Reklam
Kategoriler: İç Açı

YHT’de yeni kaza ‘geliyorum’ diyor!

Reklam

CHP Ankara Milletvekili Murat Emir, geçen yıl Ankara’da 9 kişinin yaşamını yitirdiği tren kazasına neden olan elektronik sinyalizasyon eksikliğinin, Başkentray Projesi kapsamındaki Sincan-Kayaş hattı; Ankara-Eskişehir ve Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren (YHT) hatlarının ara bloklarında bulunmadığını belirledi.

CHP’li Emir, 13 Aralık 2018 tarihinde Ankara-Konya seferini yapan YHT’nin Yenimahalle ilçesine bağlı Marşandiz İstasyonu’nda yol kontrolü yapan kılavuz tren ile çarpışması sonucu 3’ü makinist, 6’sı yolcu olmak üzere 9 kişinin yaşamını yitirdiği, 86 kişinin de yaralandığı facianın üzerinden yaklaşık bir yıl geçtiğine işaret etti.

SİNYALİZASYON YERİNE TELSİZ VE TELEFON

Söz konusu faciayla ilgili Cumhuriyet Başsavcılığı’na sunulan raporda ihmaller zincirinin görüldüğünü anımsatan Emir, kazanın birinci nedeninin hattın eksikleri olduğunu kaydetti. AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından Nisan 2018 tarihinde açılan Başkentray Projesi’nin teknik şartnamesinde Ankara-Sincan hattında kullanılması gereken trafik yönetim sisteminin elektrikli sinyalizasyon sistemi olması gerektiğini kaydeden Emir, “Ne var ki Başkentray’ın sinyalizasyon sistemi bitmeden tren seferlerinin merkezden telefonla idare edilmek suretiyle alelacele başlatılmasının bedelini, kazada kaybettiğimiz canlarımız ödemiştir” diye konuştu.

Yaşanan faciaya karşın hatalardan ders alınmadığını söyleyen Emir, Başkentray Projesi kapsamındaki Sincan-Kayaş banliyö hattında sinyalizasyon sisteminin bulunmadığını, aynı YHT faciasında olduğu gibi merkezden telsiz ve telefonla idare edildiğini dile getirdi. Emir, ayrıca Ankara-Eskişehir ve Ankara-İstanbul YHT hatlarında ise sadece giriş ve çıkışlarda sinyalizasyon sisteminin kullanıldığını, sinyalizasyon sisteminin ara bloklarda bulunmadığını, makas konumlarının sistemde görülmediğini vurguladı.

Cumhuriyet‘ten Mahmut Lıcalı’nın haberine göre, Emir, “En büyük endişemiz, yurttaşlarımızın yine bir ihmaller zincirine kurban edilmesidir” görüşünü ifade etti.

“NEDEN TUTUKLU DEĞİLLER?”

Facianın yargı boyutunun da tam bir skandal olduğunu dile getiren Emir, bilirkişi raporlarında aralarında TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın da bulunduğu 12 üst düzey yönetici kusurlu bulunmasına karşın tutuklanmazken, makasçı ve hareket memuru ve trafik kontrolörünün tutuklandığını dile getirdi. Faciayla ilgili davanın ilk duruşmasının 13 Ocak 2020’de görüleceğine işaret eden Emir, “Asli suçlu oldukları tespit edilen bu kişiler neden tutuklanmamıştır, neden haklarından soruşturma açılmasına izin verilmemiştir? Bu kişilerin 13 Ocak’ta hâkim karşısına çıkmamalarının sebebi nedir” diye sordu.

Bu haber en son değiştirildi 18 Kasım 2019 18:23 18:23

Reklam

Önceki Haberler

Açlık sınırı 28 bini aştı, yoksulluk sınırı 88 bin liraya dayandı

2025 yılı için 22 bin 104 lira olarak belirlenen net asgari ücret, açlık sınırının yüzde…

25 Ağustos 2025 19:18

DEM Partili Temelli, İmralı ziyaretinin tarihini açıkladı

DEM Parti Grup Başkanvekili Sezai Temelli, "Bu hafta içinde İmralı heyetimizin Ada’ya gitme olasılığı çok…

25 Ağustos 2025 18:44

İsrail Ordusu, Şam kırsalına ulaştı

Suriye, İsrail’in Beyt Cinn bölgesinde düzenlediği askeri operasyonu 'tehlikeli bir tırmanış' olarak nitelendirerek şiddetle kınadı.…

25 Ağustos 2025 18:33

Katar Emiri’nin annesine Kanal İstanbul piyangosu çıktı

Kanal İstanbul projesi hız kazanırken, Arnavutköy’deki tarım arazileri bir bir satışa çıkarılıyor. Şeyha Moza’nın aldığı…

25 Ağustos 2025 18:29

HTŞ Lideri Colani ‘terörist’ sıfatıyla BM Genel Kurulu’nda konuşacak

BM’nin “terörist” listesinde yer alan HTŞ lideri Ebu Muhammed Colani’nin eylülde Genel Kurul’da konuşacağı yapacağı…

25 Ağustos 2025 18:21

Filistin Gazeteciler Sendikası: İsrail gazeteciliği bir tehlike olarak görüyor

Filistin Gazeteciler Sendikası, İsrail'in Filistin basınını ortadan kaldırılması gereken stratejik bir tehlike olarak gördüğünü belirtti.

25 Ağustos 2025 18:13
Reklam