Reklam
Kategoriler: İç Açı

Havayolu yolcu haklarında kısıtlamaya gidiliyor

Reklam

Avrupa Birliği, havayolu yolcularının rötar kaynaklı tazminat talep edebilecekleri süreyi 3 saatten 5 saate çıkarmayı hedefliyor.

Yolcu hakları uzun zamandır Avrupa’nın gündemindeki yerini koruyor. Çeşitli dönemlerde kanuni düzenlemeler söz konusu oluyor. Avrupa Birliği Komisyonu tarafından AB üyesi ülkelerin ulaştırma bakanlarına gönderilen son öneri ise yolcuların haklarını kısıtlayacak nitelik taşıyor. Komisyonun önerisinin yasalaşması durumunda uçuş tazminatının azami süresi 3 saatten 5 saate çıkarılıyor. Yani, yolcular 3 saati aşan rötarlarda firmadan tazminat talep etme hakkına sahipken bu süre artık 5 saate çıkacak. Düzenlemeyle tazminat süresinin 12 saate kadar çıkarılabileceği konuşuluyor.

Avrupa Birliği Komisyonu, kanun teklifini bu yıl içerisinde görüşerek yıl sonuna kadar yürürlüğe sokmayı hedefliyor. Kanun teklifinin yürürlüğe girmesi Avrupa’dan yaşayan ve Türkiye uçacak olan yolcuları da etkileyecek. Benzer şekilde Türkiye’den Avrupa’ya uçuş gerçekleştiren Avrupa menşeli havayolu şirketlerini tercih eden yolcularda yeni düzenlemeden etkilenecekler arasında yer alıyor.

“DÜZENLEME ŞİRKETLERİN İSTEĞİ”

Dünya gazetesinde yer alan habere göre; Avrupa havalimanlarında artan yoğunluk ve maliyetler söz konusu düzenlemenin gerekçeleri olarak belirtiliyor. IATA verilerine göre, 10 yıl öncesine göre hava trafiğindeki gecikme süreleri iki katına çıkmış durumda. Rötardan doğan tazminat hakkı sürelerinin artırılmasıyla ilgili açıklama yapan Flightlaw firmasının kurucularından hukukçu Hilal Paksoy, düzenlemenin Avrupalı hava yolu şirketlerinin baskısı neticesinde kanunlaşacağını ifade etti. Paksoy, “Yeni düzenlemeyle birlikte havalimanı yoğunluğu kaynaklı gecikmelerin yanı sıra teknik aksaklıklardan doğan gecikmelerin bedelini de yolcular ödeyecek. Ancak Avrupa Birliği Adalet Divanı kararlarına göre teknik sorunlardan havayolu şirketleri sorumlu tutulabilir. Eğer düzenleme yasalaşırsa bu kararlar hiçe sayılmış olacak” dedi.

TÜRKİYE’DE DURUM NASIL?

Türkiye’de Avrupa Birliği yönetmenliğine paralel olarak düzenlenen SHY Yolcu Yönetmeliği uygulanıyor. Yolcu hakları uygulama esaslarına göre, 5 saat den sonra rötarli uçuşlarda tazminat hakkı bulunuyor. Ve teknik sorunlarda olağanüstü durum olarak değerlendirilmiyor. Fakat, Danıştay’ın 2016’da verdiği karara göre rötarlı uçuşlarda tazminat hakkı bulunmuyor. Sadece iptal edilen uçuşlarda veya yolcuların uçağa alınmadığı durumlarda tazminat hakkı doğuyor. Bunlara ek olarak bağlantılı uçuşlarda, ilk uçağın geç kalması nedeniyle kaçırılan ikinci uçuş için tazminat hakkı bulunuyor.

Reklam

Önceki Haberler

‘Kadına yönelik şiddet araştırılsın’ önerisi AKP ve MHP oylarıyla reddedildi

TBMM Genel Kurulu'nda CHP ve DEM Parti tarafından verilen kadına yönelik şiddetin nedenlerinin tüm boyutlarıyla…

26 Kasım 2025 09:19

İtalya’da kadın cinayetine ömür boyu hapis cezası öngören yasa tasarısı kabul edildi

İtalya’da kadın cinayetlerine ayrı suç tanımı getiren ve faile ömür boyu hapis cezası öngören yasa,…

26 Kasım 2025 09:15

Valiliğin sokakta yaşayan hayvanları besleme yasağına tepki: Ölüme terk etmeyeceğiz

İstanbul Valiliği tarafından yayımlanan sokakta yaşayan hayvanlara yönelik genelgeyi Valilik binası önünde protesto eden yaşam…

25 Kasım 2025 18:44

Mansur Yavaş soruşturmasında Gökçek, kulis yapıyor iddiası

CHP Ankara Milletvekili Umut Akdoğan Gökçek Ailesi'nin Mansur Yavaş aleyhine kulis yaptığını iddia etti.

25 Kasım 2025 16:11

TKH: Kadınlar yaşayacak, bu düzen değişecek!

Türkiye Komünist Hareketi (TKH) 25 Kasım dolayısıyla yaptığı açıklamada "Bugün Türkiye’de başta kadınlar olmak üzere…

25 Kasım 2025 15:59

Cemil Tugay’dan AKP’ye geçecek iddialarına yanıt

İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Cemil Tugay, AKP’ye geçeceği yönündeki iddiaları sert bir dille reddetti. Saygı…

25 Kasım 2025 12:49
Reklam