Reklam
Kategoriler: İç Açı

İBB’den toplu taşımada ‘normalleşme’ uyarıları

Reklam

AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın geçen hafta kabine toplantısının ardından açıkladığı ‘normalleşme adımları’ yarından itibaren devreye girecek.

AVM’lerin açılmasını ve pek çok işletmenin tekrar faaliyete geçmesini öngören bu adımlar nedeniyle, İstanbul’da özel araç ve toplu taşıma kullanımında ciddi oranda artış bekleniyor.

İstanbul Büyükşehir Belediyesi (İBB), toplu taşıma araçlarında olağanüstü kısıtlamaların sürdüğünü anımsatarak kentteki vatandaşları uyardı.

İBB, 6 maddelik uyarıları şöyle sıraladı:

1-Salgın halen devam etmektedir, zorunlu olmadıkça lütfen evden çıkmayınız.

2-Toplu taşımayı kullanmak yerine mümkünse yürümeyi ya da bisiklete binmeyi tercih ediniz.

3-Toplu taşımayı kullanmak zorundaysanız, yoğun saatlerde değil sabah 10:00’dan sonra akşam da 16:00’dan önce toplu taşıma araçlarını kullanınız.

4-Otobüs duraklarında, metro istasyonlarında fiziki mesafenizi en az 1-2 metre ile koruyun.

5-Maskesiz toplu taşıma araçlarına binmek yasaktır. Ayrıca yüzeylere, merdiven korkuluklarına, toplu taşıma araçlarındaki tutamaçlara dokunmamaya özen gösteriniz.

6-Kullandığınız maske ve eldivenleri lütfen çöp poşetlerine atınız. Ellerinizi yüzünüze sürmeyiniz ve toplu taşıma kullanımından sonra ellerinizi yıkayınız.”

“SIKINTI YAŞANACAK”

Yarın yüzde 100 kapasite ile çalışılacağı açıklanan İBB açıklamasında, salgın tehlikesinin sürmesi nedeniyle herkes mümkün olduğunca evde kalarak sağlığını korumaya davet edilirken şu ifadeleri kullanıldı:

“Belirtmek isteriz ki, İstanbul’da tüm toplu ulaşım seferleri 11 Mayıs Pazartesi günü yüzde 100 kapasite ile çalışacaktır. Buna rağmen yolcu taşımasında kısıtlamalar nedeniyle sıkıntı yaşanacağı da alenen ortadadır. Yapılan yeni düzenlemeyle ticari taksilerin 3 yolcu almasına karar verilmiştir. Bunun anlamı şudur; 2 metrekarelik alanda sürücü dahil 4 kişi yolculuk edebilir. Oysa toplu taşıma araçlarında böyle bir serbesti henüz başlamamıştır.

Bu vesileyle pazartesi günü ve sonrasında toplu taşımada elimizde olmayan nedenlerle siz değerli yolcularımızın bir bölümü mağduriyet yaşayabilir. Kıymetli halkımıza, tekrar belirtmek isteriz ki salgın tehlikesi sürmektedir ve mümkün olduğunca evde kalarak lütfen sağlığınızı koruyunuz.”

Reklam

Önceki Haberler

Muayene sürelerine NATO ayarı: 20 dakikaya uzatıldı

Ankara'da düzenlenecek NATO Zirvesi öncesinde kamu hastanelerinde randevu sayıları azaltıldı, muayene süreleri 20 dakikaya çıkarıldı.…

22 Haziran 2026 18:22

Yandaş ‘gazetecilerin’ Beykoz sevdasının nedeni ortaya çıktı

AKP’ye katılan Beykoz Belediye Başkanvekili Özlem Vural Gürzel için sosyal medyada aynı ifadelerle yapılan paylaşımların,…

22 Haziran 2026 17:57

Katar’daki patlamada 13 işçi hayatını kaybetti

Katar'ın başkenti Doha'nın kuzeyindeki Ras Laffan Sanayi Bölgesi'nde bir fabrikada meydana gelen patlamada 13 kişinin…

22 Haziran 2026 17:30

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP’den istifa ettiği gün AKP’ye katıldı: Erdoğan’ın elini öptü, rozeti ‘kaptı’

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, bugün CHP'den istifa etti. Koç, istifasından sadece birkaç saat sonra…

22 Haziran 2026 17:00

Trump’ın istihbarat direktörünü tarikat lideri yönlendirdi iddiası

ABD Ulusal İstihbarat Direktörü Tulsi Gabbard'la ilişkili olduğu iddia edilen yaklaşık 20 bin sayfalık döküman,…

22 Haziran 2026 14:51

Murat Kurum’u ziyaret etmişti: Haymana Belediye Başkanı Levent Koç CHP’den istifa etti

Haymana Belediye Başkanı Levent Koç, CHP'den istifa etti. Koç'un AKP'ye geçmesi bekleniyor. Öte yandan Ankara'da…

22 Haziran 2026 14:36
Reklam