce konuyla ilgili sorularımıza verdiği yanıtta şu ifadelere yer vermişti: “Gebze-Halkalı Banliyö Hatlarının İyileştirilmesi (Marmaray Projesi) CR3 Sözleşmesi kapsamındaki inşai çalışmalar yüzde 70 seviyelerinde olup, yapılan sözleşme gereği nihai proje bitiş tarihi olan 31 Aralık 2018 tarihine kadar tamamlanması hedeflenmekte ve projenin bu tarihte tamamlanması için inşaat faaliyetleri hızla yürütülmektedir.”

Ne olmuştu?

13 Aralık 2018 tarihinde saat 06.30’da Ankara Tren Garı’ndan Konya yönüne doğru hareket eden hızlı trenin Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz istasyonunda yol kontrolü yapan kılavuz lokomotifle çarpışması sonucu kaza meydana gelmişti. Kazada 3’ü makinist 9 kişi hayatını kaybetmiş ve sinyalizasyon sistemi olmadığı ortaya çıkmıştı. Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan’ın, olayla ilgili yaptığı, ‘Sinyalizasyon sistemi demiryolu sistemi için olmazsa olmaz değil’ açıklaması tartışmalara neden olmuştu.

Reklam

Önceki Haberler

Saraçhane’de gözaltına alınan yurttaşlardan 13’ü tutuklandı

İstanbul Saraçhane Meydanı’nda CHP’nin cumhurbaşkanı adayı Ekrem İmamoğlu ve CHP’li belediyelere yönelik operasyonların 100. gününde…

3 Temmuz 2025 17:49

En düşük emekli aylığına yapılacak zam belli oldu

En düşük emekli aylığı yüzde 16,67 artışla 16 bin 881 TL'ye çıktı.

3 Temmuz 2025 15:53

Zeynep Sönmez’den Wimbledon’da tarihi başarı: Üçüncü tura yükseldi!

Rakibi Xin'i 2-0 geçen Milli raket, Türkiye kadın tenisinde tarihi bir başarı elde etti

3 Temmuz 2025 15:47

Kartalkaya faciası: Ailelerden 7 Temmuz’da görülecek dava için destek çağrısı

Kartalkaya’daki otel yangını faciasında yakınlarını kaybeden aileler, 7 Temmuz’da yapılacak ilk duruşma öncesinde adalet çağrısı…

3 Temmuz 2025 15:36

RTÜK, DW, DW Türkçe ve Inspiredminds sitelerine yönelik erişim engelini kaldırdı

RTÜK, bugünkü üst kurul toplantısında DW, DW Türkçe ve Inspiredminds sitelerine yönelik erişim engelini kaldırdı.

3 Temmuz 2025 15:14

Kayyım atama işlemi iptali davasının ilk incelemesi yapılacak

Anayasa Mahkemesi, İstanbul 9. İdare Mahkemesi, Esenyurt Belediye Başkanı Özer'in yerine kayyım atanması işlemlerinin iptali…

3 Temmuz 2025 14:53
Reklam