Reklam
Kategoriler: İç Açı

TCDD’den YHT faciasıyla ilgili skandal savunma: Makaslar sorunluydu, tamiri uzun sürerdi

Reklam

TCDD Genel Müdürlüğü Trafik ve İstasyon Dairesi Başkanı Mükerrem A., EKAY Daire Başkanı Erol Tuna A., Trafik ve İstasyon Dairesi Şube Müdürü Recep K. ve 8. Bölge Servis Müdürü Yardımcısı Vekili Ergün T., kazanın nedenleri arasında sayılan “hat değişikliği” konusunda, doğudaki makaslarda raydan çıkmaların çoğaldığını ve bunların tamirinin uzun sürmesi nedeniyle hat değişikliğine gittiklerini söyledi.

BirGün’den Burcu Cansu’nun haberine göre; soruşturma dosyasına giren TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın da bulunduğu 17 yönetici ile ilgili “kusurludur” tespiti yapılan bilirkişi raporunun ardından savcılık soruşturmayı genişletti. Bilirkişi raporunda kazanın nedenleri arasında gösterilen “YHT manevralarının doğudan batıya kaydırılması”nın nedenleri TCDD yöneticilerine soruldu.

Hat değişikliğine ilişkin yazıda imzası bulunan Mükerrem A., özetle şunları anlattı:

“YHT 8. Bölge Müdürü Duran Y., 6 Aralık 2018 tarihinden bir gün önce beni telefonla aradı. YHT Ankara Gar’da doğu cihetteki makasların manevra için düzenlenemez hale geldiğini, bu nedenle iki gündür YHT manevralarının doğu cihetten yapılmadığını belirtti.

Arızalı makasları neden değiştirmediklerini sorduğumda da yedeği olmadığını, sipariş verdiklerini, ne zaman geleceğinin de belli olmadığını belirtti. Duran Y., doğu cihette yapılan YHT manevralarının artık yapılamayacağını, batı cihette trenlerin çalışan makasları aracılığıyla kabul edip sevk edeceklerini, bunu yazılı hale getirmek üzere talepte bulunacağını söyledi. 6 Aralık 2018 tarihinde YHT Gar Trafik Düzenlemeleri konulu ‘çok ivedi’ ibareli yazı ile bana sözlü olarak belirttiği taleplerini iletip düzenleme talebinde bulundu.”

“Ben de bunun üzerine YHT Trafik İstasyon Yönetimi Servis Müdürü Ünal S. ile telefonla görüştüm. Daha sonra yardımcısı Ergün T. makamıma geldi, neden buna gerek görüldüğünü sordum. O da makasların tamir edilemediğini bu nedenle fiilen böyle bir uygulamaya geçtiklerini, uygulamanın yazılı hale dönüşmesinin, genel müdürlük emri halinde çıkmasının gerekli olduğunu söyledi. Zaten birkaç gündür YHT Bölge Müdürlüğü tarafından fiilen uygulanmakta olan tren kabul ve sevk işlemlerinin batı cihetten yapılması işlemini yazılı hale getirdik.”

TCDD Genel Genel Müdürlüğü 8. Bölge Servis Müdürü Yardımcısı Vekili Ergün T. de ifadesinde, “Doğudaki makaslardaki raydan çıkmaların çoğalması, bunların tamirinin uzun sürmesi, Doğu Ekspresi’nin getireceği yoğunluk ve batıda trenlerin kabul ve sevk halinde daha az makas değiştirilerek, daha az mesafe ve iş gücü kullanmak amacıyladır” dedi.

Reklam

Önceki Haberler

Tayyar İmralı paylaşımını önce sildi, sonra eleştirdi: Gel gör ki Koçyiğit uzun uzun anlatmış

AKP'li eski Milletvekili Şamil Tayyar, İmralı’ya yapılan ziyaretle ilgili paylaştığı tweetleri sildikten sonra yeni bir…

28 Kasım 2025 17:46

Eski HDP’li Altan Tan: DEM Parti Erdoğan’ın adaylığına oy verecek

Eski HDP milletvekili Altan Tan, bölücü açılım sürecine ilişkin açıklamasında "Eğer bu süreç başarıyla giderse…

28 Kasım 2025 17:14

İmamoğlu’nun diploma davasında sürpriz hakim değişikliği

Silivri Cezaevi’nde tutuklu bulunan CHP’nin cumhurbaşkanı adayı Ekrem İmamoğlu’nun 8 Aralık’ta görülecek diploma davası öncesi…

28 Kasım 2025 17:01

Kozyatağı’nda tarihi ağaçlara kıyım: Mahalle halkı “Çınaraltı Savunması” ile direniyor

Kozyatağı'nda yurttaşlar tarihi anıt ağaçlarının bulunduğu Çınaraltı'nı ranta kurban etmemek için direnişlerini sürdürüyor.

28 Kasım 2025 16:54

DİSK-AR raporu: İşsizlerin yüzde 84’ü işsizlik ödeneği alamadı!

DİSK-Ar raporuna göre yaklaşık 2,5 milyon işsiz, işsizlik ödeneğinden yoksun kaldı. Raporda, "İşsizlerin yüzde 84’ünün…

28 Kasım 2025 16:13

Tahir Elçi, 10 yıl önce katledildiği yerde anıldı

Diyarbakır Barosu Başkanı Tahir Elçi, katledilişinin 10. yılında Dört Ayaklı Minare önünde vurulduğu saat 10.53’te…

28 Kasım 2025 16:07
Reklam