Reklam
Kategoriler: İç Açı

“Kanal İstanbul yapılırsa Marmara Denizi kıyısındaki tüm sahilleri su basacak, plajlar tümden yok olacak”

Reklam

TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası Başkanı Hüseyin Alan, Karadeniz ile Marmara Denizi arasındaki “kot farkı” nedeniyle Kanal İstanbul’un yapılması halinde Marmara Denizi kıyısındaki tüm sahilleri su basacağını, plajların tümden yok olacağını söyledi.

Cunhuriyet‘ten Sena Yaşar‘a konuşan Hüseyin Alan, Karadeniz ile Marmara Denizi arasındaki 1 santimlik “kot farkının”, karada 10 santime denk geldiğini belirterek “Kanal İstanbul’un yaşatacağı kıyı erozyonu her yerde yaşanacak. Yapılması halinde, ilerleyen yılllarda Marmara Denizi kıyısındaki tüm sahilleri su basacak ve artık hiçbir plajı göremeyeceksiniz” dedi. Alan, maliyeti 75 milyar TL olarak açıklanan Kanal İstanbul’un, öngörülemeyen jeolojik nedenlerden dolayı yapım aşamasında en az iki kat artacağının da uyarısında bulundu.

TBMM Bayındırlık, İmar, Ulaştırma ve Turizm Komisyonu’nda kabul edilen ve Genel Kurul’a gelmesi planlanan İmar Yasası’na ilişkin konuşan Alan, bu yasa ile yapılacak düzenlemenin, “kişiye özel düzenlemeler” olduğunun altını çizdi.

‘SEÇKİNCİ MÜHENDİSLER’

Yasa teklifindeki, “Çevre ve Şehircilik Bakanlığı’nca çıkarılacak yönetmelik çerçevesinde tasarımın denetimi ve gözetimini üstlenecek mühendislerin görevlendirileceği” maddesini değerlendiren Alan, şunları kaydetti:

“Türkiye’de yılda 200 bine yakın binaya yapı ruhsat izni veriliyor. Bugünün verilerine göre ise, bakanlığın verdiği yetkiye dayalı sadece 19 kişi tasarımın kontrolü ve gözetimi belgesi almış bulunuyor. 19 kişinin 30-40 bin bina kontrol etmesi mümkün değil. Düzenleme, bazı seçkinci mühendislere rant aktarma amacı taşıyor. Yasanın çıkması durumunda, Van’ın Erciş ilçesindeki basit bir ahır yapan yurttaş da bu mühendislere bedelini ödemeden ahırını yapamayacak. Tekelleşmiş bu sistemde, mühendislerin ücretleri ise 60 bin ile 100 bin arasındadır.”

‘GÜÇLENDİRSENİZ DE YIKILACAK’

Yasa teklifiyle kaçak kat çıkıp affa uğrayan yapılara “güçlendirme hakkı” verileceğini de belirten Alan, “Ülke genelinde 17 il, 80 ilçe, 512 köydeki 100 bin civarındaki bina doğrudan fay hattının üzerinde bulunuyor. Bu binaları ne kadar güçlendirseniz güçlendirin ilk depremde yerle bir olacağı kesin. Güçlendirme kararı büyük hata” dedi.

İSTANBUL-ANKARA OTOBANI ÇÖKER

Hüseyin Alan, binaların yanı sıra İstanbul-Ankara otobanının Sakarya Nehri’nden Sapanca’ya kadar; yüksek hızlı tren hattının ise Arifiye-Sakarya arasının Kuzey Anadolu Fay Hattı ile paralel gittiğini belirterek, “Fay hattı üzerindeki otoban yolu olası bir şiddetli sarsıntıda çökecek, tren hattının bu bölümü ise kopacaktır” dedi. Alan yapılma aşamasında olan Ankara-İzmir Yüksek Hızlı Tren Hattı’nın ise obruklara gömülebileceği uyarısında bulundu.

Bu haber en son değiştirildi 18 Şubat 2020 21:11 21:11

Reklam

Önceki Haberler

Üç fidan, İstanbul, Ankara ve İzmir’de anıldı: Bağımsız ve sosyalist Türkiye’yi kuracağız!

Deniz Gezmiş, Yusuf Aslan ve Hüseyin İnan, idam edilmelerinin yıldönümünde TKH Gençliği tarafından yapılan eylemlerle…

6 Mayıs 2024 18:57

İstanbul’daki 1 Mayıs baskınlarında gözaltına alınan 12 kişi için tutuklama talebi

İstanbul’da 1 Mayıs kutlamalarında Saraçhane’den Taksim’e yürümek istedikleri gerekçesiyle dün sabah ev baskınlarıyla gözaltına alınan…

6 Mayıs 2024 16:30

Bursa’nın CHP’li yeni belediye başkanı yeğenine üst düzey görev verdi

AKP’den CHP’ye geçen Bursa Büyükşehir Belediyesi’nde, Belediye Başkanı Mustafa Bozbey, yeğenini belediyenin şirketine ‘başkan’ olarak…

6 Mayıs 2024 16:25

YSK kesin seçim sonuçlarını açıkladı

YSK Başkanı Ahmet Yener, 31 Mart yerel seçimlerine ilişkin kesin seçim sonuçlarını duyurdu. Yener, seçimlerin…

6 Mayıs 2024 16:14

Denizlerin izinde: Bugün neredeyiz?

"Tam bağımsız Türkiye sloganı içi boş bir slogan değildir. Bu sloganın ağırlığını taşıyabilmek antiemperyalist mücadelede…

6 Mayıs 2024 13:04

Denizlerin mücadelesi neydi?

"Şüphesiz onların yaptıklarını bir kaç sayfaya sığdırmak mümkün değil fakat yine de onların bunu ne…

6 Mayıs 2024 12:56
Reklam