YTÜ’lü öğrenciler Manifesto’ya konuştu!
Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencileri MANİFESTO’ya konuştu.
Yıldız Teknik Üniversitesi’nde muafiyet sınavlarında müfredat dışı sorular sorulması gündem yarattı. Sınav sonuçlarında %96’ya yakın başarısızlık oluştu.
Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencileri MANİFESTO’ya konuştu:
Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencileri İngilizce muafiyet sınavında ne gibi zorluklar yaşıyor, açıklayabilir misiniz?
Yıldız Teknik Üniversitesi 2017 girişli öğrencilerini İngilizce muafiyet sınavı için hazırlık eğitimi süresince, uzun zamandır sürdürmekte olan seviyede eğitim verip ve o seviyeye ilişkin bir sınav sistemine hazırladı. Ama bu süreç sona erdiğinde ve iş öğrencilerin muafiyet sınavını vermesine geldiğinde, sınav sorularının zorluk seviyesi, göstermiş oldukları eğitim seviyesinden yükseltildi ve sınav sisteminde ciddi oynamalar gerçekleştirildi. Bunlara örnek vermek gerekirse açıklama yapmalarını beklediğimiz iki ana konu vardır; dönem içinde öğrencileri while listening’e hazırlayıp muafiyet sınavında note taking listening sınavı olması, writing essaylerinden for&against essay ve opinion essay öğretilip sınavda hiç görmemiş olduğumuz cause&effect essaylerin dahil edilmiş olması ve bunları ders içeriği olarak hiç almamış olan 17 girişli beklemeli öğrencilerin bu sınavdan sorumlu tutulmaları mağduriyetimizin temelini oluşturmakla beraber, YTÜ’17 beklemeli öğrencileri olarak 2 senedir yüksek başarısızlık oranını bu gibi daha nice sorunlara bağlıyoruz.
Bu sorunlarla ilgili öğrenciler ve Rektörlük arasında bir görüşme oldu mu? Olduysa Rektörlük nasıl bir tepki verdi?
Bu mağduriyetimizi gerek Yabancı Dil Fakültesine gerekse Üniversite Rektörlüğüne gerekli dilekçelerle bildirmeye çalışsakta bize cevapları ders eksiğini bile tamamlayamayacakları olmuştur. Birebir görüşmemizde bu ders eksiğinin dış kurslar ve ücretli ders alımlarıyla tamamlanması ve sınava bu şekilde hazırlanmamız gerekildiği tek çözüm önerisi olarak sunulmuş, Rektörümüzün ders eksiğini yalnızca 16 girişli öğrenciler için bir sefere mahsus yaz kursu açtığı ve bir daha böyle bir olayı üstlenmek istemediği düşüncesine kati bir şekilde sahip olduğu Rektör yardımcısı tarafından belirtilmiştir.
Birçok öğrencinin farklı üniversitelere geçiş yapmak zorunda olduğu bir tablo var önümüzde. Yıldız Teknik Üniversitesi bu sorunu görüyor mu?
Yıldız Teknik Üniversitesi öğrencileri olarak biz bu soruyu Üniversite Rektörümüze direkt bir şekilde iletilmesi için elimizden geleni yapsakta kendisine henüz ulaşamadık. Bu sorunun cevabı öğrencide olmamakla beraber mağdur öğrencilerinde bilmek istediği ve bilmeye hakkı olduğunu düşündüğüm bir sorudur. Şayet gözden çıkarılmış bir öğrenci topluluğuysak, aramızda kendi senesinde ÖSYM sıralaması ilk 7 bin olan, TÜBİTAK’ ta 3. Olan ve başka ülkeden gelip ülkesinde 1. Olan ve buna benzer bir dizi başarılı öğrenci arkadaşlarımızı aramızda barındırmaktayız. Gözden çıkarılan öğrencilerin başarısız öğrenciler olmadığını ve başarısız olarak nitelendirilmemeleri gerektiğini dile getirmekten vazgeçmeyeceğiz.
Geçen sene de aynı sorun olmuştu; öğrenciler nasıl bir mücadele örgütledi?
Geçtiğimiz sene de bulunduğumuz kurumca mağdur edilen öğrencilerin hakkı, yine öğrencilerin birlik içinde oluşturulan mücadele tarafınca kazanılmıştı. Onların isteği yaz kursu ve akabinde ek sınav talebi olmuştu ve bu haklarını bir mücadele sonucunda almaları bile üniversitenin sorunları olduğunu göstermektedir. Bu mağduriyetin 1 senelik bir süre için giderilmiş olması ve üniversitenin her sene öğrencilerini mağduriyet noktasında bir araya getirerek mücadeleye zorlamaları ve hakkı olanı zorla almak istemeleri üniversitenin bir eksikliğidir.
YTÜ öğrencileri, çözüm olarak ne öneriyor, ne yapmayı düşünüyor?
Bizim talebimiz 16 girişli öğrenciler için uygulunan yaz kursu ve akabinde ek sınav talebi değildir. Bu çözümün kalıcı olmayıp yalnızca bu döneme ait geçici bir çözüm olacağına inanıyoruz ki geçen sene böyle bir çözüm denenmiş tecrübe edilmiş ve bu sene başarısızlık oranında bir değişim gözlenmemiştir. Bu noktada talebimiz Yıldız Teknik Üniversitesinin öğrencisine sahip çıkması ve üniversite başlangıç yıllarında öğrencisini eğitimden uzak tutarak öğrencisini psikolojik bir sorumluluk altına itmemesidir. Bizden sonra olası ihtimalle bizim yaşadığımız sorunlarla karşı karşıya gelebilecek arkadaşlar için de kalıcı bir çözüm istemekteyiz ve son sınav hakkımız olduğundan, bu sorunlar bizi çözüm niteliğinde bakabileceğimiz tek yol olan şartlı geçişe yönlendirmektedir. Bizler ise okulumuzu ve bölümlerimizi seviyoruz, bu mağduriyetin son bulması için ise YTÜ öğrencileri birlikte hareket edecek.