Reklam
Kategoriler: İç Açı

TALPA: Pilotların kazanın tek sorumlusu algısı kokpitte tedirginlik yaratacak

Reklam

Türkiye Havayolları Pilotları Derneği (TALPA), Sabiha Gökçen Havalimanı’nda pistten çıkan Pegasus Havayolları uçağının kaptan pilotu Mahmut Arslan’ın tutuklanmasının ardından bir açıklama yayımladı.

TALPA Yönetim Kurulu tarafından yapılan yazılı açıklamada şunlar kaydedildi: “TALPA olarak, 5 Şubat 2020 tarihinde Sabiha Gökçen Havalimanı’nda meydana gelen üzücü kaza hakkında yapılmakta olan adli soruşturma kapsamında, kaptan pilotun tutuklanmasına karar verildiğini derin bir üzüntü ile öğrenmiş bulunuyoruz. TALPA olarak, bu üzücü kazanın nedenlerinin henüz tüm açıklığıyla ortaya çıkmadığı ve ön raporun dahi yazım aşamasında olduğu bir zamanda, tüm dikkatlerin pilota yönelmesine sebep olabilecek eylem ve söylemlerden kaçınılması gerektiği kanaatindeyiz.”

‘PİLOTUN KAZANIN EN ÖNEMLİ ETKENİ OLABİLECEĞİ ALGISI DOĞRU DEĞİL ’

Açıklamada, uçak kazalarından sonra yapılan teknik soruşturmaların en önemli amacının, kazadan dersler çıkartarak, uçuş güvenliğini daha da mükemmelleştirecek yeni önlemler/kurallar oluşmasını sağlamak ve aynı nedenden kaynaklanabilecek kazaların önlenmesi ve uçuş emniyetinin sağlanması olduğu belirtildi.

Pilotun tek ve yegane sorumlu kişi olarak algılanmasının halen görevlerini sürdüren binlerce pilotun karar alma süreçlerinde yaptırım korkusu yaşamasına neden olacağı ve gerektiğinde anlık şekilde bağımsız karar alma/inisiyatif kullanma yeteneklerini zedeleyerek kokpitte tedirginlik yaratabileceği uyarısı yapılan açıklamada, şu görüşlere yer verildi: “Bu husus ülkemizin de onaylayarak kabul ettiği ICAO Annex 13’de vurgulanmaktadır. Bunun yanı sıra, soruşturma sonucunda kazanın sebeplerinin aydınlatılması ve sorumlular var ise bunların tespiti ile haklarında yasal işlem yapılması gerekliliği tartışmasızdır. Ancak; soruşturmanın erken evrelerinde pilotun, kazanın en önemli etkeni olabileceğine dair izlenim yaratan tutum, uçak kazalarının genellikle onlarca farklı eşzamanlı sebebe dayalı olabileceğini gözden kaçıracağı gibi, tutuklanma ve/veya cezalandırılma tedirginliği altındaki kişilerin beyanlarının samimiyetini de etkileyerek, kaza ile ilgili gerçek veri ve bilgilerin bir kısmının dile getirilmesini engelleyebilecektir, ki bu da Uluslararası Sivil Havacılık Örgütü (ICAO) ve Avrupa Birliği’nin 376/2014 Sayılı Tüzük’ünde yer alan emniyet prensipleri ile uyumlu değildir.”

Reklam

Önceki Haberler

Bahçeli’den İmralı çıkışı: Kimse gitmezse ben giderim

Milliyetçi Hareket Partisi Genel Başkanı Devlet Bahçeli "Komisyon artık son düzlüğe girmiştir, İmralı'ya gidilmesine ayak…

18 Kasım 2025 12:20

Zelenski yarın Türkiye’ye geleceğini duyurdu

Ukrayna Devlet Başkanı Volodimir Zelenski, yarın Türkiye’yi ziyaret edeceğini açıkladı. Zelenski, görüşmelerde müzakereleri yeniden canlandırmayı,…

18 Kasım 2025 12:07

Yasadışı bahis operasyonu: 28 gözaltı kararı

Yasadışı bahis soruşturmasında IQ Money'e operasyon düzenlendi. 28 kişi hakkında gözaltı kararı verildi. 26 kişi…

18 Kasım 2025 11:06

Gericilere operasyon: Ebu Hanzala gözaltında

Tevhid ve Sünnet cemaatinin lideri "Ebu Hanzala" kod adlı Halis Bayancuk ile cemaatin önde gelen…

18 Kasım 2025 11:00

İstanbul Barosu’ndan 25 Kasım açıklaması: Toplanma hakkının kısıtlanması hukuk devletiyle bağdaşmaz

İstanbul Barosu, 25 Kasım öncesi Beyoğlu’daki yasaklara tepki göstererek, barışçıl toplanma hakkının keyfi biçimde sınırlandırılamayacağını…

18 Kasım 2025 10:57

Yılın üçüncü çeyreğinde gerçek işsizlik yüzde 29,4

TÜİK verilerine göre yılın üçüncü çeyreğinden potansiyel işgücü ve işsizlerden oluşan atıl işgücü oranı 2025…

18 Kasım 2025 10:32
Reklam