Reklam
Kategoriler: İç Açı

Yıllardır bitmeyen YHT projesi 8. kez çöktü

Reklam

12 yıldır bitmeyen Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi’nde 8. kez göçük meydana geldi.

Yapımına 2008 yılında başlanan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi’ndeki Esmebaşı Tüneli’nde sekizinci kez göçük meydana geldi. Göçükte ölen veya yaralan işçi olmadı.

TCDD, 30 Nisan’da ‘göçük inşaatı ve tamamlanması işi’ ihalesi açtı. 6 firma özel olarak davet edildi. 28 Mayıs’ta sonuç ilanı açıklandı. İhale, tünel konusunda deneyimli B. Ergünler firmasına verildi. Daha önceki 7 göçüğün nasıl tazmin edildiği kamuoyuna yansımadı. Bu göçükler için açılmış bir ihale de görünmüyor. Ancak sadece 3 Mart’ta meydana gelen göçük için gerçekleştirilen ihalenin maliyeti 76 milyon 446 bin lira oldu.

Sözcü gazetesinden Yusuf Demir’in haberine göre, önlenemez doğal bir vaka ihtimalini göz ardı etmeyen uzmanlar, fay hattındaki tünel projesinin hazırlık aşamasından başlayarak ihmal ya da yanlışlıklar yapılmış olabileceğine işaret ediyor.

Sivas Valisi Salih Ayhan, 27 Mayıs’ta göçüğün yaşandığı tünelde incelemelerde bulundu. Ayhan açıklamasında, “Ankara-Sivas YHT hattının 318’inci kilometresinde toplam uzunluğu 1422 metre olan Eşmebaşı’ndaki tünelde bugüne kadar 8 adet göçük meydana geldi. En son 3 Mart 2020 tarihinde gerçekleşen olayda toplam 102 metrelik göçük olduğu görüldü. Göçüklerin oluştuğu bölgedeki zayıf bölümleri güçlendirmek için 2 bin farklı noktadan 17 bin ton çimento enjekte ediliyor. Bu sene bilet kesilmesi için bayramda dahi çalışan işçilerimize en kalbi teşekkürlerimizi ilettik.” ifadesini kullandı.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Projesi 2004 yılında gündeme geldi. İlk ihale 2008’de yapıldı. Bugüne kadar en az 17 ayrı ihale yapıldı. İlk etabı Yerköy-Sivas ihalesinde en düşük teklifi 839 milyon dolar ile kamuoyunun yakından tanıdığı Cengiz-Limak-Kolin-China Major konsorsiyumu vermişti. Göçük ihalesinden önceki “Yerköy-Sivas (km 174+000- km 461+000) arası güvenlik tünelleri inşaatı yapım işi” ihalesi 25 Aralık 2019’da yapıldı. 21-b pazarlık usulü ile ilana çıkılmadan, özel olarak davet edilen şirketlerle kapalı kapılar ardında gerçekleştirilen ihale, yine adı sıkça duyulan müteahhitler Özaltın ve Özkar’a 734 milyon 161 bin liraya verildi. 2018 yılında Ulaştırma Bakanı Ahmet Arslan toplam maliyeti 9 milyar lira olarak açıklamıştı.

Bu haber en son değiştirildi 31 Mayıs 2020 21:11 21:11

Reklam

Önceki Haberler

ODTÜ ve Ankara Üniversitesi’nin ardından Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’nde de engelleme: Şenlik iptal edildi!

Yıldırım Beyazıt Üniversitesi'nde de öğrencilerin yapmak istediği şenlik bütçe yetersizliği gerekçesiyle engellendi.

30 Nisan 2024 21:33

İliç’te yaşanan maden kazasıyla ilgili araştırma komisyonu toplandı

Erzincan İliç’te 9 işçiye mezar olan felaketin ardından kurulan Meclis Araştırma Komisyonu toplandı. Komisyon Başkanı…

30 Nisan 2024 17:19

Türk-İş raporu ortaya çıkardı: Açlık sınırı asgari ücreti geride bıraktı

Türk-İş'in araştırmasına göre açlık sınırı, 17 bin 2 TL olan asgari ücretin üzerine çıkarak 17…

30 Nisan 2024 17:14

Merkez Bankası Başkanı Karahan: Yıl sonu enflasyon beklentileri tahminlerimizin üzerinde

Merkez Bankası Başkanı Fatih Karahan, "Yıl sonu enflasyon beklentilerinin halen tahminlerimizin üzerinde olduğunu görmekteyiz" açıklamasını…

30 Nisan 2024 17:10

AKP’li Kurtulmuş yeni anayasa için Özgür Özel’le görüştü

TBMM Başkanı Numan Kurtulmuş, 'yeni anayasa'ya ilişkin partilere yapacağı ziyaretlere başladı. Kurtulmuş, CHP Genel Başkanı…

30 Nisan 2024 17:04

Netanyahu, Refah konusunda ısrarlı: Anlaşma olsa da olmasa da gireceğiz

Merkez Bankası Başkanı Fatih Karahan, "Yıl sonu enflasyon beklentilerinin halen tahminlerimizin üzerinde olduğunu görmekteyiz" açıklamasını…

30 Nisan 2024 17:00
Reklam