Özel üniversitelerin reklam harcaması, kütüphane harcamasının 4 katı!
YÖK’ün "Vakıf Yükseköğretim Kurumları 2020" raporuna göre, bu üniversitelerin reklam ve tanıtıma harcadığı miktar kütüphane harcamalarının 4 katı. 132
Yükseköğretim Kurumu (YÖK) “Vakıf Yükseköğretim Kurumları 2020” raporuna göre; vakıf üniversitelerinin reklam ve tanıtıma harcadığı miktar kütüphane harcamalarının 4 katı. Ayrıca üniversitelerin öz kaynaklı Ar-Ge bütçeleri sadece 172 milyon 432 bin 461 lirayken, reklam ve tanıtım harcamaları 216 milyon 796 bin 443 lira 6 kuruş oldu.
YÖK “Vakıf Yükseköğretim Kurumları 2020” raporu yayımlandı. Raporda vakıf üniversitelerinin mali ve akademik durumları hakkında bilgiler yer aldı.
Rapora göre 77 vakıf yükseköğretim kurumunun 47’si İstanbul’da, 13’ü Ankara’da yer alıyor. 3 yıl önce bölgelere göre ayrım yapılarak aranan asgari şartların yükseltilmesi sonucu İstanbul için yapılan başvurularda azalma görüldü.
Vakıf üniversitelerinin Ar-Ge bütçeleri 751 milyon 88 bin 285 lira, toplam öz kaynaklı Ar-Ge bütçeleri ise 172 milyon 432 bin 461 lira oldu. Ortalama Ar-Ge harcaması 2017-2018 döneminde 4 milyon 845 bin 651 lira 65 kuruşken, 2018-2019 döneminde bu rakam yaklaşık yüzde 36 oranında bir azalma ile 3 milyon 83 bin 21 lira 9 kuruşa düştü.
Vakıf üniversiteleri 2017-2018 eğitim öğretim döneminde kütüphane için toplamda 60 milyon 242 bin 501 lira 52 kuruş harcama yaparken, bu harcama 2018-2019 eğitim öğretim döneminde yüzde 42 oranında artarak toplamda 85 milyon 499 bin 393 lira kuruşa ulaştı. Kütüphane için yapılan harcamaların ortalaması 545 bin 243 lira.
Vakıf üniversitelerinin reklam ve tanıtım için 2017-2018 eğitim ve öğretim döneminde toplamda 219 milyon 476 bin 023 lira 6 kuruş harcama yaparken, reklam ve tanıtım harcaması 2018-2019 eğitim ve öğretim yılında 216 milyon 796 bin 443 lira 6 kuruş olarak gerçekleşti. Üniversiteler reklam ve tanıtıma ortalama 2 milyon 173 bin 178 lira olurken, bu miktar kütüphaneye yapılan harcamaların ortalamasının 4 katı oldu.