Reklam
Kategoriler: İç Açı

YHT’de yeni kaza ‘geliyorum’ diyor!

Reklam

CHP Ankara Milletvekili Murat Emir, geçen yıl Ankara’da 9 kişinin yaşamını yitirdiği tren kazasına neden olan elektronik sinyalizasyon eksikliğinin, Başkentray Projesi kapsamındaki Sincan-Kayaş hattı; Ankara-Eskişehir ve Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatlarının ara bloklarında bulunmadığını belirledi.

CHP’li Emir, 13 Aralık 2018 tarihinde Ankara-Konya seferini yapan YHT’nin Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu’nda yol kontrolü yapan kılavuz tren ile çarpışması sonucu 3’ü makinist, 6’sı yolcu olmak üzere 9 kişinin yaşamını yitirdiği, 86 kişinin de yaralandığı facianın üzerinden yaklaşık bir yıl geçtiğine işaret etti.

SİNYALİZASYON YERİNE TELSİZ VE TELEFON

Söz konusu faciayla ilgili Cumhuriyet Başsavcılığı’na sunulan raporda ihmaller zincirinin görüldüğünü anımsatan Emir, kazanın birinci nedeninin hattın eksikleri olduğunu kaydetti. AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından Nisan 2018 tarihinde açılan Başkentray Projesi’nin teknik şartnamesinde Ankara-Sincan hattında kullanılması gereken trafik yönetim sisteminin elektrikli sinyalizasyon sistemi olması gerektiğini kaydeden Emir, “Ne var ki Başkentray’ın sinyalizasyon sistemi bitmeden tren seferlerinin merkezden telefonla idare edilmek suretiyle alelacele başlatılmasının bedelini, kazada kaybettiğimiz canlarımız ödemiştir” diye konuştu.

Yaşanan faciaya karşın hatalardan ders alınmadığını söyleyen Emir, Başkentray Projesi kapsamındaki Sincan-Kayaş banliyö hattında sinyalizasyon sisteminin bulunmadığını, aynı YHT faciasında olduğu gibi merkezden telsiz ve telefonla idare edildiğini dile getirdi. Emir, ayrıca Ankara-Eskişehir ve Ankara-İstanbul YHT hatlarında ise sadece giriş ve çıkışlarda sinyalizasyon sisteminin kullanıldığını, sinyalizasyon sisteminin ara bloklarda bulunmadığını, makas konumlarının sistemde görülmediğini vurguladı.

Cumhuriyet‘ten Mahmut Lıcalı’nın haberine göre, Emir, “En büyük endişemiz, yurttaşlarımızın yine bir ihmaller zincirine kurban edilmesidir” görüşünü ifade etti.

“NEDEN TUTUKLU DEĞİLLER?”

Facianın yargı boyutunun da tam bir skandal olduğunu dile getiren Emir, bilirkişi raporlarında aralarında TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın da bulunduğu 12 üst düzey yönetici kusurlu bulunmasına karşın tutuklanmazken, makasçı ve hareket memuru ve trafik kontrolörünün tutuklandığını dile getirdi. Faciayla ilgili davanın ilk duruşmasının 13 Ocak 2020’de görüleceğine işaret eden Emir, “Asli suçlu oldukları tespit edilen bu kişiler neden tutuklanmamıştır, neden haklarından soruşturma açılmasına izin verilmemiştir? Bu kişilerin 13 Ocak’ta hâkim karşısına çıkmamalarının sebebi nedir” diye sordu.

Bu haber en son değiştirildi 18 Kasım 2019 18:23 18:23

Reklam

Önceki Haberler

THY’de yönetim kurulu üyelerinin huzur hakkı 80 bin TL oldu

THY’nin 21 Mayıs 2025 tarihli Olağan Genel Kurul Toplantısı’nda yönetim kurulunda değişikliğe gidilerken yönetim kurulu…

23 Mayıs 2025 17:21

İBB soruşturmasında yandaş medyaya gönderilen bilgi notunu AKP’li trol hazırlamış

İBB soruşturmaları kapsamında tutuklanan Taner Çetin’le ilgili iktidar medyasına servis edilen bilgi notunun, AKP’li bir…

23 Mayıs 2025 17:13

Devlet Bahçeli’den Erdoğan’a: Yolundan cayma hakkı yoktur

MHP Genel Başkanı Devlet Bahçeli, AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın "Benim tekrar aday olma derdim yok" açıklamasına…

23 Mayıs 2025 16:19

Halit Ergenç ve Rıza Kocaoğlu’na hapis cezası

Oyuncu Halit Ergenç ve Rıza Kocaoğlu, yalan beyan suçlamasıyla yargılandığı davada hapis cezası aldı. Ergenç’e…

23 Mayıs 2025 15:46

Kınık ailesi yine adaleti parayla satın almaya çalıştı

Kınık ailesi, 26 Mayıs'taki duruşma öncesi Zehra Kınık'ın neden olduğu kaza sonucu ölen Batın Barlasçeki’nin…

23 Mayıs 2025 15:27

DEM Parti sözcüsü Doğan’dan dikkat çeken açıklama: Türkiye’nin yeni bir anayasaya ihtiyacı var

AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın anayasa çıkışını değerlendiren ve yeni anayasa tartışmalarına değinen DEM Parti Sözcüsü Ayşegül…

23 Mayıs 2025 14:31
Reklam