Reklam
Kategoriler: İç Açı

Havayolu yolcu haklarında kısıtlamaya gidiliyor

Reklam

Avrupa Birliği, havayolu yolcularının rötar kaynaklı tazminat talep edebilecekleri süreyi 3 saatten 5 saate çıkarmayı hedefliyor.

Yolcu hakları uzun zamandır Avrupa’nın gündemindeki yerini koruyor. Çeşitli dönemlerde kanuni düzenlemeler söz konusu oluyor. Avrupa Birliği Komisyonu tarafından AB üyesi ülkelerin ulaştırma bakanlarına gönderilen son öneri ise yolcuların haklarını kısıtlayacak nitelik taşıyor. Komisyonun önerisinin yasalaşması durumunda uçuş tazminatının azami süresi 3 saatten 5 saate çıkarılıyor. Yani, yolcular 3 saati aşan rötarlarda firmadan tazminat talep etme hakkına sahipken bu süre artık 5 saate çıkacak. Düzenlemeyle tazminat süresinin 12 saate kadar çıkarılabileceği konuşuluyor.

Avrupa Birliği Komisyonu, kanun teklifini bu yıl içerisinde görüşerek yıl sonuna kadar yürürlüğe sokmayı hedefliyor. Kanun teklifinin yürürlüğe girmesi Avrupa’dan yaşayan ve Türkiye uçacak olan yolcuları da etkileyecek. Benzer şekilde Türkiye’den Avrupa’ya uçuş gerçekleştiren Avrupa menşeli havayolu şirketlerini tercih eden yolcularda yeni düzenlemeden etkilenecekler arasında yer alıyor.

“DÜZENLEME ŞİRKETLERİN İSTEĞİ”

Dünya gazetesinde yer alan habere göre; Avrupa havalimanlarında artan yoğunluk ve maliyetler söz konusu düzenlemenin gerekçeleri olarak belirtiliyor. IATA verilerine göre, 10 yıl öncesine göre hava trafiğindeki gecikme süreleri iki katına çıkmış durumda. Rötardan doğan tazminat hakkı sürelerinin artırılmasıyla ilgili açıklama yapan Flightlaw firmasının kurucularından hukukçu Hilal Paksoy, düzenlemenin Avrupalı hava yolu şirketlerinin baskısı neticesinde kanunlaşacağını ifade etti. Paksoy, “Yeni düzenlemeyle birlikte havalimanı yoğunluğu kaynaklı gecikmelerin yanı sıra teknik aksaklıklardan doğan gecikmelerin bedelini de yolcular ödeyecek. Ancak Avrupa Birliği Adalet Divanı kararlarına göre teknik sorunlardan havayolu şirketleri sorumlu tutulabilir. Eğer düzenleme yasalaşırsa bu kararlar hiçe sayılmış olacak” dedi.

TÜRKİYE’DE DURUM NASIL?

Türkiye’de Avrupa Birliği yönetmenliğine paralel olarak düzenlenen SHY Yolcu Yönetmeliği uygulanıyor. Yolcu hakları uygulama esaslarına göre, 5 saat den sonra rötarli uçuşlarda tazminat hakkı bulunuyor. Ve teknik sorunlarda olağanüstü durum olarak değerlendirilmiyor. Fakat, Danıştay’ın 2016’da verdiği karara göre rötarlı uçuşlarda tazminat hakkı bulunmuyor. Sadece iptal edilen uçuşlarda veya yolcuların uçağa alınmadığı durumlarda tazminat hakkı doğuyor. Bunlara ek olarak bağlantılı uçuşlarda, ilk uçağın geç kalması nedeniyle kaçırılan ikinci uçuş için tazminat hakkı bulunuyor.

Reklam

Önceki Haberler

Tunceli ve Ovacık belediyelerine kayyum atandı

İçişleri Bakanlığı'ndan yapılan açıklamaya göre Tunceli Belediye Başkanı Cevdet Konak ve Ovacık Belediye Başkanı Mustafa Sarıgül…

22 Kasım 2024 20:31

Rusya’dan Biden’a balistik füze tepkisi: Gitmek üzere olan yönetim gerginliği arttırıyor

Kremlin Sözcüsü Dmitriy Peskov, Rusya'nın nükleer olmayan hipersonik ekipmanlarla donatılmış bir balistik füzeyi fırlatarak, Batı'ya…

22 Kasım 2024 15:22

Füze saldırısına onay vermişti, ABD yine sorumluluk almayı reddetti

Beyaz Saray Basın Sözcüsü Jean-Pierre yaptığı açıklamada ne ABD'nin ne de Ukrayna'nın bölgedeki gerilimi arttırmada…

22 Kasım 2024 14:30

Kılıçdaroğlu hakim karşısına çıkıyor

Eski CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, AKP'li Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın şikâyetiyle 11 yıl 8 ay hapis…

22 Kasım 2024 14:20

Abdullah Gül’ün eski basın danışmanı yargılandığı ‘Ak trol’ davasından beraat etti

11. Cumhurbaşkanı Abdullah Gül'ün eski basın danışmanı Ahmet Sever, Mustafa Varank’ın açtığı 'Ak trol' davasından…

22 Kasım 2024 14:16

Hakkında soruşturma başlatılan Fatih Altaylı’dan ilk açıklama

"Halkı yanıltıcı bilgiyi alenen yayma" suçlamasıyla hakkında soruşturma başlatılan gazeteci Fatih Altaylı, "Olağan ve alışık…

22 Kasım 2024 14:07
Reklam