Reklam
Kategoriler: İç Açı

TALPA: Pilotların kazanın tek sorumlusu algısı kokpitte tedirginlik yaratacak

Reklam

Türkiye Havayolları Pilotları Derneği (TALPA), Sabiha Gökçen Havalimanı’nda pistten çıkan Pegasus Havayolları uçağının kaptan pilotu Mahmut Arslan’ın tutuklanmasının ardından bir açıklama yayımladı.

TALPA Yönetim Kurulu tarafından yapılan yazılı açıklamada şunlar kaydedildi: “TALPA olarak, 5 Şubat 2020 tarihinde Sabiha Gökçen Havalimanı’nda meydana gelen üzücü kaza hakkında yapılmakta olan adli soruşturma kapsamında, kaptan pilotun tutuklanmasına karar verildiğini derin bir üzüntü ile öğrenmiş bulunuyoruz. TALPA olarak, bu üzücü kazanın nedenlerinin henüz tüm açıklığıyla ortaya çıkmadığı ve ön raporun dahi yazım aşamasında olduğu bir zamanda, tüm dikkatlerin pilota yönelmesine sebep olabilecek eylem ve söylemlerden kaçınılması gerektiği kanaatindeyiz.”

‘PİLOTUN KAZANIN EN ÖNEMLİ ETKENİ OLABİLECEĞİ ALGISI DOĞRU DEĞİL ’

Açıklamada, uçak kazalarından sonra yapılan teknik soruşturmaların en önemli amacının, kazadan dersler çıkartarak, uçuş güvenliğini daha da mükemmelleştirecek yeni önlemler/kurallar oluşmasını sağlamak ve aynı nedenden kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi ve uçuş emniyetinin sağlanması olduğu belirtildi.

Pilotun tek ve yegane sorumlu kişi olarak algılanmasının halen görevlerini sürdüren binlerce pilotun karar alma süreçlerinde yaptırım korkusu yaşamasına neden olacağı ve gerektiğinde anlık şekilde bağımsız karar alma/inisiyatif kullanma yeteneklerini zedeleyerek kokpitte tedirginlik yaratabileceği uyarısı yapılan açıklamada, şu görüşlere yer verildi: “Bu husus ülkemizin de onaylayarak kabul ettiği ICAO Annex 13’de vurgulanmaktadır. Bunun yanı sıra, soruşturma sonucunda kazanın sebeplerinin aydınlatılması ve sorumlular var ise bunların tespiti ile haklarında yasal işlem yapılması gerekliliği tartışmasızdır. Ancak; soruşturmanın erken evrelerinde pilotun, kazanın en önemli etkeni olabileceğine dair izlenim yaratan tutum, uçak kazalarının genellikle onlarca farklı eşzamanlı sebebe dayalı olabileceğini gözden kaçıracağı gibi, tutuklanma ve/veya cezalandırılma tedirginliği altındaki kişilerin beyanlarının samimiyetini de etkileyerek, kaza ile ilgili gerçek veri ve bilgilerin bir kısmının dile getirilmesini engelleyebilecektir, ki bu da Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) ve Avrupa Birliği’nin 376/2014 Sayılı Tüzük’ünde yer alan emniyet prensipleri ile uyumlu değildir.”

Reklam

Önceki Haberler

Laiklik Meclisi tarafından hazırlanan Şubat 2025 Laiklik İhlalleri Raporu yayımlandı

Laiklik Meclisi İzleme Merkezi tarafından düzenli periyotlarla hazırlanan Laiklik İhlalleri Raporu'nun Şubat 2025 dönemine ait…

8 Nisan 2025 18:21

ABD, Türkiye’yi İran, Rusya ve Çin’e karşı konumlandırmayı planlıyor

ABD Başkanı Donald Trump'ın Türkiye Büyükelçisi adayı Thomas Barrack, ABD Senatosu Dış İlişkiler Komisyonunda yaptığı…

8 Nisan 2025 17:31

Protestolara katılan 819 yurttaşa kamu davası açıldı

İstanbul Cumhuriyet Başsavcılığı, Ekrem İmamoğlu ve çalışma arkadaşlarının gözaltına alınıp tutuklanmasının ardından süren eylemlere katılan…

8 Nisan 2025 17:17

Silivri’de Tutuklu öğrenciye şiddet iddiası: Uykusundayken saldırdı

İBB'ye yönelik operasyonların ardından başlayan protestolarda tutuklanan öğrencilerden birinin cezaevinde saldırıya uğradığı iddia edildi. Yaşananları…

8 Nisan 2025 17:03

İstibdat rejimine direnen gençler Kadıköy’de buluşuyor

Ekrem İmamoğlu ve çalışma arkadaşlarının gözaltına alınmasının ardından ülkenin her tarafına yayılan protesto dalgasına öncülük…

8 Nisan 2025 16:50

Yurttaşın cebinden bankaların kasasına: İki ayda 172,6 milyar lira faiz ödendi

CHP’li Gülcan Kış'ın aktardığı verilere göre ocak ve şubat ayında bankaların net kârı yüzde 58,2…

8 Nisan 2025 16:38
Reklam