Reklam
Kategoriler: İç Açı

TCDD’den YHT faciasıyla ilgili skandal savunma: Makaslar sorunluydu, tamiri uzun sürerdi

Reklam

TCDD Genel Müdürlüğü Trafik ve İstasyon Dairesi Başkanı Mükerrem A., EKAY Daire Başkanı Erol Tuna A., Trafik ve İstasyon Dairesi Şube Müdürü Recep K. ve 8. Bölge Servis Müdürü Yardımcısı Vekili Ergün T., kazanın nedenleri arasında sayılan “hat değişikliği” konusunda, doğudaki makaslarda raydan çıkmaların çoğaldığını ve bunların tamirinin uzun sürmesi nedeniyle hat değişikliğine gittiklerini söyledi.

BirGün’den Burcu Cansu’nun haberine göre; soruşturma dosyasına giren TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın da bulunduğu 17 yönetici ile ilgili “kusurludur” tespiti yapılan bilirkişi raporunun ardından savcılık soruşturmayı genişletti. Bilirkişi raporunda kazanın nedenleri arasında gösterilen “YHT manevralarının doğudan batıya kaydırılması”nın nedenleri TCDD yöneticilerine soruldu.

Hat değişikliğine ilişkin yazıda imzası bulunan Mükerrem A., özetle şunları anlattı:

“YHT 8. Bölge Müdürü Duran Y., 6 Aralık 2018 tarihinden bir gün önce beni telefonla aradı. YHT Ankara Gar’da doğu cihetteki makasların manevra için düzenlenemez hale geldiğini, bu nedenle iki gündür YHT manevralarının doğu cihetten yapılmadığını belirtti.

Arızalı makasları neden değiştirmediklerini sorduğumda da yedeği olmadığını, sipariş verdiklerini, ne zaman geleceğinin de belli olmadığını belirtti. Duran Y., doğu cihette yapılan YHT manevralarının artık yapılamayacağını, batı cihette trenlerin çalışan makasları aracılığıyla kabul edip sevk edeceklerini, bunu yazılı hale getirmek üzere talepte bulunacağını söyledi. 6 Aralık 2018 tarihinde YHT Gar Trafik Düzenlemeleri konulu ‘çok ivedi’ ibareli yazı ile bana sözlü olarak belirttiği taleplerini iletip düzenleme talebinde bulundu.”

“Ben de bunun üzerine YHT Trafik İstasyon Yönetimi Servis Müdürü Ünal S. ile telefonla görüştüm. Daha sonra yardımcısı Ergün T. makamıma geldi, neden buna gerek görüldüğünü sordum. O da makasların tamir edilemediğini bu nedenle fiilen böyle bir uygulamaya geçtiklerini, uygulamanın yazılı hale dönüşmesinin, genel müdürlük emri halinde çıkmasının gerekli olduğunu söyledi. Zaten birkaç gündür YHT Bölge Müdürlüğü tarafından fiilen uygulanmakta olan tren kabul ve sevk işlemlerinin batı cihetten yapılması işlemini yazılı hale getirdik.”

TCDD Genel Genel Müdürlüğü 8. Bölge Servis Müdürü Yardımcısı Vekili Ergün T. de ifadesinde, “Doğudaki makaslardaki raydan çıkmaların çoğalması, bunların tamirinin uzun sürmesi, Doğu Ekspresi’nin getireceği yoğunluk ve batıda trenlerin kabul ve sevk halinde daha az makas değiştirilerek, daha az mesafe ve iş gücü kullanmak amacıyladır” dedi.

Reklam

Önceki Haberler

AB Üst Düzey Ekonomi Diyaloğu, Mavi Vatan ya da burjuvazi ne ister?

Burjuvanın "satıcı ruhu" diline ve davranışlarına işlemiştir; tüm ilişkilerini iş terimleriyle ve ekonomik kategorilerle açıklamaktadır.…

6 Nisan 2025 08:33

İzmir’de iki öğrenci ‘Cumhurbaşkanı’na hakaret’ten tutuklandı

İzmir Konak'ta 2 üniversite öğrencisi, "boykot" yazılaması gerekçe gösterilerek, "Cumhurbaşkanı'na hakaret" suçundan tutuklandı.

5 Nisan 2025 19:37

Gaziantep’te ekonomik boykota katılma çağrısı yaptıktan sonra işten atılan işçi Yurtsever’e konuştu: “Pişman değilim,mücadeleme devam edeceğim”

Gaziantep Gaziantep 4. Organize sanayi bölgesinde Eruslu Global fabrikasında çalışan Cüneyt Tişkaya. 'nisan tarihinde yurt…

5 Nisan 2025 18:28

5 Nisan Avukatlar Günü’de avukatlar ayakta: Mücadele günümüz kutlu olsun

Türkiye Barolar Birliği'nin Ankara'daki genel merkezinde toplanan binlerce avukat 5 Nisan Avukatlar Günü'nde "Savunmanın Bağımsızlığı…

5 Nisan 2025 12:33

EPDK kamuoyuna “saygıyla” duyurdu: Elektriğe yüzde 25 zam

Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu (EPDK), yarından itibaren elektriğe konut aboneleri için yüzde 25 zam yapılacağını…

4 Nisan 2025 21:55

Emperyalizmin savaş aygıtı NATO 76 yıllık kanlı sicilini kutluyor

‘Komünizm tehlikesine karşı’ ABD öncülüğünde 4 Nisan 1949’da kurulan savaş örgütü NATO, 76 yıldır katliamlar,…

4 Nisan 2025 17:21
Reklam