İstanbul Havalimanı'nın üçüncü pistinin yüzde 40 daha küçük yapıldığı anlaşıldı

Önceki gün açılan İstanbul Havalimanı üçüncü pistinin, ihale şartnamesinden 690 metre daha kısa ve 15 metre dar yapıldığı ortaya çıktı.

İstanbul Havalimanı'nın üçüncü pistinin yüzde 40 daha küçük yapıldığı anlaşıldı

Önceki gün AKP’li Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan tarafından açılışı yapılan İstanbul Havalimanı üçüncü pisti ihale şartnamesine göre 3 bin 750 metre uzunlukta ve 60 metre genişlikte olması planlanmıştı.

Açılışta pistin 3 bin 60 metre uzunluğunda ve 45 metre eninde olduğu anlaşıldı. Projeye göre pist alanı toplam 225 bin metrekare olması gerekirken, 137 bin metrekare inşa edilmiş oldu. Yani pist toplamda yüzde 40 küçüldü. Ayrıca pistin sadece bir tarafında 375 metre beton kaplama, kalanın asfalt yapılması da eleştirildi.

İGA YANITSIZ KALDI

Sözcü‘den Yusuf Demir’in haberine göre, pistin arazi iyileştirme ve dolgu masraflarından kaçınmak için kısaltıldığı iddia edildi. Havalimanının yapımını ve işletmesini üstlenen İGA ise pistin kısaltılması ve diğer iddialarla ilgili sorulara yanıt vermedi.

Mevzuata göre işin ihaledeki teknik şartnameye göre yapılıp yapılmadığını Devlet Hava Meydanları İşletmesi’nin (DHMİ) kontrol etmesi gerekiyor. DHMİ’nin genel müdür koltuğuna ise havalimanının devreye alınmasından hemen sonra geçen yıl Temmuz ayında Hüseyin Keskin atandı. Keskin, bu atamaya kadar, projenin yapımını ve işletmesini üstlenen Limak, Cengiz, Mapa ve Kalyon ortaklığı İGA’nın İcra Kurulu Başkanı’ydı. 10 milyar 247 milyon Avro (78.7 milyar TL) yatırım, 22 milyar 152 milyon Avro (170.3 milyar TL) ihale bedeli ve toplam 32.4 milyar Avro (249.2 milyar TL) ekonomik büyüklük ile Türkiye tarihinin en yüksek bütçeli projesindeki bu atama dikkat çekmişti.