Reklam
Kategoriler: Gündem

“İlkokul çağındaki 72 milyon çocuk öğrenme yoksulluğu ile karşı karşıya”

Reklam

Dünya Bankası, eğitim teknolojisi dahil olmak üzere ülkelerin uygulayabileceği yatırım ve politikaları ana hatlarıyla açıkladığı iki rapor yayınladı. Araştırmaya göre Covid-19 nedeniyle okulların kapanması ilkokul çağındaki 72 milyon çocuğu, 10 yaşına kadar basit bir metni okuyup anlayamayacakları anlamına gelen öğrenme yoksulluğuna itiyor.

Raporda, pandeminin düşük ve orta gelirli ülkelerde öğrenme yoksulluğu içinde yaşayan ilkokul çağındaki çocukların oranını yüzde 53’ten yüzde 63’e çıkarabileceği belirtildi. Bu durumun ise söz konusu neslin gelecekteki kazançlarından yaklaşık 10 trilyon dolar kaybetme riski olduğu ve bunun da küresel gayri safi yurtiçi hasılanın (GSYİH) yaklaşık yüzde 10’una eşit olduğu belirtildi.

“HER ZAMANKİ YOLLARLA ÇALIŞMAYA DEVAM EDEMEYİZ”

Dünya Bankası İnsani Gelişmeden Sorumlu Başkan Yardımcısı Mamta Murthi, şöyle konuştu:

“Acil eylem olmadan, bu neslin öğrencileri hiçbir zaman tam kapasitelerine ve gelir potansiyellerine ulaşamayabilir. Bunun sonucunda ülkeler uzun vadede ekonomik büyümeyi sürdürmek için temel insan sermayesini kaybedecek

Dünya genelindeki çocukların yarısından fazlasının öğrenme yoksulluğu içinde olması kabul edilemez. Bu nedenle eğitimde her zamanki gibi aynı yollarla çalışmaya devam edemeyiz. Dünyanın dört bir yanındaki politika yapıcılar ve paydaşlar, vizyoner ve cesur eylemlerle bu krizi eğitim sistemlerini dönüştürmek için bir fırsat haline getirebilir, böylece tüm çocuklar her yerde başarıya ulaşabilir. ”

EKONOMİK YOKSULLUK OKULU BIRAKMA RİSKİNİ ARTIRDI

Okulların kapatılmasına neden olan Covid-19’un, nisanda 1.6 milyar öğrenciyi, bugün ise 700 milyon öğrenciyi okul dışında bıraktığı belirtildi. Aynı zamanda küresel ekonomik daralmanın aile gelirleri üzerindeki olumsuz etkisinin de okulu bırakma riskini artırdığı belirtildi. Araştırmada pandemi döneminde genç kızların artan ergen hamileliği ve evlilik riskiyle karşı karşıya olduğu da ifade edildi. Engelli, azınlık ve mülteci olan çocukların ise uzaktan eğitim için gerekli materyallere erişme olasılığının ve kriz sonrası okula dönme ihtimalinin daha düşük olduğu ifade edildi.

UZAKTAN EĞİTİM EŞİTSİZLİĞİ ARTIRDI

Uzaktan eğitime geçilmesinin çocuklar arasındaki dijital becerilerde ve ebeveyn desteklerinin kalitesi arasında farklılıklar olduğu belirtilen raporda bu durumun öğrenme eşitsizliğini artırdığı ifade edildi.

Reklam

Önceki Haberler

İhvancı Ümmet Vakfı’nın Gazze için topladığı 500 milyon dolar çalınmış

Mısırlı araştırmacı Maher Farghali, "Müslüman Kardeşler" ile bağlantılı Türkiye merkezli Ümmet Vakfı'nın Gazze'de ihtiyaç sahipleri…

3 Aralık 2025 16:23

Lisedeki “öğretmene zorbalık” görüntülerine Eğitim-İş’ten tepki

Ankara’daki bir lisede öğrencilerin öğretmene yönelik alaycı tavırları tepki toplarken, Eğitim-İş Genel Başkanı Özbay bunun…

3 Aralık 2025 16:11

Sındırgı’daki milyonluk ihale, Erdoğan’ın hemşehrisine gitti

Balıkesir Sındırgı'da meydana gelen 6.1 büyüklüğündeki depremin ardından enkazının kaldırılmasıyla ilgili gerçekleştirilen 7,5 milyonluk iki…

3 Aralık 2025 15:54

AB ruhu çağrılınca gelir mi

Avrupa Birliği’ndeki karmaşaya karşın CHP’nin yeni parti programı, Kopenhag Kriterleri’ni hızla hayata geçirerek tam üyelik…

3 Aralık 2025 15:51

TÜİK açıklamıştı: Saray’dan enflasyon değerlendirmesi

Cumhurbaşkanı Yardımcısı Cevdet Yılmaz, TÜİK'in açıkladığı kasım ayı enflasyon verilerini değerlendirdi. Yılmaz, 2024 yılı haziran…

3 Aralık 2025 15:37

TKH MK Üyesi Kurtuluş Kılçer: BOP’un ve ‘çözüm süreci’nin yönü bellidir!

Türkiye Komünist Hareketi (TKH) MK üyesi Kurtuluş Kılçer, Yurtsever TV'de gündeme dair açıklamalarda bulundu. Kılçer…

3 Aralık 2025 15:06
Reklam