İTÜ'de uzaktan eğitim krizi
İTÜ Mimarlık Fakültesi öğrencileri, uzaktan eğitimde yaşanan sorunlarla ilgili çevrimiçi anket yaptı.
Koronavirüs salgınıyla birlikte üniversitelerde eğitime ara verildikten sonra uzaktan eğitim modeline geçiş yapıldı. Nisan ayının ilk haftası uzaktan eğitime geçen İstanbul Teknik Üniversitesi’nde ise uzaktan eğitim krizi çıktı. Uzaktan eğitimin belirsizlikleri, sınavların nasıl yapılacağı, derslere çeşitli sorunlardan dolayı katılamayan öğrencilerin dönem sonunda dezavantajlı duruma düşüp düşmeyeceği gibi konular öğrencilerde eğitime dair kaygı oluşturdu.
İTÜ Mimarlık Fakültesi öğrencileri bu durumla ilgili bir çevrimiçi anket yaptı. Anketin amacı, ‘İTÜ öğrencilerinin yaşadığı sorunları ve kaynaklarını anlayabilmek ve bu noktalardan çıkarak İTÜ’nün yaşanan mağduriyetleri çözmesi yönünde karar alması için altlık oluşturmak’ olarak açıklandı. Ankete 38 bin öğrencili okulda 3 bin öğrenci katıldı.
ÖĞRENCİLER UZAKTAN EĞİTİME KATILAMIYOR
Anket çalışmasıyla ulaşılan sonuçlar pandemi sürecinde öğrencilerin eğitimde yaşadığı zorlukları ve nedenlerini ortaya koydu. Ankete cevap veren öğrencilerin yarısından fazlası uzaktan eğitime düzenli katılamadıklarını belirtti. Derse katılamayan öğrencilerin yüzde 30’u dersleri takip edebilecek uygun fiziki ortama sahip olmama, yüzde 24’ü uzaktan eğitim için gereken araçlara erişememe ve yüzde 5’i kendisinin veya çevresindeki birinin yaşadığı sağlık problemleri gibi nedenler olduğunu belirtti.
OKUL DONDURMA ÇÖZÜM DEĞİL
Öğrencilerin yüzde 90’ı salgın sürecinde önlem olarak okul dondurma seçeneğinin kolaylaştırılmasını bir çözüm olmadığını belirtti. Oy kullanan öğrencilerin yüzde 64’ü ise çözüm olarak “tercihe dayalı geçti-kaldı uygulaması” yapılması gerektiğini belirtti.
Ankete göre öğrencilerin yüzde 75’i uygulamalı dersler alıyor. Uygulamalı derslerin yıl sonu notunda etkili olması ve bu derslerin şimdiye kadar çevrimiçi alınamamış olması öğrencileri endişelendiriyor.
Son olarak anketten yansıyan önemli bir diğer konu ise belirsizlik ortamında zorunlu stajların öğrencilerin mezuniyet durumuna olumsuz etkisi. Ankete katılan öğrencilerden yüzde 33’ü mezuniyet durumunda ve staj yapması gerektiğini belirtti. Bu stajların çevrimiçi olarak yapılmasına yönelik yüzde 41’lik olumlu görüş belirtti.