Reklam
Kategoriler: İç Açı

Havayolu yolcu haklarında kısıtlamaya gidiliyor

Reklam

Avrupa Birliği, havayolu yolcularının rötar kaynaklı tazminat talep edebilecekleri süreyi 3 saatten 5 saate çıkarmayı hedefliyor.

Yolcu hakları uzun zamandır Avrupa’nın gündemindeki yerini koruyor. Çeşitli dönemlerde kanuni düzenlemeler söz konusu oluyor. Avrupa Birliği Komisyonu tarafından AB üyesi ülkelerin ulaştırma bakanlarına gönderilen son öneri ise yolcuların haklarını kısıtlayacak nitelik taşıyor. Komisyonun önerisinin yasalaşması durumunda uçuş tazminatının azami süresi 3 saatten 5 saate çıkarılıyor. Yani, yolcular 3 saati aşan rötarlarda firmadan tazminat talep etme hakkına sahipken bu süre artık 5 saate çıkacak. Düzenlemeyle tazminat süresinin 12 saate kadar çıkarılabileceği konuşuluyor.

Avrupa Birliği Komisyonu, kanun teklifini bu yıl içerisinde görüşerek yıl sonuna kadar yürürlüğe sokmayı hedefliyor. Kanun teklifinin yürürlüğe girmesi Avrupa’dan yaşayan ve Türkiye uçacak olan yolcuları da etkileyecek. Benzer şekilde Türkiye’den Avrupa’ya uçuş gerçekleştiren Avrupa menşeli havayolu şirketlerini tercih eden yolcularda yeni düzenlemeden etkilenecekler arasında yer alıyor.

“DÜZENLEME ŞİRKETLERİN İSTEĞİ”

Dünya gazetesinde yer alan habere göre; Avrupa havalimanlarında artan yoğunluk ve maliyetler söz konusu düzenlemenin gerekçeleri olarak belirtiliyor. IATA verilerine göre, 10 yıl öncesine göre hava trafiğindeki gecikme süreleri iki katına çıkmış durumda. Rötardan doğan tazminat hakkı sürelerinin artırılmasıyla ilgili açıklama yapan Flightlaw firmasının kurucularından hukukçu Hilal Paksoy, düzenlemenin Avrupalı hava yolu şirketlerinin baskısı neticesinde kanunlaşacağını ifade etti. Paksoy, “Yeni düzenlemeyle birlikte havalimanı yoğunluğu kaynaklı gecikmelerin yanı sıra teknik aksaklıklardan doğan gecikmelerin bedelini de yolcular ödeyecek. Ancak Avrupa Birliği Adalet Divanı kararlarına göre teknik sorunlardan havayolu şirketleri sorumlu tutulabilir. Eğer düzenleme yasalaşırsa bu kararlar hiçe sayılmış olacak” dedi.

TÜRKİYE’DE DURUM NASIL?

Türkiye’de Avrupa Birliği yönetmenliğine paralel olarak düzenlenen SHY Yolcu Yönetmeliği uygulanıyor. Yolcu hakları uygulama esaslarına göre, 5 saat den sonra rötarli uçuşlarda tazminat hakkı bulunuyor. Ve teknik sorunlarda olağanüstü durum olarak değerlendirilmiyor. Fakat, Danıştay’ın 2016’da verdiği karara göre rötarlı uçuşlarda tazminat hakkı bulunmuyor. Sadece iptal edilen uçuşlarda veya yolcuların uçağa alınmadığı durumlarda tazminat hakkı doğuyor. Bunlara ek olarak bağlantılı uçuşlarda, ilk uçağın geç kalması nedeniyle kaçırılan ikinci uçuş için tazminat hakkı bulunuyor.

Reklam

Önceki Haberler

TKH Ankara İl Örgütü: Sendikalı olmak suç değil haktır!

AKP'li Altındağ Belediye Başkanı Veysel Tiryaki, haksız bir şekilde belediyedeki işlerinden çıkarılan işçilerin kurduğu çadıra…

11 Nisan 2025 20:31

TKH Genel Başkanı Aysel Tekerek: İstibdat kaybedecek, halk kazanacak

Türkiye Komünist Hareketi (TKH) Genel Başkanı Aysel Tekerek, Silivri Cezaevi'nin önünde yaptığı açıklamada yapılanların hesabının…

11 Nisan 2025 20:17

Cihatçı Colani’nin Türkiye ziyareti Kadıköy’de protesto edildi

Suriye'de yönetimi ele geçiren HTŞ Lideri Colani'nin Antalya'ya yapacağı ziyaret Kadıköy'de Alevi kurumlarının çağrısıyla düzenlenen…

11 Nisan 2025 19:15

Silivri’deki Marmara Cezaevi’nde tutuklu bulunan gençler serbest bırakılmaya başlandı

Yurt çapındaki protestolarda tutuklanan çoğunluğu gençlerin oluşturduğu yurttaşlardan bir kısımı daha serbest bırakıldı.

11 Nisan 2025 18:32

AKP’li Altındağ Belediye Başkanı Tiryaki işçilerin çadırına saldırdı, sendika şube başkanına yumruk attı

AKP'li Altındağ Belediye Başkanı Veysel Tiryaki, belediyedeki işlerinden çıkarılan Hak-İş’e bağlı Hizmet-İş üyesi işçilerin belediye…

11 Nisan 2025 17:57

Ekrem İmamoğlu’nun savunması ortaya çıktı

Ekrem İmamoğlu, İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı Akın Gürlek'e ilişkin ifadeleri nedeniyle "hakaret", "tehdit" ve "hedef gösterme"…

11 Nisan 2025 17:13
Reklam