Reklam
Kategoriler: Gündem

“İlkokul çağındaki 72 milyon çocuk öğrenme yoksulluğu ile karşı karşıya”

Reklam

Dünya Bankası, eğitim teknolojisi dahil olmak üzere ülkelerin uygulayabileceği yatırım ve politikaları ana hatlarıyla açıkladığı iki rapor yayınladı. Araştırmaya göre Covid-19 nedeniyle okulların kapanması ilkokul çağındaki 72 milyon çocuğu, 10 yaşına kadar basit bir metni okuyup anlayamayacakları anlamına gelen öğrenme yoksulluğuna itiyor.

Raporda, pandeminin düşük ve orta gelirli ülkelerde öğrenme yoksulluğu içinde yaşayan ilkokul çağındaki çocukların oranını yüzde 53’ten yüzde 63’e çıkarabileceği belirtildi. Bu durumun ise söz konusu neslin gelecekteki kazançlarından yaklaşık 10 trilyon dolar kaybetme riski olduğu ve bunun da küresel gayri safi yurtiçi hasılanın (GSYİH) yaklaşık yüzde 10’una eşit olduğu belirtildi.

“HER ZAMANKİ YOLLARLA ÇALIŞMAYA DEVAM EDEMEYİZ”

Dünya Bankası İnsani Gelişmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mamta Murthi, şöyle konuştu:

“Acil eylem olmadan, bu neslin öğrencileri hiçbir zaman tam kapasitelerine ve gelir potansiyellerine ulaşamayabilir. Bunun sonucunda ülkeler uzun vadede ekonomik büyümeyi sürdürmek için temel insan sermayesini kaybedecek

Dünya genelindeki çocukların yarısından fazlasının öğrenme yoksulluğu içinde olması kabul edilemez. Bu nedenle eğitimde her zamanki gibi aynı yollarla çalışmaya devam edemeyiz. Dünyanın dört bir yanındaki politika yapıcılar ve paydaşlar, vizyoner ve cesur eylemlerle bu krizi eğitim sistemlerini dönüştürmek için bir fırsat haline getirebilir, böylece tüm çocuklar her yerde başarıya ulaşabilir. ”

EKONOMİK YOKSULLUK OKULU BIRAKMA RİSKİNİ ARTIRDI

Okulların kapatılmasına neden olan Covid-19’un, nisanda 1.6 milyar öğrenciyi, bugün ise 700 milyon öğrenciyi okul dışında bıraktığı belirtildi. Aynı zamanda küresel ekonomik daralmanın aile gelirleri üzerindeki olumsuz etkisinin de okulu bırakma riskini artırdığı belirtildi. Araştırmada pandemi döneminde genç kızların artan ergen hamileliği ve evlilik riskiyle karşı karşıya olduğu da ifade edildi. Engelli, azınlık ve mülteci olan çocukların ise uzaktan eğitim için gerekli materyallere erişme olasılığının ve kriz sonrası okula dönme ihtimalinin daha düşük olduğu ifade edildi.

UZAKTAN EĞİTİM EŞİTSİZLİĞİ ARTIRDI

Uzaktan eğitime geçilmesinin çocuklar arasındaki dijital becerilerde ve ebeveyn desteklerinin kalitesi arasında farklılıklar olduğu belirtilen raporda bu durumun öğrenme eşitsizliğini artırdığı ifade edildi.

Reklam

Önceki Haberler

TKH heyetinden 94.günündeki İKÇÜ grevine dayanışma ziyareti

Türkiye Komünist Hareketi İzmir İl Örgütü, direnişlerindeki 94. günde İzmir Katip Çelebi Üniversitesi emekçilerini ziyaret…

5 Ekim 2025 12:10

Yeni Ülke’nin 31. Sayısı “Solun “Cumhuriyet ile sınavı” manşetiyle yayımlandı.

İki aylık fikir dergisi Yeni Ülke 31. sayısında "Solun Cumhuriyet ile sınavı" dosyası ve dolu…

3 Ekim 2025 19:42

Şirketlerine kayyum atanan Aziz İhsan Aktaş’ın Cengiz’le ortak olduğu şirkete dokunulmamış

Aziz İhsan Aktaş'ın 16 şirketine kayyum atanırken sevgilisi ve akrabaları üzerine kurulu şirketleri ile Cengiz…

3 Ekim 2025 17:33

Çorlu Tren Faciası ile gündeme gelmişti: Tartışmalı yöneticiye bir ihale daha

Çorlu Tren Katliamı’nda adı gündeme gelen dönemin TCDD Genel Müdürü İsa Apaydın’ın yöneticisi olduğu Deha…

3 Ekim 2025 15:58

Mabel Matiz’e istenen ceza belli oldu

Ünlü şarkıcı Mabel Matiz hakkında hazırlanan iddianamede, erişime engellenen 'Perperişan' şarkısının sözlerinin 'çocuklar için tehlike…

3 Ekim 2025 15:07

Maraş Katliamı sanığı Ökkeş Şendiller’in ölümü Türkiye sağını buluşturdu

Maraş Katliamı Davası'nda yargılanan ve katliamın sembol ismi olarak bilinen eski Milletvekili Ökkeş Şendiller için…

3 Ekim 2025 15:02
Reklam