Okçular Vakfı'na İBB'den 1 Milyonluk ihale 1 yıl sonra ortaya çıktı!

Okçular Vakfı'nın, yerel seçimden hemen önce İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden okçuluk eğitimi ile Fetih Kupası'nın reklam ve tanıtım işleri için toplam 1 milyon liralık ihale aldığı ortaya çıktı.

Okçular Vakfı'na İBB'den 1 Milyonluk ihale 1 yıl sonra ortaya çıktı!

AKP’li Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan’ın oğlu Bilal Erdoğan’ın kurucusu olduğu Okçular Vakfı’nın, yerel seçimden hemen önce İstanbul Büyükşehir Belediyesi’nden okçuluk eğitimi ile Fetih Kupası’nın reklam ve tanıtım işleri için toplam 1 milyon liralık ihale aldığı ortaya çıktı.

Belediyeden para aldıkları iddiaları üzerine Okçular Vakfı’ndan “Bugüne kadar İBB’den herhangi bir para aktarımı söz konusu değildir” açıklaması yapılmıştı.

10 AY SONRA AÇIKLANDI

Birgün‘den İsmail Arı‘nın haberine göre Okçular Vakfı’nın 14 Şubat tarihinde İBB Şirketi Metro İstanbul’dan 500 bin lira karşılığı aldığı “okçuluk eğitimi” ihalesinden sonra 500 bin liralık yeni bir ihale daha yapıldığı öğrenildi. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, seçime beş gün kala Okçular Vakfı’nın 27-29 Mayıs tarihlerinde “Cumhurbaşkanlığı himayesinde” düzenlediği Fetih Kupası’nın reklam ve tanıtım işleri için ihale açtı. İhaleye tek başına katılan vakıf, kendi düzenlediği etkinliğin tanıtım ve reklam işlerini 500 bin TL karşılığı aldı. Okçular Vakfı İktisadi İşletmesi ile İBB’ye bağlı İstanbul Ağaç ve Peyzaj Şirketi arasında seçimden beş gün önce 25 Mart tarihinde sözleşme imzalandı. Kamu İhale Kurumu’na bağlı Elektronik Kamu Alımları Platformu’nda (EKAP) ise ihale sonucu 10 ay sonra 13 Ocak 2020’de açıklandı.

Fetih Kupası’nın sponsorları arasında Halk Bankası, Türk Hava Yolları, TRT Spor, Spor Toto ile İBB Şirketleri İGDAŞ, İSTAÇ, BOLBİM, Metro İstanbul ve İSTON da yer aldı.

‘OKÇULUK EĞİTİMİ’ İHALESİ

Metro İstanbul’un 2018 yılında yaptığı okçuluk eğitimi ihalesine yine tek başına katılan Okçular Vakfı’na İBB kasasından 350 bin TL ödenirken 2016 yılında da yine aynı tür bir başka etkinlik için de 300 bin TL verildi.

Vakıf, İBB’ye bağlı İstanbul Ağaç ve Peyzaj Şirketi’nin 2016 yılındaki “Expo Antalya 2016 Okçuluk Etkinliği Reklam Tanıtım Hizmeti Alımı İşi” ihalesine de yine tek başına katıldı. 300 bin TL’lik bu ihaleyi de vakıf aldı.