Reklam
Kategoriler: Gündem

Diyanet 6 aylık harcamasıyla 28 kurumu solladı

Reklam

Diyanet İşleri Başkanlığı (DİB) 2020 yılının ilk yarısında en fazla harcama yapan 12’nci kamu kurumu oldu. Diyanet Ocak-Haziran dönemini kapsayan yılın ilk altı ayında yaptığı 5,6 milyar TL’lik harcamayla Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Dışişleri Bakanlığı’nın da aralarında olduğu 28 kamu kurumundan fazla para harcadı.

Hazine ve Maliye Bakanlığı’nca hazırlanan Merkezi Yönetim Mali İstatistikleri tablosuna göre Diyanet’in yılın ilk altı aylık diliminde yaptığı harcamalar toplamı 5 milyar 658 milyon TL’ye ulaştı. Yılın ilk yarısında en yüksek harcamayı 1,2 milyar TL ile ocak ayında yapan Diyanet’in Şubat, Mart, Nisan, Mayıs ve Haziran aylarındaki harcamalarının ortalaması ise 850 milyon TL olarak gerçekleşti.

Hazine Bakanlığı’na bağlı Muhasebat Genel Müdürlüğü’nün verilerine göre Diyanet, kamu kurumlarının bütçe harcamalarına göre sıralandığı listede 12’nciliğe yerleşti. Yüksek harcamaları ile öne çıkan Diyanet, yılın ilk altı ayında Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’ndan 2,2 milyar TL fazla para harcadı. Kurumun temmuz ayı harcamasının ise 937 milyon TL olduğu açıklandı.

KÜLTÜR VE TURİZM BAKANLIĞINDAN 3,7 MİLYAR TL FAZLA HARCADI

BirGün’den Mustafa M. Bildircin’in haberine göre, Diyanet İşleri Başkanlığı’nın harcamalarıyla geride bıraktığı genel bütçeli idarelerin arasında Kültür ve Turizm Bakanlığı ile Dışişleri Bakanlığı da yer aldı. Kültür ve Turizm Bakanlığı yılın ilk yarısı için ayrılan 5,7 milyar TL’lik ödeneğin, 1,9 milyar TL’sini tüketirken Dışişleri Bakanlığı, 4,7 milyar TL’lik ödeneğinin 2,1 milyar TL’sini kullandı. Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı 7,9 milyar TL’lik ödeneğin 3.4 milyar TL’sini harcadı.

Buna göre Diyanet, bu yılın ilk yarısında Kültür ve Turizm Bakanlığı’ndan 3,7 milyar TL, Dışişleri Bakanlığı’ndan ise 3,5 milyar TL fazla para harcadı. Diyanet harcamalarıyla Sanayi ve Teknoloji Bakanlığı’nı da 2,2 milyar TL geride bıraktı.

5,6 MİLYAR TL’NİN 4,6’SI PERSONEL GİDERİ

Diyanet İşleri Başkanlığı’nın yılın ilk yarısında yaptığı 5,6 milyar TL’lik harcamanın 4,6 milyar TL’sini personel giderleri oluşturdu. SGK’ye 838 milyon TL prim ödeyen idare, 116 milyon TL’lik de mal ve hizmet alım gideri yaptı.

Reklam

Önceki Haberler

İhraç edileceği öne sürülen Ümit Dikbayır CHP’den istifa etti

CHP Sakarya Milletvekili Ümit Dikbayır partiden istifa ettiğini açıkladı. Dikbayır, "Benim itirazım Cumhuriyet Halk Partisine…

23 Haziran 2026 17:27

Kendini ‘genel başkan’ olarak tanıtıp AVM’de denetim yaptı: 6 şüpheli gözaltına alındı

Ankara Cumhuriyet Başsavcılığı'nın başlattığı soruşturma kapsamında, kendisini 'Cumhur İttifakı Ocakları Genel Başkanı' olarak tanıtıp, alışveriş…

23 Haziran 2026 16:41

Lavrov: Ukrayna ile müzakereleri kaldığımız yerden sürdürmeye hazırız

Rusya Dışişleri Bakanı Sergey Lavrov, Ukrayna ile müzakereleri kaldıkları yerden sürdürmeye hazır olduklarını belirterek, "Meselenin…

23 Haziran 2026 16:12

CHP’den AKP’ye geçen Beykoz Belediyesi 35 adet Togg satın aldı

CHP'den AKP'ye geçen Özlem Vural Gürzel'in yönetimindeki Beykoz Belediyesi, 35 adet elektrikli Togg satın aldı.

23 Haziran 2026 15:33

CHP’de Kılıçdaroğlu yönetiminden yeni ihraç kararları

CHP'de Kemal Kılıçdaroğlu liderliğindeki 'mutlak butlan' yönetimi, partinin iki il başkanı için daha ihraç kararı…

23 Haziran 2026 15:20

Selahattin Demirtaş, Kemal Kılıçdaroğlu’nun görüşme talebini reddetti iddiası

Edirne Cezaevi'nde bulunan HDP'nin eski Eş Genel Başkanı Selahattin Demirtaş'ın, Kemal Kılıçdaroğlu'nun görüşme talebini reddettiği…

23 Haziran 2026 15:13
Reklam