Reklam
Kategoriler: İç Açı

TCDD’den YHT faciasıyla ilgili skandal savunma: Makaslar sorunluydu, tamiri uzun sürerdi

Reklam

TCDD Genel Müdürlüğü Trafik ve İstasyon Dairesi Başkanı Mükerrem A., EKAY Daire Başkanı Erol Tuna A., Trafik ve İstasyon Dairesi Şube Müdürü Recep K. ve 8. Bölge Servis Müdürü Yardımcısı Vekili Ergün T., kazanın nedenleri arasında sayılan “hat değişikliği” konusunda, doğudaki makaslarda raydan çıkmaların çoğaldığını ve bunların tamirinin uzun sürmesi nedeniyle hat değişikliğine gittiklerini söyledi.

BirGün’den Burcu Cansu’nun haberine göre; soruşturma dosyasına giren TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın da bulunduğu 17 yönetici ile ilgili “kusurludur” tespiti yapılan bilirkişi raporunun ardından savcılık soruşturmayı genişletti. Bilirkişi raporunda kazanın nedenleri arasında gösterilen “YHT manevralarının doğudan batıya kaydırılması”nın nedenleri TCDD yöneticilerine soruldu.

Hat değişikliğine ilişkin yazıda imzası bulunan Mükerrem A., özetle şunları anlattı:

“YHT 8. Bölge Müdürü Duran Y., 6 Aralık 2018 tarihinden bir gün önce beni telefonla aradı. YHT Ankara Gar’da doğu cihetteki makasların manevra için düzenlenemez hale geldiğini, bu nedenle iki gündür YHT manevralarının doğu cihetten yapılmadığını belirtti.

Arızalı makasları neden değiştirmediklerini sorduğumda da yedeği olmadığını, sipariş verdiklerini, ne zaman geleceğinin de belli olmadığını belirtti. Duran Y., doğu cihette yapılan YHT manevralarının artık yapılamayacağını, batı cihette trenlerin çalışan makasları aracılığıyla kabul edip sevk edeceklerini, bunu yazılı hale getirmek üzere talepte bulunacağını söyledi. 6 Aralık 2018 tarihinde YHT Gar Trafik Düzenlemeleri konulu ‘çok ivedi’ ibareli yazı ile bana sözlü olarak belirttiği taleplerini iletip düzenleme talebinde bulundu.”

“Ben de bunun üzerine YHT Trafik İstasyon Yönetimi Servis Müdürü Ünal S. ile telefonla görüştüm. Daha sonra yardımcısı Ergün T. makamıma geldi, neden buna gerek görüldüğünü sordum. O da makasların tamir edilemediğini bu nedenle fiilen böyle bir uygulamaya geçtiklerini, uygulamanın yazılı hale dönüşmesinin, genel müdürlük emri halinde çıkmasının gerekli olduğunu söyledi. Zaten birkaç gündür YHT Bölge Müdürlüğü tarafından fiilen uygulanmakta olan tren kabul ve sevk işlemlerinin batı cihetten yapılması işlemini yazılı hale getirdik.”

TCDD Genel Genel Müdürlüğü 8. Bölge Servis Müdürü Yardımcısı Vekili Ergün T. de ifadesinde, “Doğudaki makaslardaki raydan çıkmaların çoğalması, bunların tamirinin uzun sürmesi, Doğu Ekspresi’nin getireceği yoğunluk ve batıda trenlerin kabul ve sevk halinde daha az makas değiştirilerek, daha az mesafe ve iş gücü kullanmak amacıyladır” dedi.

Reklam

Önceki Haberler

Afet Fonu depremlerden iki buçuk yıl sonra harekete geçti

Deprem bölgelerinde yaraları sarmak için kurulduğu iddia edilen Afet Fonu aylarca bekledikten sonra ilk finansmanını…

14 Ekim 2025 12:51

Son olarak Serdar Öktem cinayetinde gündeme gelmişlerdi: Daltonlar hakkında bir dava daha açıldı

Suç örgütünün kentte 14 eylem gerçekleştirdiği belirtilen iddianamede, sanıkların "tasarlayarak öldürme", "silahla tehdit", "kişiyi hürriyetinden…

14 Ekim 2025 12:25

TFF’nin korsan maç yayınına engel yetkisine AYM’den tırpan

Anayasa Mahkemesi (AYM), futbol maçlarının internette hukuka aykırı kullanılması halinde, Türkiye Futbol Federasyonu (TFF) tarafından…

14 Ekim 2025 12:15

Trump, Erdoğan’la dostluğunu ilan etti: NATO’nun bir sorunu olduğunda, onunla konuşmamı isterler

ABD Başkanı Donald Trump, Mısır’daki barış zirvesinin ardından uçakta gazetecilere yaptığı açıklamada güçlü liderle çalıştığını…

14 Ekim 2025 12:10

Diyanet’in ‘fetva’ kuruluna dikkat çeken atama: Erbaş’la sorun yaşayan üye başkan oldu

Diyanet’in fetvalar ile ilgili en üst ve tek yetkili organı olan Din İşleri Yüksek Kurulu’nun…

14 Ekim 2025 12:06

Emekliler yoksullukla boğuşuyor: Kömür alamıyoruz

Manisa’nın Soma ilçesinde emekliler, hayat pahalılığı ve düşük maaşlar nedeniyle geçinemediklerini belirterek hükümete çağrıda bulundu.…

14 Ekim 2025 11:55
Reklam