Reklam
Kategoriler: İç Açı

Yıllardır bitmeyen YHT projesi 8. kez çöktü

Reklam

12 yıldır bitmeyen Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi’nde 8. kez göçük meydana geldi.

Yapımına 2008 yılında başlanan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi’ndeki Esmebaşı Tüneli’nde sekizinci kez göçük meydana geldi. Göçükte ölen veya yaralan işçi olmadı.

TCDD, 30 Nisan’da ‘göçük inşaatı ve tamamlanması işi’ ihalesi açtı. 6 firma özel olarak davet edildi. 28 Mayıs’ta sonuç ilanı açıklandı. İhale, tünel konusunda deneyimli B. Ergünler firmasına verildi. Daha önceki 7 göçüğün nasıl tazmin edildiği kamuoyuna yansımadı. Bu göçükler için açılmış bir ihale de görünmüyor. Ancak sadece 3 Mart’ta meydana gelen göçük için gerçekleştirilen ihalenin maliyeti 76 milyon 446 bin lira oldu.

Sözcü gazetesinden Yusuf Demir’in haberine göre, önlenemez doğal bir vaka ihtimalini göz ardı etmeyen uzmanlar, fay hattındaki tünel projesinin hazırlık aşamasından başlayarak ihmal ya da yanlışlıklar yapılmış olabileceğine işaret ediyor.

Sivas Valisi Salih Ayhan, 27 Mayıs’ta göçüğün yaşandığı tünelde incelemelerde bulundu. Ayhan açıklamasında, “Ankara-Sivas YHT hattının 318’inci kilometresinde toplam uzunluğu 1422 metre olan Eşmebaşı’ndaki tünelde bugüne kadar 8 adet göçük meydana geldi. En son 3 Mart 2020 tarihinde gerçekleşen olayda toplam 102 metrelik göçük olduğu görüldü. Göçüklerin oluştuğu bölgedeki zayıf bölümleri güçlendirmek için 2 bin farklı noktadan 17 bin ton çimento enjekte ediliyor. Bu sene bilet kesilmesi için bayramda dahi çalışan işçilerimize en kalbi teşekkürlerimizi ilettik.” ifadesini kullandı.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi 2004 yılında gündeme geldi. İlk ihale 2008’de yapıldı. Bugüne kadar en az 17 ayrı ihale yapıldı. İlk etabı Yerköy-Sivas ihalesinde en düşük teklifi 839 milyon dolar ile kamuoyunun yakından tanıdığı Cengiz-Limak-Kolin-China Major konsorsiyumu vermişti. Göçük ihalesinden önceki “Yerköy-Sivas (km 174+000- km 461+000) arası güvenlik tünelleri inşaatı yapım işi” ihalesi 25 Aralık 2019’da yapıldı. 21-b pazarlık usulü ile ilana çıkılmadan, özel olarak davet edilen şirketlerle kapalı kapılar ardında gerçekleştirilen ihale, yine adı sıkça duyulan müteahhitler Özaltın ve Özkar’a 734 milyon 161 bin liraya verildi. 2018 yılında Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan toplam maliyeti 9 milyar lira olarak açıklamıştı.

Bu haber en son değiştirildi 31 Mayıs 2020 21:11 21:11

Reklam

Önceki Haberler

Temel Conta’da direniş üç ayı geride bıraktı

Sendika hakkı tanınmayan Temel Conta işçileri, direnişle geçen 3 ayı geride bıraktı. Fabrikada üretim durdu,…

7 Nisan 2025 09:48

İBB soruşturmasında tutuklanan Kaan Ketenci hakkında yeni gelişme

İBB yönelik yürütülen soruşturma kapsamında tutuklanan reklam şirketi sahibi Kaan Ketenci hakkındaki savcılığın sevk yazısına…

7 Nisan 2025 09:36

İsrail Başbakanı Netanyahu, ABD Başkanı Trump ile görüşecek

İsrail Başbakanı Netanyahu, ABD Başkanı Trump ile görüşmek üzere Macaristan'dan ABD'ye gitti.

7 Nisan 2025 09:24

AB Üst Düzey Ekonomi Diyaloğu, Mavi Vatan ya da burjuvazi ne ister?

Burjuvanın "satıcı ruhu" diline ve davranışlarına işlemiştir; tüm ilişkilerini iş terimleriyle ve ekonomik kategorilerle açıklamaktadır.…

6 Nisan 2025 08:33

İzmir’de iki öğrenci ‘Cumhurbaşkanı’na hakaret’ten tutuklandı

İzmir Konak'ta 2 üniversite öğrencisi, "boykot" yazılaması gerekçe gösterilerek, "Cumhurbaşkanı'na hakaret" suçundan tutuklandı.

5 Nisan 2025 19:37

Gaziantep’te ekonomik boykota katılma çağrısı yaptıktan sonra işten atılan işçi Yurtsever’e konuştu: “Pişman değilim,mücadeleme devam edeceğim”

Gaziantep Gaziantep 4. Organize sanayi bölgesinde Eruslu Global fabrikasında çalışan Cüneyt Tişkaya. 'nisan tarihinde yurt…

5 Nisan 2025 18:28
Reklam