Ulaştırma Bakanı, bakanlığın bütçesinin 910 milyar liraya yükseltilme sebebini döviz kuruyla açıkladı
Bakan Karaismailoğlu, TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’ndaki 2021 yılı bütçe teklifi görüşmeleri sırasında 2019’da 757 milyar TL olan bakanlığın bütçesinin 2020 yılında 910 milyar TL’ye çıkarılma sebebini açıklarken Kamu Özel İşbirliği yöntemiyle yaptırılan projelere yapılan döviz cinsinden ödemeleri gerekçe gösterdi.
TBMM Plan ve Bütçe Komisyonu’ndaki 2021 yılı bütçe teklifi görüşmeleri, Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı ile sürdü.
Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’nın çalışmalarını öven AKP’li İbrahim Aydemir, komisyonda yaptığı konuşmada, “Fersah fersah mesafe aldık, çağlar üzerinden aştık ve bunun en güzel resmi, en mütebariz halimiz de Ulaştırma Bakanlığı’nın olduğu zemindir. Cenab-ı Hak da inayetiyle bize yöneliyor, elhamdülillah. Ufuk açıyoruz biz bunlara ufuk, ufkunuz gelişsin. Bakın, biz artık uçma kavramını kullanıyoruz, uçarak gidiyoruz. Eskiden emekliyorduk biz, yürümekten bile aciz durumdaydık. AK Parti’yle beraber uçarak gidiyoruz arkadaş” ifadelerini kullandı.
Aydemir’in sözlerine tepki gösteren CHP Milletvekili Deniz Yavuzyılmaz, “Uçtukça uçuyorsunuz. Para, vatandaşın parası, vatandaşın parasıyla yapıyorsunuz” diye konuştu.
BirGün’den Hüseyin Şimşek’in haberine göre, Karaismailoğlu ise komisyonda kendisine yöneltilen soruları yanıtladı. 2019’da 757 milyar TL olan bütçenin 2020 yılında 910 milyar TL’ye çıkmasının nedenini anlatan Karaismailoğlu, Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) yöntemiyle yaptırılan projelere ödeme yaptıklarını kaydetti. Karaismailoğlu, “KÖİ yatırımlarına harcanan döviz cinsinden tutarlar, değişen döviz kuruna göre revize edilmiştir. Güncellenmiş ve kur farkından artan tutarın toplamı ise yaklaşık 83,7 milyar TL’dir” dedi.
111 yıllık geçmişe sahip Haydarpaşa Garı’nda 2010 yılında çıkan şüpheli yangın ve sonrasında yaşananlar da komisyon gündemine geldi. Daha önce bu yılsonuna kadar açılacağı açıklanan Haydarpaşa Garı’nın “eskide kaldığını” söyleyen Karaismailoğlu, “Haydarpaşa Garı, eski Türkiye’de kaldı. Yeni Türkiye’de Marmaray var, Marmaray’a Sirkeci’den Kadıköy’e, Ayrılıkçeşme’ye beş dakikada gidebiliyorsunuz” diye konuştu.
Yap-İşlet-Devret projesi ile yaptırılan Aydın-Denizli Otoyolu’nun maliyeti hakkında da konuşan Karaismailoğlu, daha önce “614 milyon TL tasarruf edilecek” dediği otoyolun toplam maliyetinin 1 milyar 813 milyon Euro olduğunu kaydetti. Karaismailoğlu, güncel kura göre maliyeti 16 milyar TL’yi aşan Aydın-Denizli Otoyolu için şu bilgileri verdi: “Aydın-Denizli Otoyolu’nun yatırım maliyeti 699 milyon Euro’dur. Bunun üzerine bakım, işletme maliyeti, üç yıl yapım, on yedi yıl işletmedeki bakım, işletme maliyeti 561 milyon Euro, finans maliyetini koyduğunuz zaman, 17 yılda 482 milyon Euro, yenileme ve ağır bakım maliyeti de 69 milyon Euro’dur.”