İstanbul Havalimanı’nda olumsuz hava koşulları nedeniyle çok sayıda seferin iptal edilmesinin ardından CHP İstanbul Milletvekili Gürsel Tekin, Meclis Başkanlığı’na bir önerge vererek Meclis Araştırması talebinde bulundu.
Meclis’e verdiği önergede faaliyete geçtiği günden bu yana havalimanının fiziki koşulları nedeniyle iniş ve uçuş zorluklarıyla gündemden düşmediğini belirten Tekin, oluşabilecek risklerin önüne geçilmesi ve gerekli önlemlerin alınması amacıyla Meclis Araştırması açılmasını istedi.
Dünyadaki havalimanlarının verilerinin toplandığı Flightradar24’e göre İstanbul Havalimanı’nın, dünyada en fazla rötarın yaşandığı ikinci havalimanı olduğunu ifade eden Tekin, önergesinde şunları kaydetti:
“Meslek örgütlerinin, sivil toplum kuruluşlarının itirazlarının görmezden gelindiği İstanbul Havalimanı, proje aşamasından bugüne kadar her yönüyle tartışılmaya devam ediyor. Ve yıllar önce yapılan itirazlar birer birer haklı çıkıyor.
Kötü hava koşulları gerekçesiyle havalimanına inemeyen ya da tehlikeli ve gecikmeli olarak inen uçaklar bu tartışmaların odağında yer almaya devam ediyor. Yeni havalimanında uçakların yerde geçirdiği zaman, yani taksi süreleri de yeni bir tartışma konusu haline geldi. Uçaklar ortalama 37 dakika gecikmeli iniş yaparken, kalkışlar da ortalama 47 dakika rötarlı gerçekleşiyor.
3. Havalimanı Teknik Raporu’ isimli belgede, ‘yılın 107 gününün fırtınalı, 65 gününün ise yoğun bulutlu olduğu ifade ediliyor. Uçakların rüzgâra karşı kalkıp, rüzgâra karşı inmeleri gerektiğini, oysa yeni havalimanındaki pistlerin hâkim rüzgarların yönleri dikkate alınmadan inşa edildiğini ifade ediyor. Üçüncü havalimanının kuzey-güney ve doğu-batı doğrultulu pistlerinin, kentin iki ana rüzgârı olan lodos ve poyrazı yandan aldığın; yandan rüzgâr alan uçakların da yağmurlu ve fırtınalı havalarda inerken türbülans ile savrulmalarının muhtemel olduğunu’ ifade ediliyor.”
Meslek örgütleri tarafından hazırlanan raporda, rüzgâr nedeniyle uçakların o havalimanına iniş yapamayacağının 5 yıl önce öngörülmüş olduğunu hatırlatan Tekin, “Uçaklar dünyanın en büyüğü yerine Çorlu’ya iniyorsa burada bir sorun var demeliyiz. Uçaklar inemeseydi ve yeterli yakıtları olmasaydı sonuç ne olurdu? Büyük bir felaket!” deyip şu ifadeleri kullandı:
“Meteorolojik durum ortada iken, bu havaalanının uygun olarak çalışabilir olup-olmadığı acilen araştırılmalıdır. Bu nedenle konuyla ilgili olan tüm bilim insanlarının, meslek odalarının, uzmanların, kurum ve kuruluşların görüşlerinin yeniden alınarak, oluşabilecek risklerin önüne geçilmesi adına gerekli önlemlerin alınması amacıyla bir Meclis Araştırmasının açılmasına ihtiyaç bulunmaktadır. Oluşabilecek risklerin önüne geçilmesi ve gerekli tedbirlerin alınması amacıyla, Anayasa’nın 98, İç Tüzüğümüzün 104 ve 105’nci maddeleri uyarınca bir Meclis araştırması açılmasını arz ederiz.”
Bu haber en son değiştirildi 9 Ocak 2020 14:38 14:38
Yargıtay 3’üncü Ceza Dairesi FETÖ Balyoz Davası'nın yeniden görülmesi kapsamında yargılanan emekli askerler Çetin Doğan,…
İsrail ordusu Gazee'deki El-Ehli Baptist Hastanesi'ni bombaladı. yüzlerce hasta ve yaralı tahliye edilecek başka bir…
Tarih, hak arayışındaki gençlik eylemleriyle doludur. Bu arada boykotun 1880 yılından beri tüm dünyada bir…
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'ne yönelik soruşturma kapsamındaki bazı tutuklular, Silivri'deki Marmara Cezaevi'nden çevre illere naklediliyor.
Sudan'da daha önce orduya bağlı çalışan hızlı Destek Güçleri(RSF) adlı paramileter yapı sivillere saldırmaya devam…
Buldan "Sayın Cumhurbaşkanı bizi AKP Genel Merkezi’nde değil, kendi külliyesinde kabul etti. Bu da şu…